[MFC] modeless dialog met eigen taskbar button

Pagina: 1
Acties:

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 16:14
Hoi,

Ik ben nu al de hele dag aan het proberen om een modeless dialog goed te krijgen. Ik wil namelijk dat elk modeless dialog zijn eigen button heeft in de taskbar. Dit is mij uit eindelijk ook gelukt door de volgende extended style te zetten voor de modeless dialog: WS_EX_APPWINDOW. Het probleem is dat wanneer ik nu in de taskbar op de button druk van het hoofd dialoog de focus wordt gegeven aan het modeless dialoog :(. Hoe los ik dit op?

Verder heb ik nu wel een aparte taskbar button voor het modeless dialoog, maar wanneer ik ALT-TAB gebruik dan ontbreekt de icoon voor het modeless dialoog? Hoe los ik dit op?

• Unicron
niemand?

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:32

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Waarschijnlijk geef je de niet-hoofd windows de handle van het hoofd-window als parent mee bij het creëren van het window. Als je daarvoor in de plaats NULL als parent meegeeft moet het volgens mij goed gaan.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• Unicron
MrHuge schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:58:
Waarschijnlijk geef je de niet-hoofd windows de handle van het hoofd-window als parent mee bij het creëren van het window. Als je daarvoor in de plaats NULL als parent meegeeft moet het volgens mij goed gaan.
Hey, hardstikke bedankt voor de tip!

Je antwoord was niet correct maar heeft me wel in de goede richting gewezen. Wanneer je NULL ingeeft dan neemt hij juist de parent en maakt dus geen verschil. De correcte oplossing is om met behulp van de functie GetDesktopWindow() een pointer te verkrijgen naar de desktop en deze dan te geven aan de create functie.