[Wanadoo] geen pop3/smtp verbindingen in Outlook

Pagina: 1
Acties:

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:12

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
Sinds gisteren middag kan ik geen e-mails meer verzenden/ontvangen via Wanadoo in MS Outlook. Ik heb pop3.wanadoo.nl en pop.wanadoo.nl geprobeerd. Beide werken helaas niet.
Thuis wordt een verbinding gemaakt via Wanadoo/Casema kabelinternet.
Ik kan wel pingen naar pop(3).wanadoo.nl, maar ktijg geen response(alleen een IP dus)
In de router zit een functie om te pingen naar een host name of IP adres. Hier krijg ik ook geen respons van Wanadoo. Wel krijg ik een respons van pop.casema.nl.
Als ik pop.casema.nl instel in MS Outlook, krijg ik dezelfde problemen.
De helpdesk heeft mij gevraagd te connecten via Telnet. Dit gaat wel ok
code:
1
telnet pop.wanadoo.nl 110

dan krijg ik deze melding
code:
1
+OK connected to pop3 on 6102

Verder heeft de helpdesk mij geadviseerd de firewall uit te zetten. Dit lijkt mij niet logisch, aangezien de router ook geen verbinding krijgt met pop.wanadoo.nl
Wat is het probleem?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

zet je firewall toch even uit.. niet geschoten is altijd mis ;)

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:12

timovd

Voorsprong door techniek

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:08:
zet je firewall toch even uit.. niet geschoten is altijd mis ;)
Firewall uit heb ik nu ook geprobeert. Ook het Modem opnieuw laten aanmelden werkt niet.
Wat mij is opgevallen is dat ik maar één DNS server heb i.p.v. twee. Het adres is ook verandert in 83.80.1.236

Het oude DNS was 194.134.5(5)

Update:
Het probleem ligt bij Casema. Ik heb al jaren een aansltuing van Wanadoo Cable. Nu heeft Casema deze omgezet naar Casema kabelinternet. Maandag hebben ze gezegd dat ze het binnen enkele werkdagen zullen omzetten. Ik ben benieuwd...

[ Voor 24% gewijzigd door timovd op 14-07-2005 16:43 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)