Sinds ik AVG virusscan geinstalleerd heb is mijn server(intern ipnr 10.0.0.152) niet meer bereikbaar van buitenaf. Intern kan ik wel mijn server bereiken(apache draait verder goed).
Ik heb een speedtouch 510 modem waarbij de poorten 21,80 en 3389 goed geforward zijn naar 10.0.0.152. Sterker nog, als ik tijdelijk mijn 2e pc met ip 10.0.0.151 forward als zijnde de server, is hij wel te bereiken. Andere services zoals ftp en remote desktop van buitenaf werken ook niet meer, voorheen liep dat als een trein
Ik heb van alles geprobeerd:
- ten eerste de bron verwijderd, avg virusscan dus.
- Napt's verwijderd
- services nagelopen, lijkt allemaal ok zover ik kan zien
- speedtouch helemaal hersteld naar de fabrieksinstellingen
- firewall helemaal uit
Wat kan dit probleem veroorzaken? waarom werkt het wel op mijn andere pc? Ik ga er dus vanuit dat er iets op de pc staat die dit tegenhoudt en het is niet de firewall ...
ff een screenie voor de duidelijkheid

en een diagnose uit laten voeren
Ik heb een speedtouch 510 modem waarbij de poorten 21,80 en 3389 goed geforward zijn naar 10.0.0.152. Sterker nog, als ik tijdelijk mijn 2e pc met ip 10.0.0.151 forward als zijnde de server, is hij wel te bereiken. Andere services zoals ftp en remote desktop van buitenaf werken ook niet meer, voorheen liep dat als een trein
Ik heb van alles geprobeerd:
- ten eerste de bron verwijderd, avg virusscan dus.
- Napt's verwijderd
- services nagelopen, lijkt allemaal ok zover ik kan zien
- speedtouch helemaal hersteld naar de fabrieksinstellingen
- firewall helemaal uit
Wat kan dit probleem veroorzaken? waarom werkt het wel op mijn andere pc? Ik ga er dus vanuit dat er iets op de pc staat die dit tegenhoudt en het is niet de firewall ...
ff een screenie voor de duidelijkheid
en een diagnose uit laten voeren
[ Voor 21% gewijzigd door renzo4000 op 03-07-2005 12:30 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W