Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

blokkeren van peer tot peer / bittorrent mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik wil graag op mijn router een Draytek Vigor 2900v peer to peer prog. blokkeren.
en bitt torrent prog's. wat moet ik dan blokkeren wie zijn het bepaalde poorten die je kan sluiten
wie heeft hier kijk op en kan mij wat tips geven :-)

@.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:51
De poorten die bij de verschillende progs horen kun je zo vinden met google. Maar ik denk niet dat je het daarmee gaat redden, je kan bij de meeste progjes namelijk de poortnummers veranderen.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
als je mensen alleen wil laten browsen gooi je gewoon alles dicht behalve 80 en 68 (dns (toch :) ))

Even niets...

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

dns is 53 ;)

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb bijvoorbeeld nu poort 20 & 21 gesloten.
tenminste het lijkt me te werken, kijk eens op de hier onderstaande link
daar heb ik en foto geplaatst zo als ik het ingesteld heb

http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=5086#5086

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Zo blokkeer je FTP verkeer op die poorten ja. Het blokkeert nog niet FTP-verkeer op andere poorten. Je zou nadat je de poorten hebt geblockt nog een firewall kunnen aanschaffen die bepaalde programma's / netwerkverkeer ook blokkeert. :)

Al met al valt dit toch wel enigzins onder basiskennis / simpel google-werk. De antwoorden die je zoekt zullen makkelijk zat te vinden zijn met Google, of anders in de documentatie van het p2p programma (welke poorten gebruikt worden). :)

Ik zou je dan ook aanraden om een volgende keer eerst even wat meer in de materie te verdiepen voordat je hier een nieuw topic opent. Zie ook Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten en Algemene gedragsregels (Netiquette). :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.