PC reboot als Windowsboot klaar is

Pagina: 1
Acties:

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11-2025
Hey,

Sinds gisternacht start ik mijn pc op en boot 'ie gewoon normaal. Nadat ik het het Windows logo zie en het blauwe balkje dat steeds beweegt totdat het systeem zich zou moeten laden met 'Welcome' na het zwarte scherm, reboot 'ie zichzelf. Zelf snap ik er op dit moment echt helemaal niets van! Ik heb muh HDD ontkoppeld en Windows laten booten via D: om te kijken aan welke schijf het zou liggen, nou bootfailure, dus het is gewoon muh C: schijf. Verder schijnt S.M.A.R.T niet te melden dat er wat mis is met een van de schijven.

Waarom boot mijn Windows niet ?! Backups die ik vanochtend wou gaan branden omdat ik gisternacht daar veels te moe voor was staan daar ook op, tijdelijk op C: gepleurd. Kan iemand mij hiermee helpen misschien ? Alvast bedankt! _/-\o_

Specs:
MSI 845PE Max 2
P4 2.4ghz
512MB DDR-RAM
C: = 80gb
D: = 120gb

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kun je wel in safe mode komen :?

Als je erg belangrijke data erop hebt zitten, kun je dat altijd nog backuppen met een knoppix cd ;)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Blauwe balkje dat steeds beweegt
Welk OS daai je? Windows 95, 98, 2000, XP hebben allemaal een blauw bewegend balkje.
Verder snap ik niet wat je bedoelt met je opmerking over SMART. Geeft de computer een SMART error, of juist niets weer?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dhelios
Whoohoo.. Knoppix = Linux, cd erin OS gaat werken. Hoe wat waar wie ?! Leg uit! :D

Draai Windows XP Home NL, SMART geeft aan dat er niets aan de hand is. Bij het opstarten weetje, SMART blablabla ok ofzo.. veilige modus ga ik nu proberen, hold on.. okee, helpt niet. Daarna weer een normale boot gedaan en toen ging ie twee keer vastlopen.. okee, wtf is er aan de hand.. :'(
EricJH schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:51:
Druk aan het einde van de BIOS routine eens op F8. Dan krijg je een scherm met opstartmogelijkheden. Kies hier Veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Kom je in Veilige modus (safe mode) wel binnen? Bekijk dan de log eens. Die staan hier: Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Logboeken.
Net geprobeerd, maar ik kom dus niet eens safe mode in. F5 of F8 doen het beiden om opstartmogelijkheden uit te kiezen.

[ Voor 117% gewijzigd door dhelios op 02-07-2005 22:53 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Druk aan het einde van de BIOS routine eens op F8. Dan krijg je een scherm met opstartmogelijkheden. Kies hier Veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Kom je in Veilige modus (safe mode) wel binnen? Bekijk dan de log eens. Die staan hier: Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Logboeken.

• breinonline

breinonline

Kijk de volgende linkjes maar eens na:
http://www.beginnersweb.nl/FAQ/linux/
http://www.kernel.org/pub/dist/knoppix/KNOPPIX-FAQ-NL.txt
en via http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta= vind je nog veel meer over Knoppix.

Het klinkt alsof je Windowsinstallatie om zeep is geholpen, mocht je er niet meer inkomen, dan kan je via Knoppix backuppen zoals Lifetech al zei.

In Knoppix vind je het programma K3B, daarmee kan je branden. Het werkt ongeveer hetzelfde als Nero, wijst zich eigenlijk vanzelf.

[ Voor 42% gewijzigd door breinonline op 02-07-2005 23:09 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• dhelios
*zoekt zijn Knoppix cd.. back to work, tnx guys, jullie horen het wel. Enige andere suggesties zijn natuurlijk welkom (dankjewel)! Damn damn damn.. hopen dat het lukt!

(is het trouwens ook mogelijk via Knoppix muh hele schijf te gaan backuppen en dan deze over te zetten via netwerkgebeuren naar deze pc ?! :?
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:08:
Bij mij was het de iTouch software die ervoor zorgde dat mijn pc reboote als ie net opgestart was.
Nee, maak geen gebruik van iTouch.

[ Voor 60% gewijzigd door dhelios op 02-07-2005 23:10 ]

Verwijderd

Bij mij was het de iTouch software die ervoor zorgde dat mijn pc reboote als ie net opgestart was.

Verwijderd

je kunt ook gewoon Windows op die andere schijf gooien, daarna plug je die schijf met die slechte XP-installatie erbij, dan backups branden, daarna de hele boel opnieuw installeren... Misschien is dat geen oplossing waarbij de zweetdruppels van je voorhoofd lopen van het harde werken en zoeken etc. Maar het werkt wél en daar gaat het om, toch?

• dhelios
Goed, ik loop nu te posten via Knoppix. Ik zie dat mijn backups helaas zijn verdwenen op de een of andere manier (waarschijnlijk mislukt) wat ik nou graag zou willen is een backup te kunnen maken van schijf C: (primaire schijf waar Windows op staat) en dan op D: pleuren (niet gekoppeld aan Windows) zodat ik het straks weer allemaal terug kan zetten. Nu doe ik dat onder Windows altijd met Norton Ghost, wat kan ik dan gebruiken onder Knoppix ?! Alvast bedankt! :)

• breinonline

breinonline

Ik zou gewoon kopieren van de ene naar de andere schijf als ik jou was. Kan (bijna) niet mis gaan. Kijk die linkjes van mij eens door als je verder niet weet hoe dat moet. Of brand zoals gezegd alles op cd/dvd, maar ik weet niet om hoeveel data het gaat.
Ik heb het dan trouwens over het kopieren van je data, niet je hele Windowsinstallatie :)

[ Voor 16% gewijzigd door breinonline op 04-07-2005 18:30 ]

• dhelios
Goed, tnx.. maar ik wil gewoon alles weer terughebben zoals het is weetje.. niet alleen een paar bestanden want ik heb echt alles nodig voor werk etc.. programma instellingen etc etc etc.. hoe wat waar wie ?! ;(

• breinonline

breinonline

Ja, maar dat krijg je niet vanuit Linux voor elkaar. Je windowsinstallatie is kapot en krijg je dus niet meer werkend. Wat je dan alleen nog kan doen is je data redden. Windows zit nou eenmaal zo in elkaar dat als een paar dingen het niet meer doen, je reparatie kan vergeten. je kan ook onder Linux kloon-programma's vinden maar dat helpt dus niet, je bent dan je niet werkende Windows-installatie aan het backuppen.

• awolte
  • Laatst online: 20-02 16:23
Je instellingen van je programma`s gaat waarschijnlijk niet lukken aangezien daar waarschijnlijk een fout inzit waardoor hij niet meer opstart..... maar als iemand een wel werkende oplossing heeft dan lijkt ne dat wel interesant

http://awoltering.blogspot.com

• Sayko
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Heb je al geprobeerd de pc te booten met ander geheugen?
En maak ook even ergens een test utility disk van je HD. Test deze eerst ook even.

[ Voor 43% gewijzigd door Sayko op 04-07-2005 18:53 ]

• dhelios
Na enige hulp van een kennis denken we dat het dit is, t's een beveiligings (bug?) van Windows zelf, voor de mensen die dit probleem ook hebben, doe het volgende:

Open C: (of wat dan ook, waar je primaire partitie)
Open boot.ini *edit*
/NoExecute=OptIn moet veranderd worden in /NoExecute=AlwaysOff
Opslaan
Rebooten!

• dhelios
Goed, eh.. tja, dit zou het moeten zijn ja.. maar ik kan niets doen in boot.ini omdat ik geen rechten heb om te schrijven etc. Als ik deze mijzelf wel geef kan het weer niet, de schijf is gemount. De schijf unmounten en dan via een maniertje copy/paste doen, lukt ook niet. Hoe dan ? Via een bootfloppy heb ik gehoord, maar hoe, ik zou niet weten hoe.. ik probeer dit 'attrib s-h-r c:\boot.ini' en dan volgt er nog iets, maar als ik dat niet eens kan doen, dan schiet het ook niet eens iets op!

Wie kan mij helpen ?

• breinonline

breinonline

De schijf is waarschijnlijk read-only gemount. Tik in de console maar eens man mount dan krijg je de opites te zien. Als je schijf NTFS is kan het trouwens wel eens lastig worden om boot.ini te bewerken.

Via Windows bewerken, ik weet niet of dat gaat. Start van de Windows-cd en kies voor setup repareren. Nu kan je in een DOS achtige omgeving werken, maar ik heb geen idee of daar nog edit inzit. Ik ben eigenlijk bang van niet :X

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 16:33
je moet windows activeren, want na 30 dagen niet geactiveerd te hebben, start ie niet mee op, en gaat ie steeds na elke boot rebooten

Etuuuuuh!

• dhelios
Ik zit nu gewoon via de Windowscd via de repare tool in een soort van DOS achtige omgeving. Ik kan geen attrib toegeven terwijl dit wel in de lijst staat, edit staat helemaal NERGENS! Ook niet in de help lijst. Misschien zou het kunnen dat dat komt omdat ik op een NFTS schijf draai, hum hum.. enige andere suggesties via de Windowscd ? Zelf probeer ik nu nog even boot.ini te rebuilden, hopen dat het lukt..

@ Crypter; Ik gebruik deze installatie langer dan 30 dagen en is daarom ook geactiveerd ;) :)

*zelfs na een rebuild, krijg ik een tweede bootmogelijkheid die ik toen had aangemaakt, als ik deze selecteer is het ook niet mogelijk om Windows normaal te booten. Ik ga nu proberen via Knoppix een beetje te lopen spelen met de tweede boot die ik had aangemaakt en hopen dat ik het kan veranderen. Suggesties zijn welkom _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door dhelios op 05-07-2005 20:09 ]

• breinonline

breinonline

Ik heb nog één suggestie: zorg dat je eerst backups op cd/dvd maakt in knoppix van je belangrijkste bestanden (voor zover je dat nog niet gedaan had).

En verder levert zoeken toch ook nog wel wat op, misschien moet je nog wat topics door gaan lezen voor je de boel definitief om zeep helpt ;)

Pagina: 1