Ik heb een Terratec geluidskaart met een optische uitgang naar mijn versterker. Echter, regelmatig startte de PC zich spontaan opnieuw op. Dat heb ik uitgezet (Windows XP) en nu krijg ik wanneer dat gebeurt een blauw scherm met een foutmelding. 80% van de keren staat er dat een DLL of SYS file (gerelateerd aan de geluidskaart) het probleem is. De overige keren staat er geen file genoemd, of 1 gerelateerd aan Kaspersky Anti-Virus.
Bovendien gebeurt het alleen wanneer ik muziek draai of een film kijk. Ik heb dus sterk het vermoeden dat het mijn geluidskaart is.
- Het blauwe scherm komt ongeveer eens in de 2 dagen en dan gebruik ik hem 3 uur per dag.
- Resetten is dan het enige wat nog mogelijk is.
- Nieuwe drivers helpen niet
- Windows XP op nieuw installeren (incluis SP2) voorkomt het probleem voor een paar weken of een keer zelfs uperhaupt niet. (Al 4 x gedaan afgelopen jaar)
Ik wordt er echt wanhopig van, iemand een idee?
Overige specs:
AMD 2600+
ASUS A7N8X-X
512mb DDR
Radeon 9800se (zou ook nog een oorzaak kunnen zijn bij de films wellicht)
Bovendien gebeurt het alleen wanneer ik muziek draai of een film kijk. Ik heb dus sterk het vermoeden dat het mijn geluidskaart is.
- Het blauwe scherm komt ongeveer eens in de 2 dagen en dan gebruik ik hem 3 uur per dag.
- Resetten is dan het enige wat nog mogelijk is.
- Nieuwe drivers helpen niet
- Windows XP op nieuw installeren (incluis SP2) voorkomt het probleem voor een paar weken of een keer zelfs uperhaupt niet. (Al 4 x gedaan afgelopen jaar)
Ik wordt er echt wanhopig van, iemand een idee?
Overige specs:
AMD 2600+
ASUS A7N8X-X
512mb DDR
Radeon 9800se (zou ook nog een oorzaak kunnen zijn bij de films wellicht)