GoldenSample schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:20:
let maar eens goed op, dan zal je zien dat op tweakers.net en gateringoftweakers er genoeg van dit soort 'moderne' woorden staan, ik erger me er niet aan omdat het gewoon 'goed' overkomt dus niet als je oude oma die modern probeert te zijn (bijvoorbeeld

)
Dit is natuurlijk geen argument dat lijkt me duidelijk. Heb je het over moderne woorden? Ik denk dat ze 50 jaar geleden het woord kennen (ipv kunnen dan) ook al gebruikten in het westen/Achterhoek, dus niets moderns aan. Het is dus een spelfout naar aanleiding van een dialect. En het is ook geen woordgrapje (wat overgens ook geen Nederlands woord is) want dan zou er correct met de Nederlandse taal gespeeld moeten worden en geen spelfout als grap gebruikt moeten worden.

NB. een buitenlander die Nederlands geleerd heeft zou natuurlijk niets snappen van deze uitdrukking
Edit:
pven schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:46:
Misschien dat het al eerder gemeld is, maar ik heb geen zin om alle reacties door te lezen.
Volgens mij staat er een klein spellingsfoutje in de titel: er staat spellingfoutje, dat moet natuurlijk spelfoutje zijn.

Als je pakweg 5 reacties naar boven gekeken had, had je niet gepost
[
Voor 19% gewijzigd door
KappuhH op 02-07-2005 19:49
]