[Terratec Aureon Sky] Computer loopt soms vast bij gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb een Terratec geluidskaart met een optische uitgang naar mijn versterker. Echter, regelmatig startte de PC zich spontaan opnieuw op. Dat heb ik uitgezet (Windows XP) en nu krijg ik wanneer dat gebeurt een blauw scherm met een foutmelding. 80% van de keren staat er dat een DLL of SYS file (gerelateerd aan de geluidskaart) het probleem is. De overige keren staat er geen file genoemd, of 1 gerelateerd aan Kaspersky Anti-Virus.

Bovendien gebeurt het alleen wanneer ik muziek draai of een film kijk. Ik heb dus sterk het vermoeden dat het mijn geluidskaart is.

- Het blauwe scherm komt ongeveer eens in de 2 dagen en dan gebruik ik hem 3 uur per dag.
- Resetten is dan het enige wat nog mogelijk is.
- Nieuwe drivers helpen niet
- Windows XP op nieuw installeren (incluis SP2) voorkomt het probleem voor een paar weken of een keer zelfs uperhaupt niet. (Al 4 x gedaan afgelopen jaar)

Ik wordt er echt wanhopig van, iemand een idee? :?

Overige specs:
AMD 2600+
ASUS A7N8X-X
512mb DDR
Radeon 9800se (zou ook nog een oorzaak kunnen zijn bij de films wellicht)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Gebruik je ook de nieuwste drivers voor je moederbord chipset?

He who controls the Spice, controls the Universe.

• cornelixnootje1
MST_Morpheus schreef op zondag 03 juli 2005 @ 10:02:
Gebruik je ook de nieuwste drivers voor je moederbord chipset?
yes!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Shared de geluidskaart geen irq's met andere apparaten? Dan helpt het misschien om de geluidskaart in een ander pci slot te zetten.

• cornelixnootje1
cool_zero schreef op zondag 03 juli 2005 @ 19:12:
Shared de geluidskaart geen irq's met andere apparaten? Dan helpt het misschien om de geluidskaart in een ander pci slot te zetten.
Een ander pci slot heb ik ook al geprobeerd. Ik begrijp het hele irq verhaal niet helemaal trouwens. Waar moet ik op letten? (En is het wel relevant aangezien hij wel gewoon werkt meestal?)

Edit:

Ik zie op de Asus site een nieuwe BIOS flash update die "stabiliteit met sommige geheugen modules" moet verbeteren. Is dat mogelijke oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door cornelixnootje1 op 03-07-2005 22:38 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:27

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

cornelixnootje1 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:36:
[...]

Een ander pci slot heb ik ook al geprobeerd. Ik begrijp het hele irq verhaal niet helemaal trouwens. Waar moet ik op letten? (En is het wel relevant aangezien hij wel gewoon werkt meestal?)

Edit:

Ik zie op de Asus site een nieuwe BIOS flash update die "stabiliteit met sommige geheugen modules" moet verbeteren. Is dat mogelijke oplossing?
Baat het niet, dan schaadt het ook niet zou ik zeggen :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Ik wou dat ik je zo kon helpen.
Ik gebruik dezelfde geluidskaart met hetzelfde moederbord. Ik draai het moederbord op bios versie 1010 (klopt dat?).
Verder heb ik de geluidskaart op de beta versie die Terratec aanbiedt op z'n site. Ik gebruik Valueselect van Corsair (1024 mb), echter heb ik wel problemen gehad met no-name geheugenl van de lokale computerzaak. Daarbij kreeg ik ook vaak onverklaarbare errors en dergelijke. Een overstap naar merk geheugen loste dit probleem op.

Ik heb eigenlijk geen grote problemen met die geluidskaart in deze combinatie, maar misschien heb je er wat aan. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 11:25 ]

Pagina: 1