Toon posts:

[Abit NF7-M] Windows herinstalleerd zich?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb sinds 2 dagen nu mijn pc helemaal compleet. Alles deed aan het begin perfect maar toen begon het gekloot met windows. Het begint(denk ik?) in dos al: daar boot hij DIRECT naar de dvd en installeert windows(hij vraagt niet eerst om: druk op een toets om windows te installeren). So far, so good... Toen begon het, bij het blauwe scherm ging alles perfect en de setup is klaar. Toen ging m'n pc rebooten en dan komt het, dan gaat hij WEER overnieuw beginnen met de installatie. Dus weer het blauwe scherm. Ik vind dit nogal vaag en ik heb andere kabels en een andere hdd geprobeerd. Ze doen allemaal hetzelfde(bij een andere hdd mist hij zelfs alles na 20% :/ ). Kan iemand mij hiermee helpen ? :(

Specs:
Abit NF7-M
AMD Mobile 2400+
512 Mb Dane elec pc 3200
200 Gb Seagate ata/80 Gb WD
ATi 9700
Asus DVD speler.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
Na reboot je lade opendoen? Daarna weer dichtdoen.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, dan zegt hij: Boot disk failure; please insert boot disk and press enter. En als ik dan windows CD erin doe en op enter drukt, gaat hij niet verder :(

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-08 21:10
Zorg na het blauwe gedeelte van de setup, dat je computer van alleen je harddisk opstart.
Als het grafische gedeelte van de setup begint, moet de setup namelijk van je hd opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
doeternietoe schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:13:
Zorg na het blauwe gedeelte van de setup, dat je computer van alleen je harddisk opstart.
Als het grafische gedeelte van de setup begint, moet de setup namelijk van je hd opstarten.
Gedaan en dan krijg ik weer boot failure :(

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-08 21:10
Weet je wel zeker dat je computer moet booten van je harddisk?
Het lijkt erop alsof tie alleen probeert om van cd-rom te booten, en helemaal niks met je hd doet.
kijk dat even na in je bios.

edit: Je kun ook nog proberen om na het tekstgedeelte de computer uit te zetten, en alle snoertjes uit je cd-rom te halen, en dan weer aan.

[ Voor 28% gewijzigd door doeternietoe op 02-07-2005 19:56 ]

Verwijderd

heb je de pinnetjes goed gezet op de HD en cdrom drive? dus HD als master en rom als slave, misschien dat dit roet in het eten gooit

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
doeternietoe schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:46:
Weet je wel zeker dat je computer moet booten van je harddisk?
Het lijkt erop alsof tie alleen probeert om van cd-rom te booten, en helemaal niks met je hd doet.
kijk dat even na in je bios.

edit: Je kun ook nog proberen om na het tekstgedeelte de computer uit te zetten, en alle snoertjes uit je cd-rom te halen, en dan weer aan.
In de bios staat mijn HDD als master en de DVD speler als slave. Ik heb je 2e idee ook geprobeerd en dan krijg ik weer die melding :(
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:50:
heb je de pinnetjes goed gezet op de HD en cdrom drive? dus HD als master en rom als slave, misschien dat dit roet in het eten gooit
Zie hierboven :) , m'n HDD is master en m'n DVD is slave.

• Jimster
Hoe staat de bootvolgorde in je BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze op 2 aparte kanalen:
1e kanaal is HDD (master)
2e kanaal is DVD (slave).

• Jimster
Je boot volgorde.. maw... waar je bios het eerst naar kijkt om van te booten. First boot device, second boot device etc etc

Verwijderd

Topicstarter
1st boot is hdd
2e is dvd
3e is floppy
Zelfde als ik net zei dus :p

Edit:
Kheb nu een ander mobo erin en daar heeft hij de zelfde verschijnselen, ik denk dus dat de HDD brak is. 2 be continued :P

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 21:02 ]

Pagina: 1