Toon posts:

Iiyama 511 Hardware kleur aanpassing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, Ik heb op dit moment de achterkant eraf van een Iiyama VM Pro 511. Ik ben op zoek naar de potmeters voor kleur (RGB). De monitor geeft iets te veel groen en wilde dit hardware matig oplossen om dus iets groen weg te draaien maar ik kan de kleur potmeters niet vinden ? Die voor helderheid en (mis)allignment zie ik zo zitten maar kleur ?? Weet iemnd waar ik die dinegn kan vinden ?

even voor de duidelijkheid. Ik wil dit hardware matig oplossen nen niet door de drivers van ATI aangezien deze in Directdraw mode geen individuele kleuren kunnen aanpassen.

Vast bedankt voor enige reaktie.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het een keer aan IIyama zelf gevraagd. Dit was het antwoord:
The latest generation of monitors are all microprocessor controlled and
color balance is adjusted automatically at factory or repair center using
proprietary equipment. Monitors no longer have color adjusting pots inside.

Verwijderd

Topicstarter
Fuc# ! Hier was ik al bang voor .. Bedankt voor je snelle reply. 'k zat er echt op te wachten met de achterkant eraf '-)

Weet je (of iemand anders) hoe je via drivers apparte kleuren kan regelen binnen Directdraw ?

Tnx

Verwijderd

Zitten er bij de drivers van je videokaart niet gewoon een programma waar je de kleurtemperaturen aan kan passen?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de drivers van Ati (9800 pro@XT) geen optie bieden om apparte kleuren aante passen binnen "full 3D". Voor de desktop omgeving kan de driver het wel.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Via het service menu kun je ook niet veel uithalen. Dat was bij de oude generatie wel anders. iiyama - been there, done that, never again...

Verwijderd

Topicstarter
Bummer ... Nah goed. Bedankt voor je (jullie) reakties. 'k zet em weer op z'n plek.

Verwijderd

Ik dacht dat er een speciale servicemenu was voor dat soort zaken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor het graag mocht het zo zijn ..
Pagina: 1