Toon posts:

Bevestiging koeler afgebroken

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net toen ik voor den derde malen in een jaar tijd opnieuw een windows installatie aan het uitvoeren was (dank je Bill) hoorde ik een harde knal uit mijn kast komen. Net als bij een vliegtuig duurde het even voordat de boel crashte en ik op intern onderzoek uitging. Blijkt mijn koelinstallatie nog maar half bevestigd aan het moederbord te zijn. Spontanerwijs is deze bevestiging op mijn moederbord dus gebroken en kan ik één van de twee bevestigingshendels niet meer vergrendelen. Ik heb nooit met deze onderdelen geknoeid dus was ik nogal verbaast dat dit na een jaar gebeuren kon. Vraag, moet ik nu een nieuw moederbord aanschaffen, omdat er een lullig stukje plastic op onverklaarbare wijze de geest heeft gegeven?

Saluut!

Erik

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
Allereerst adviseer ik je om de volgende keer een duidelijke topictitel te verzinnen. De mensen hier komen allemaal wel bizarre problemen tegen en als elk topic nou 'Bizar probleem' als titel zou hebben... meer uitleg niet benodigd denk ik.

We missen nog een hoop informatie.. wat voor moederbord heb je? Ik gok een P4? Processor? Wat voor soort koeling?

En je topic gaat over je koeling die eraf ligt dus dit hoort eigenlijk thuis in Die-Hard Overclocking & Cooling . Niet nog een topic daar openen hoor, dat doet een modje wel ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Jimster op 02-07-2005 18:47 ]

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 16:40

V3g3ta

Fueled by Games!

Kijk eens of je kan zien of je moederbord ergens beschadigd is...

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Verwijderd

Als de bevestiging op je moederbord stuk je zal je wel een nieuwe moeten halen. Is de heatsink/fan combo stuk hoef je geen nieuw moederbord te halen, maar een nieuwe heatsink/fan.

Het hele spul rondom de cpu staat vaak onder best wat spanning, zeker als het niet goed gemonteerd is. Ik heb het echter nog nooit stuk zien gaan.

Verwijderd

Welk type moederbord en heatsink heb je?

Ik denk dat je vast wel een heatsink kan kopen die je op een andere manier kan bevestigen, zou anders best wel lullig zijn.

Er bestaan ook heatsinks die niet bevestigd zijn via het mobo, maar door gaatjes in het mobo direct op de mobo backplate bevestigd zijn, maar aangezien je niet zegt welk type mobo je hebt is het wat moeilijk om te weten of dat bij jouw mobo mogelijk is ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 18:48 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat meer info zou welkom zijn ;)

Kijk eens of het koelblok meer schade heeft veroorzaakt op het moederbord, zoja dan moet je het vervangen ja. Zonee dan kan je geluk hebben, maar dan moet je wel een nieuwe plastic socket voor je moederbord zien te vinden.

Omdat je koelblok van je moederbord is "gevallen" terwijl je pc aanstond heb je ook kans dat de CPU gefrituurd is (hoewel het met moderne CPU's soms wel mee kan vallen.) Ga al je onderdelen eens testen in een ander systeem om erachter te komen wat allemaal stuk is (of niet.)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-08 14:54
Op sommige mobo's zitten gaten rond de socket. Dan kan je met 4 bouten een koeler bevestigen ipv. met de hendel.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt

Wat betreft het probleem: meestal volstaat het om een belletje/mailtje te doen naar de fabrikant van het moederbord (nummers/adressen zijn gewoonlijk te vinden op de website van de fabrikant) :)

Verwijderd

ik zou er gewoon een alternatieve koeling opzetten, een zalman of iets anders.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:50:
ik zou er gewoon een alternatieve koeling opzetten, een zalman of iets anders.
Vaak krijg je die bevestiging er niet bijgeleverd 8)7 Zoals bij socket 754 en 939 zo'n retention bracket.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Pagina: 1