Toon posts:

[2000] PC kan niet meer uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren kan de pc niet meer uit. Zodra je hem uitschakelt, gaat hij na een aantal minuten weer aan (schrok me helemaal wezenloos 0_0). Er staat een biospassword op, maar zodra hij weer aangaat vraagt hij daar niet om, dus ik ga er vanuit dat hij het systeem zodra ik de pc uitzet de hardeschijf uitschakelt enzo zodat het eruitziet alsof hij uitstaat, en na een paar minuten de pc reboot (bij een reboot vraagt hij nl niet om het password).

Het toetsenbord en de muis reageren helemaal niet zodra de pc weer is 'aangegaan'. De caps-lock/num-lock/scroll-lock lichtjes gaan ook om en om aan en uit.

Ik heb de hele pc gecontroleerd op virussen en spyware met AntiVir en AVG Antivirus en Microsoft AntiSpyware, en ik laat straks ook even Spybot S&D erop los.

Ik draai Windows 2000 Pro. Ik weet niet wat jullie meer moeten weten om me te kunnen helpen... Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.. :-/

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit probleem heeft weinig te maken met Windows. Je computer start automatisch op, maar dit gebeurt voordat windows geladen is.

Wat je eventjes kunt proberen is "wake on lan" en "wake on power loss" uit zetten. Dit doe je in de bios door vlak na het opstarten op "delete" te drukken. Daarna even zoeken in de menu's ('t zit ergens bij de laatste menu's in je bios) :Y).

[ Voor 38% gewijzigd door dr snuggles op 02-07-2005 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee waar het mee te maken had, dus heb ik hem maar daar gedonderd waar het me op het moment het meest logisch leek.

Niemand heeft in de bios gekloot, het lijkt me gek dat dat opeens zomaar veranderd is? Ik ga in elk geval even kijken! Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
In de bios is alles in orde.

Ik weet niet of je m'n post goed gelezen hebt, maar de pc start uit zichzelf weer op nadat ik UITSCHAKELEN heb gedaan. Dat is natuurlijk een beetje problematisch, vooral omdat ie nadat ie opgestart is helemaal niet reageert met muis en toetsenbord.

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-03 21:20
Toevallig "wake on lan" aanstaan op je moederbord/netwerkkaart?

Verwijderd

Topicstarter
Nope.. :-(

Verwijderd

Ik heb hier vergelijkbare problemen mee gezien..

GoT search al geprobeerd??

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Toevallig een draadloze tobo / muiscombinatie met een usb aansluiting?
En staat dan in je bios toevallig ook nog aan dat het systeem kan booten middels usb apparatuur?

Misschien is het dat hoor, kwam het bij toeval tegen met een beetje googlelen :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit verder op te lossen? Er is zoals Similar zegt heel veel te vinden hierover :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Geen draadloze muis of toetsenbord hier, die dingen mag ik niet. :+

Wat heb ik al geprobeerd.. Nou, niet veel, aangezien ik absoluut geen idee heb waar ik moet zoeken. In de eerste instantie dacht ik aan een virus of irritante hoax, maar die scans hebben helemaal niks gevonden. Ik heb al in de bios gekloot, daar stond ook niks wat kon helpen. Ik heb gegooglet, en kwam op niks uit, en toen dacht ik dat tweakers misschien kon helpen, en heb ik weer in de bios rondgekeken, maar ik had echt niks over het hoofd gezien.

Net vloog de pc weer aan, mijn ouders zijn weg en hebben hem het laatst uitgezet, en dat is zeker langer dan 10 minuten geleden (ik ben net wakker, schande schande..). Toen heb ik de aan/uit knop ingedrukt (normaal gesproken doe ik gewoon die rode knop om die onder de pc zit als de pc weer aangaat, waar alle stekkers in zitten), en hij ging 'uit'. Vervolgens drukte ik hem weer in en hij ging 'aan', maar het enige wat er gebeurde was dat het beeldscherm weer aanging, en dat ik nog steeds bij het inlogscherm was, maar dit keer reageerde de muis en toetsenbord wél. Het gekke is, is dat ik de pc zo heb ingesteld dat als ik de aan/uit knop indruk, hij gewoon UIT gaat, en niet op standby of wat dan ook.

Ik snap-m niet meer hoor. :?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 15:08:
Net vloog de pc weer aan, mijn ouders zijn weg en hebben hem het laatst uitgezet, en dat is zeker langer dan 10 minuten geleden (ik ben net wakker, schande schande..). Toen heb ik de aan/uit knop ingedrukt (normaal gesproken doe ik gewoon die rode knop om die onder de pc zit als de pc weer aangaat, waar alle stekkers in zitten), en hij ging 'uit'. Vervolgens drukte ik hem weer in en hij ging 'aan', maar het enige wat er gebeurde was dat het beeldscherm weer aanging, en dat ik nog steeds bij het inlogscherm was, maar dit keer reageerde de muis en toetsenbord wél. Het gekke is, is dat ik de pc zo heb ingesteld dat als ik de aan/uit knop indruk, hij gewoon UIT gaat, en niet op standby of wat dan ook.

Ik snap-m niet meer hoor. :?
Als je nu in je bios kijkt, zijn dan alle instellingen ook weer standaard ipv waar jij ze op hebt ingesteld en loopt de klok ook verkeerd? Zoja, dan is je batterijtje op je moederbord leeg. Deze batterij zorgt ervoor dat de instellingen in je bios bewaard blijven als de stekker van je pc eruit is.

Wat jij beschrijft lijkt namelijk erg op "wake on power loss" wat ik met m'n oude computer ook had. Zo gauw je de stekker erin deed ging die aan. Als je niet weet wat de opties nu precies betekenen, kan je even je moederbord boekje opzoeken (of je moederbord type nummer opzoeken en het boekje met google vinden).

Wat ik denk: Batterij leeg -> standaard instellingen -> wake on power loss aan -> probleem.
Oplossing: Nieuwe batterij -> wake on power loss uit in de bios -> probleem opgelost >:).

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 03-07-2005 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal meteen kijken...

God, hoop niet dat dat het is, m'n pa vindt dat vast niet leuk. Het is zijn pc.. Stel dat die batterij leeg is, wat zou er gebeuren als je die batterij er leeg in laat zitten? Ik weet bij voorbaat al dat m'n pa dat gaat vragen, dus stel ik de vraag maar alvast.. -_-

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51

Barrycade

Through the...

Dat je PC steeds aangaat omdat dit de oorzaak van het probleem is. Niks meer niks minder. No stress zou ik zeggen.

Het gaat gewoon om een grote knoopcelbatterij. Overal te koop. Op je moederbord zie je hem gewoon zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Niks wordt gereset in de BIOS... dus neem aan dat dat betekent dat de batterij niet leeg is.. Weer stressbesparing voor m'n pa... :P

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51

Barrycade

Through the...

Op welke manier zet je trouwens de PC uit? Via de aan/uit knop of via "start"?

Wellicht is de functie van de aan/uit knop gewijzigd. (op te vragen in het configuratiescherm)

Verwijderd

Topicstarter
....Gewoon via Start. :/

En de functie van de Aan/uit is niet veranderd, dat heb ik al bekeken..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zitten testen, vanwege dat wake-up on lan en zo. Het is zo dat als ik het modem uitzet, en dan de pc, dat hij niet meer uit zichzelf aangaat. Doe ik daarna echter het modem weer aan, dan vliegt de pc aan waarbij muis/toetsenbord niet reageren en de numlock/scrolllock/capslock om en om knipperen.

Mijn vriend heeft me gezegd dat ik moest controleren of de Netwerkkaartinstellingen goed zijn, omdat die ook een soort van wake-up on lan heeft, maar die staan goed.

Nou ben ik voor de zoveelste keer de BIOS in gegaan, en heb ik élke onderdeeltje ervan in detail bekeken, maar nergens staat die wake-up on lan optie. :? Want volgens mij moet dat het gewoon zijn, aangezien dat modem zoveel invloed op de pc heeft.. Waar ergens moet dat staan? Ik weet niet wat voor moederbord ik heb (he, handig), maar dan weet ik in elk geval in welke hoek ik ongeveer moet zoeken... :X

Verwijderd

Device Manager > Eigenschappen van je netwerkkaart > geavanceerd > Wake up Capabillities zet op None probleem opgelost :)
Pagina: 1