Ik kwam er laatst bij het opstarten van de nieuwste GTA achter dat mijn GeForce2 MX toch niet zo'n goeie meer is 
Ik hoop dat dit de goede plaatst is om tips te vragen bij het zoeken naar een nieuwe. Anders wil een moderator de topic misschien verplaatsen.
Ik denk aan de prijsklasse van 100-150 euro en heb daar de volgende potentiele kaarten in gevonden:
Ik heb echt geen idee of een Geforce 6600 sneller is dan een Radeon en of een nieuwe Radeon met minder geheugen dan beter is dan een oude met meer geheugen etc.
Ik bezit een niet al te oud moederbord: K7 Triton nForce 2
met daarop 1 GB aan DDR.
Mijn CPU is echter wel ouder (XP 1600+) en ik vraag me af in hoeverre het uitmaakt of je die ook upgrade naast de videokaart. In de ene winkel adviseerde ze me een 3000+ en in een andere vonden ze dat het totaal niet nodig was en niets uitmaakte... ze hebben me confuus.
Het idee is in ieder geval dat GTA bv. een beetje fatsoenlijk draait en niet met 1 FPS zoals nu en dat ik de nieuwe kaart er ook een beetje uithaal met de rest van het systeem.
Wat raden mensen hier aan te kopen?
Heel erg bedankt voor info, tips, etc.
Pieter S
Ik hoop dat dit de goede plaatst is om tips te vragen bij het zoeken naar een nieuwe. Anders wil een moderator de topic misschien verplaatsen.
Ik denk aan de prijsklasse van 100-150 euro en heb daar de volgende potentiele kaarten in gevonden:
| Sapphire Radeon X600 Pro 256MB DDR € 93,- |
| Club3D Radeon 9600 XT 256MB (AGP) € 108,29 |
| ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP) € 115,- |
| Club3D Radeon 9800 Pro 128MB (AGP) € 115,- |
| Club3D GeForce 6600 256MB (AGP, DVI), CGN-666TVD € 128,60 |
| Gainward GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), Ultra/2100 TV-DVI € 139,- |
| AOpen GeForce 6600 256MB DDR (AGP, DVI), Aeolus 6600-DV256 € 147,- |
Ik heb echt geen idee of een Geforce 6600 sneller is dan een Radeon en of een nieuwe Radeon met minder geheugen dan beter is dan een oude met meer geheugen etc.
Ik bezit een niet al te oud moederbord: K7 Triton nForce 2
met daarop 1 GB aan DDR.
Mijn CPU is echter wel ouder (XP 1600+) en ik vraag me af in hoeverre het uitmaakt of je die ook upgrade naast de videokaart. In de ene winkel adviseerde ze me een 3000+ en in een andere vonden ze dat het totaal niet nodig was en niets uitmaakte... ze hebben me confuus.
Het idee is in ieder geval dat GTA bv. een beetje fatsoenlijk draait en niet met 1 FPS zoals nu en dat ik de nieuwe kaart er ook een beetje uithaal met de rest van het systeem.
Wat raden mensen hier aan te kopen?
Heel erg bedankt voor info, tips, etc.
Pieter S