[A7V600] Sensoren problemen :S?

Pagina: 1
Acties:

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 18:05

Bejit

Svenska Faderland

Topicstarter
Ik heb laatst mijn vaders pc overgenomen.
Een Athlon XP 2500 Barton.(Oced naar XP 3200)
Overige specs
A7V600 Mobo (rev 1.08)
Kingston 512 MB DDR400
Aopen 350 Watt voeding

Ik denk mooi, Artic cooler erop.
Alles netjes ingebouwd.

Alleen oude kast gehouden.
In eerste instantie werd die al veel te heet, hij was 60 graden in Speedfan, MBM en Everest.(Voor de zekerheid om de beurt een andere ff laten scannen)
Ook in hardware monitor was die 60 graden idle.

Kast was al oud(van een pentium 133 als ik me goed herinner :D) en zat geen casefan in, dus ik naar de winkel, haal een nieuwe kast.(Met 110mm casefan :))
Alles weer netjes ingebouwd, gekeken op Speedfan, MBM en Everest weer gekeken om de beurt en kwam 42 graden uit.

Ik herstart en de XP2500 naar XP3200 geclockt.(Zelfde voltages)
Ik game ff en stressed komt er 55 graden te voorschijn met de sensor proggies.

Succesvolle overclock denk ik zo.
Maar ik in de volle hitte(Die-hard gamer :Y) ) ff een spelletje Call of Duty, BAM crash.(Mobo heeft C.O.P. en dus reboot de CPU als hij 70 graden word)

Ik gelijk denken natuurlijk aan de overclock.
Ik naar hardware monitor en zie dat me CPU 70(!) graden word.(Na een tijdje terug naar ~62 graden)
Maar in Windows zegt die dat hij maar 52 graden is :S.

Nou word mijn PC zo heet omdat die ten eerste in een hout kast staat en ook nog eens op zolder, maar sensoren van speedfan enzo geven in een keer hele andere temperaturen aan dan me bios.

Nou wou ik vragen, wat is hier aan de hand. ;( (En of iemand een oplossing heeft)

En ja heb ook al een zoektocht gedaan door het forum.

Systeempje

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:53
Er willen nog wel eens readout verschillen ontstaan. Sommige programma's kunnen de sensoren niet goed uitlezen of tellen er gewoon een aantal graden bij op.

Een bios update kan dit probleem misschien verhelpen.

Onderschat trouwens niet hoe snel een processor af kan koelen als hij idle is. Tegen de tijd dat jij in de bios bent kan het al een paar graden schelen!

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02 18:05

Bejit

Svenska Faderland

Topicstarter
Dekaasboer schreef op zondag 03 juli 2005 @ 00:59:
Er willen nog wel eens readout verschillen ontstaan. Sommige programma's kunnen de sensoren niet goed uitlezen of tellen er gewoon een aantal graden bij op.

Een bios update kan dit probleem misschien verhelpen.

Onderschat trouwens niet hoe snel een processor af kan koelen als hij idle is. Tegen de tijd dat jij in de bios bent kan het al een paar graden schelen!
Probleem is, ik heb laatste laatste bios update al, er is ook 1.009 beta, maar dat ga ik liever niet proberen. :'(

EDIT: En volgens mij gaf hij eerst wel de goede temperaturen aan :/

[ Voor 7% gewijzigd door Bejit op 03-07-2005 18:44 ]

Systeempje