Toon posts:

andere merk kaartje, direct problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een E-tech wireless router (modem zit erin) 54mbit/s. Alles ging goed, online met e-tech pci kaartjes - tot vandaag.

mn broertje heeft mn vaders oude pc gekregen (p3 500mhz) en moet hier ook maar mee online. De e-tech kaartjes waren uitverkocht bij de computerland dus heeft mn vader een Ergenic 22 Mbps wireleses pci adapter (model: ERG WL-004) gekocht.

installeren geen problemen, maar zodra ik verbinding probeer te maken begint ie te kutten. |:(

ik heb keuze uit de volgende verbindingen [mijnnaam] en [wep] ; deze [wep] die kwam erbij nadat ik WEP-beveiligign had ingeschakeld. Maar [wep] staat niet meer op mijn eigen pc bij de beschikbare verbindingen, terwijl het op mn vaders laptop weer wel is.

Als ik dus [mijnnaam] kies -> VERBINDING maken , krijg ik het volgende te zien : "er zijn een of meerdere netwerkverbindingen beschikbaar"

ook al kies ik steeds en steeds weer [mijnnaam] , elke keer begin ik me steeds meer te ergeren aan het feit dat de pc nog steeds niet op internet kan.

wat moet ik doen om te zorgen dat de pc WEL verbinding maakt, en niet zo zit te kutten over die andere verbindingen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dus je krijgt uiteindelijk geen verbinding met die kaart.
Weet je wel zeker dat dat kaartje gaat werken? Het kan goed zijn dat je pci 2.1 sloten op je moederbord hebt en je er een 2.2 kaartje op probeert te installeren. Hierbij kan het zijn dat het wel geinstalleerd kan worden, maar dat het vervolgens voor geen meter werkt.

Verwijderd

Topicstarter
maar hij ziet de beschikbare verbindingen wel gewoon ; alleen is het volgens mij doordat ie die [wep] verbinding ziet dat ie geeft "er zijn een of meerdere netwerkverbindingen beschikbaar"

update:

heb de WEP beveiliging uitgezet, en nog steeds begint die pc boven te irriteren, terwijl ik beneden nog gewoon kan inloggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 18:06 ]

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
MAc filter uit? Opnieuw geboot een keer? Als WinXP en eigen config tool kaart de "Wireless Zero configuratie" uitgezet?

Verwijderd

Topicstarter
Heb een tool gedownload om verbinding te maken met een draadloosnetwerk, Lucidlink Client

hij ziet beide netwerken gewoon, maar zodra ik 1 van de netwerken selecteer om verbinding mee te maken (eigen netwerk heeft ook geen beveiliging) krijg ik gewoon de melding "Connection Failed"

ik heb zowat de hoop voor deze kaart opgegeven. Geef mij maar een normale E-tech kaart. Ik zal nu eens proberen als ik de Wireless Zero configuration tool uitzet. Laten we het hopen -_-

ik hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu dus verbinding te maken met het programma Lucidlink Client ; en heb inmiddels de WEP beveiliging weer ingeschakeld.

wanneer ik kies om verbinding te maken krijg ik wel gewoon de melding dat ik een "netwerksleutel" moet invoeren, dus ik krijg wel het gevoel dat de netwerkkaart verbinding maakt en ook krijgt met mijn router. Maar ik krijg wel dus weer de melding "Connection failed!"

heeft iemand nog andere suggesties om dit probleem op te lossen? want ik ben al zover dat ik eigenlijk deze kaart gewoon weer terug kan brengen. Zou dit trouwens nog mogelijk zijn, inruilen? Want ik heb de kaart al uit de verpakking gehaald en ingebouwd etc.

iemand dus nog enige suggesties?
Pagina: 1