Toon posts:

[XP] "Spook" gast-account voor internet toegang*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enige tijd wordt mijn Windows XP Pro SP1 geplaagd door een steeds opduikende "gast-account voor internet toegang". Deze is met een wachtwoord beveiligd. Als ik deze account verwijder via het configuratiescherm staat hij na onbepaalde tijd weer tussen de accounts, ik ben er dus nog niet achter wat het triggered.
Deze account staat overigens als extra naast de reguliere gast account die op mijn pc staat uitgeschakeld.
Is iemand dit al eens eerder tegengekomen?

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:56
Wat is de account naam van dit ghost account?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

IIS 5.1 toevallig geinstalleerd staan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:27

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lijkt idd een op een account voor een bepaalde service, netzo als Dot.net er ook een aanmaakt.

I am the great Cornholio!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
iusr_computernaam toevallig :?

das een iis accountje :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
midget schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:14:
Wat is de account naam van dit ghost account?
Zoals het er staat, gast-account voor internet toegang.
BackSlash32 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:15:
IIS 5.1 toevallig geinstalleerd staan?
Zoekende kom ik er achter dat dit Internet Information Server is. Deze is inderdaad geinstalleerd als onderdeel van Windows. En dan? Kan dit de oorzaak zijn?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:41:
[...]

Zoals het er staat, gast-account voor internet toegang.
Dat is de "friendly name" oftewel een mooie omschrijving.

De daadwerkelijke username (SAM name) is degene die je via Gebruikersbeheer kan zien.

Doe eens in een commandprompt het volgende:
net user <enter>
Zoekende kom ik er achter dat dit Internet Information Server is. Deze is inderdaad geinstalleerd als onderdeel van Windows. En dan? Kan dit de oorzaak zijn?
Als je dan in die commandprompt een IUSR_<computernaam> ziet staan dan is dat inderdaad die Internet Gast account.
Dat is de account die "gebruikt" wordt voor externe bezoekers voor jouw onboard webserver (IIS dus).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Aha! Daar kan ik wat van maken........
Nu effe wachten tot die account weer opduikt. >:)
Heb hem vanavond weer om zeep geholpen.

Ik hou je op de hoogte! Bedankt zover.

Verwijderd

Waarom verwijder je IIS niet gewoon? Tenzij je een website serveert, heb je IIS niet nodig.

Kun je verwijderen via het configuratiescherm, software.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:52:
Aha! Daar kan ik wat van maken........
Nu effe wachten tot die account weer opduikt. >:)
Heb hem vanavond weer om zeep geholpen. .
Ehm..

Dat is lekker zinvol (not) aangezien die gewoon weer terugkomt zolang je IIS geinstalleerd hebt, die account is nodig voor IIS.

Je kan er dus helemaal niks van maken want je trekt ten strijde als Don Quichote tegen een stel windmolens.
In plaats dat je enige moeite doet om de reden van die account te achterhalen nu je verteld is dat ie voor IIS is...

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik ook wel doen, maar ik wil nu eerst kijken of de hierboven gegeven tips ook inderdaad uitwijzen dat dit het geval is. En dan kill ik IIS >:)

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
herstart je IIS eens, dan zou die weer op moeten duiken :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:58:
[...]

Ehm..

Dat is lekker zinvol (not) aangezien die gewoon weer terugkomt zolang je IIS geinstalleerd hebt, die account is nodig voor IIS.

Je kan er dus helemaal niks van maken want je trekt ten strijde als Don Quichote tegen een stel windmolens.
In plaats dat je enige moeite doet om de reden van die account te achterhalen nu je verteld is dat ie voor IIS is...
Ho effe............
IIS is laatstelijk door mij NIET geinstalleerd en die account popt nu ineens op. Ik kan IIS wel de-installeren maar ik wil proberen te achterhalen hoe dit ineens tot stand is gekomen. Iets heeft dus IIS geinstalleerd en daar probeer ik achter te komen. Ja, ik doe dus enige moeite om de reden van die account te achterhalen. Sorry hoor.................

Verwijderd

Topicstarter
Bockelaar schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:01:
Helemaal correct!!
BackSlash32 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:45:
[...]
Doe eens in een commandprompt het volgende:
net user <enter>
[...]
Als je dan in die commandprompt een IUSR_<computernaam> ziet staan dan is dat inderdaad die Internet Gast account.
Dat is de account die "gebruikt" wordt voor externe bezoekers voor jouw onboard webserver (IIS dus).
Klopt als een bus!

IIS wordt nu verwijdert.
Bedankt allen ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bockelaar schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:01:
offtopic:
Hoi Stefan :P * alt-92 moet nodig IRC opzoeken 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 03-07-2005 00:58 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even het OS in je topic titel, staat leuk voor later :)
Pagina: 1