Geforce 6200 op een mobo met geintregreede VK

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-07 14:02
hey,

volgende:
ik heb het volgende moederbord:
http://www.fic.com.tw/pro...d_detail.aspx?model_id=37
Videokaart zit op t mobo vast geintergreerd

en ik wil daarop deze kaart aansluiten.
nvidia Geforce 6200

Kan dat, kan dat op een pci slot , zo nee op welk slot wel?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Moet je kijken welke versie je koopt van de 6200, de AGP of PCI :)

By the way, zoek maar naar een PCI versie, want je heb geen AGP slot :)

edit: denk dat je pc niet goed genoeg is voor een dergelijke kaart?

[ Voor 21% gewijzigd door Nik op 02-07-2005 18:59 ]

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 06:38
srry hoor maar dit vind ik wel een domme vraag.. PCI-e kan alleen op PCI-e dus niet op een PCI slot en AGP kan alleen AGP dus ook geen PCI en dat je videokaart onboard heeft maakt niet uit.. zoek maar bij pricewatch voor goede mobos... moet je naar AGP mobos zoeken als je AGP kaart heb en als je PCI-e hebt een PCI-e mobo.. en let wel op dat je de goede socket heb 8)7

• jimbojansen
proller schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 18:58:
Moet je kijken welke versie je koopt van de 6200, de AGP of PCI :)

By the way, zoek maar naar een PCI versie, want je heb geen AGP slot :)

edit: denk dat je pc niet goed genoeg is voor een dergelijke kaart?
uhm er bestaat volgens mij geen PCI versie van alleen PCI-e

• BlackHawkDesign
dus als ik het goed begrijp, kan het niet... want er is geen pci versie, alleen agp en pci-e .. en die sockets heeft ie niet
dus kan niet

• jimbojansen
BlackHawkDesign schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:06:
dus als ik het goed begrijp, kan het niet... want er is geen pci versie, alleen agp en pci-e .. en die sockets heeft ie niet
dus kan niet
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/281 hier moet je maar kijken voor mobos voor die CPU die je nu hebt.. maar je moet dus wel een AGP versie of PCI-e hebben...(ligt eraan welke videokaart je koopt)

• BlackHawkDesign
eerlijk gezegd zegt me dat helemaal niks, ik weet er wel een klein beetje wat van af, maar zoveel niet dus ik raak nu de weg kwijt. (a) zou je plzzz :p wat meer uitleg willen geven :Y)

ow w8 ik snap t al.. je bedoeld -> nieuw moederbord kopen toch?

[ Voor 16% gewijzigd door BlackHawkDesign op 02-07-2005 19:17 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op dit moederbord zit geen AGP of Pci-E connectie. Hier kun je dan niets op aansluiten. Ik zou zeggen koop een nieuw moederbord.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 16:55
wat jimbojansen90 probeert te zeggen is dat de geforce 6200 er alleen is met een AGP aansluiting of een PCI-Expres (in het kort PCI-E).

jouw moderbord heeft aleen PCI aansluitingen.

de 6200 is er niet met een PCI aansluiting.

er zijn maar zeer weinig videokaarten met een PCI aansluiting.
de snelste kaarten met een PCI aansluiting zijn denk ik de:
geforce FX 5200
en ik dacht ook nog de radeon 8500, radeon 7000.

hangt ervan af wat je wilt.
geen van die 3 zijn echt snel genoeg om te gamen of wat dan ook en zullen een beetje sneller zijn dan je huidige onbaord videokaart.
als je een redelijke keuze wilt hebben aan videokaart dna zul je en ander moederbord moeten kopen eentje met of AGp of PCI-Express

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik ken iemand die heeft de 9600 se op PCI t is nie veel die kaart maar nog wel (NET) genoeg om mee te game ma idd zoals al gezegd word, de fx5200 is een goeie keus http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/japx01.html

Mijn Specs

• jimbojansen
BlackHawkDesign schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:14:
eerlijk gezegd zegt me dat helemaal niks, ik weet er wel een klein beetje wat van af, maar zoveel niet dus ik raak nu de weg kwijt. (a) zou je plzzz :p wat meer uitleg willen geven :Y)

ow w8 ik snap t al.. je bedoeld -> nieuw moederbord kopen toch?
jah maar je moet wel in die link gaan zoeken die ik je gaf... en dan moet je ff kijken of er een AGP aansluiting opzit maar beter is PCI-e want dat is de toekomst.. En als je een beetje je budget geeft kan ik wel iets voor je vinden..

[ Voor 7% gewijzigd door jimbojansen op 02-07-2005 19:57 ]

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

jimbojansen90 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:54:
[...]

jah maar je moet wel in die link gaan zoeken die ik je gaf... en dan moet je ff kijken of er een AGP aansluiting opzit maar beter is PCI-e want dat is de toekomst.. En als je een beetje je budget geeft kan ik wel iets voor je vinden..
Indeed ik zou gaan kijken naar een ander goedkoop bordje. De winkel Cool Prices (http://www.cool-prices.nl) heeft altijd wel goeie aanbiedingen op t gebied van moederborden
zoals de P4P800 SE, (http://www.cool-prices.nl/index.php/13,artId--1552) voor 46.95 euro.

Dan ben je voor een 150-200 euro klaar en dan heb je waarschijnlek nog een redeleke goei kaart.

[ Voor 17% gewijzigd door bakvis op 02-07-2005 20:35 ]

Mijn Specs

• jimbojansen
bakvis schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:32:
[...]

Indeed ik zou gaan kijken naar een ander goedkoop bordje. De winkel Cool Prices (http://www.cool-prices.nl) heeft altijd wel goeie aanbiedingen op t gebied van moederborden
zoals de P4P800 SE, (http://www.cool-prices.nl/index.php/13,artId--1552) voor 46.95 euro.

Dan ben je voor een 150-200 euro klaar en dan heb je waarschijnlek nog een redeleke goei kaart.
agjah kan hij beter alles nieuw kopen:P dat geheugen wat opdat mobo zit is PC2100 :?(oude).... en trouwens dat mobo is AGP en als hij nog fftjs wilt doorgaan met dat mobo kan ie beter PCI-e nemen.. (ik heb zelf trouwens AGP) en PCI-e VGA-kaarten zijn meestal wel goedkoper...

• jimbojansen
anders post je ff je specs en dan zeggen wij wel wat slecht en goed is :P....

• bakvis
  • Nu online

bakvis

Tweakers.Nerd

jimbojansen90 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:40:
[...]

agjah kan hij beter alles nieuw kopen:P dat geheugen wat opdat mobo zit is PC2100 :?(oude).... en trouwens dat mobo is AGP en als hij nog fftjs wilt doorgaan met dat mobo kan ie beter PCI-e nemen.. (ik heb zelf trouwens AGP) en PCI-e VGA-kaarten zijn meestal wel goedkoper...
jah ma als je een Nvidia 6200 series wil kope dan zal je budget nie al te hoog zijn gok ik dus compleet nieuw systeem is te duur denk ik

Mijn Specs

• jimbojansen
bakvis schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 20:49:
[...]

jah ma als je een Nvidia 6200 series wil kope dan zal je budget nie al te hoog zijn gok ik dus compleet nieuw systeem is te duur denk ik
tja we zullen het hem moeten vragen maar hij reageert nog niet :P
edit: nu ben je te laat want ik ga op vakantie _/-\o_ dusz ajuus 2 over twee weken >:)

[ Voor 14% gewijzigd door jimbojansen op 04-07-2005 22:58 ]

Pagina: 1