Een goede maar kleine muismat?

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik geen muismat kan vinden die aan mijn eisen voldoet, en dan neem ik niet eens de prijs als een probleem. Ik heb namelijk niet erg veel plaats rechts van mij als ik mijn toetsenbord recht voor mijn scherm wil houden. Dit betekend dus dat ik een kleine muismat wil. Maar elke mooie/goede muismat die ik vind is rond de 300 mm breed :?

De muismat die ik nu heb ik rond, met een diameter van zo'n 100 mm. Een ronde muismat lijkt mij ook nog steeds het handigst. Je beweegt je muis altijd vanaf het midden dus in de uiterste hoeken zal je nooit komen, tenzij je als een gek rondjes wilt draaien tijdens een potje UT (wat ik niet hoef). Mijn verdere eisen zijn dat hij minimaal eruit ziet. Een klein logo is goed, maar geen grote plaatjes of andere onzin. Ook de kleur heb ik het liefst grijs of transparant, zwart zou eventueel ook nog kunnen.

De muismat die het dichtst bij mijn eisen komt is de oudere Icemat. Deze schijnt goed te zijn in gebruik en ik vind hem er fantastisch uitzien. 250mm breed vind ik echter nog net iets aan de grote kant. Mijn toetsenbord zou dan toch een stuk naar links verplaatst moeten worden. Zijn er mensen die mij een andere muismat kunnen aanbevelen? Alvast bedankt en ik hoop dat ik in het goede forum zit met deze vraag.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik kan je niet echt adviseren wat dit betreft, maar misschien heb ik een andere bruikbare tip voor je: Ik heb een standaard muismat, maar heb hem een kwartslag gedraaid ten opzichte van de gebruikelijke stand. Hij ligt nu als het ware in portrait-stand. Neemt minder ruimte in en je pols rust iets zachter op de muismat. Bovendien kom je niet tegen de rand van de muismat aan als je een grote beweging naar boven maakt met de muis.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:41
Ik heb voor mijn zoon een muismat gemaakt van een stuk linoleum, heb een gratis monster gehaald bij een tapijtzaak en zelfs zijn Trust optical mouse werkt hier perfect op.
Je kan dit zelf op maat snijden.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Neem een icemat, ik heb hier een zwarte, een cm of 20 breed, 15 lang. Klein logo'tje in het rechter onderhoekje, en natuurlijk heerlijk voor muizen :P

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bij de paradigit kan je gratis een muis-matje halen. (Eventueel iets kleins kopen, spindeltje cd's ofzo)

Deze zijn ongeveer 00,75 mm dik en plakken vast aan je bureau (geen zelfklevend, eerder een soort vacuum)

Hier kan je makkelijk een rondje van knippen, en de scherpe randjes een beetje schuren.

Succces!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

_assembler_ schreef op zondag 03 juli 2005 @ 00:03:
Bij de paradigit kan je gratis een muis-matje halen. (Eventueel iets kleins kopen, spindeltje cd's ofzo)

Deze zijn ongeveer 00,75 mm dik en plakken vast aan je bureau (geen zelfklevend, eerder een soort vacuum)

Hier kan je makkelijk een rondje van knippen, en de scherpe randjes een beetje schuren.

Succces!
Lijkt me erg lelijk imho :) Heb toen ik voor Paradigit werkte enkele honderden muismatjes uitgedeeld op kantoren (kregen ze bij de pc), dus ik ken ze goed ;)

Nederlander in België

Verwijderd

Je houd van een "oldskool" ice mat, kijk dan is voor een Steelpad 3s :)
www.steelpad.nl
Suc6

• Mlancee
breinonline schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 22:07:
Ik kan je niet echt adviseren wat dit betreft, maar misschien heb ik een andere bruikbare tip voor je: Ik heb een standaard muismat, maar heb hem een kwartslag gedraaid ten opzichte van de gebruikelijke stand. Hij ligt nu als het ware in portrait-stand. Neemt minder ruimte in en je pols rust iets zachter op de muismat. Bovendien kom je niet tegen de rand van de muismat aan als je een grote beweging naar boven maakt met de muis.
Dit is inderdaad nog een optie, met een rechthoekige muismat als de icemat zal het er niet eens zo gek uitzien denk ik. Dat de ruimte links en rechts wat minder wordt zal ik geen last van hebben aangezien ik nu ook een kleine muismat heb.
spone schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 23:50:
Neem een icemat, ik heb hier een zwarte, een cm of 20 breed, 15 lang. Klein logo'tje in het rechter onderhoekje, en natuurlijk heerlijk voor muizen :P
Was hij maar 20 cm breed :*) de oude is 25 cm breed en de nieuwe 30
_assembler_ schreef op zondag 03 juli 2005 @ 00:03:

Succces!
Dat kan ik ook nog proberen! Ik ga hier toch binnenkort heen om een externe schijf te kopen (LaCie Hard Drive Porsche 250GB) dus dat komt goed uit. Ik hoop dat deze muismat me bevalt, maar ik denk niet dat ik zulke hoge eisen zal hebben aangezien ik nu een stoffen muismat heb met een South Park figuurtje erop, geen bekend merk ofzo dus ;)
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 00:12:
Je houd van een "oldskool" ice mat, kijk dan is voor een Steelpad 3s :)
www.steelpad.nl
Suc6
Ook deze is 25cm breed. Ik denk dat ik me daar maar overheen moet zetten. 25cm lijkt echt het minimale, iig voor een professionele muismat.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mlancee schreef op zondag 03 juli 2005 @ 00:53:
Was hij maar 20 cm breed :*) de oude is 25 cm breed en de nieuwe 30
[...]
Verrek je hebt gelijk...ik moet toch eens leren kleine afstanden goed in te schatten 8)7

Na het nameten is de 'oude' icemat 25x21 cm. edit: daarvoor ook al hoor, niet dat ie ineens gegroeid is ;)

[ Voor 20% gewijzigd door spone op 03-07-2005 01:09 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Mlancee
spone schreef op zondag 03 juli 2005 @ 01:08:
[...]

Verrek je hebt gelijk...ik moet toch eens leren kleine afstanden goed in te schatten 8)7

Na het nameten is de 'oude' icemat 25x21 cm. edit: daarvoor ook al hoor, niet dat ie ineens gegroeid is ;)
Haha droog :D iig iedereen thanks voor de replies alvast. Het helpt me al meer dan ik had gedacht aangezien ik zelf ook al redelijk goed had rondgekeken :)

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
neem een steelpad 3s

een perfecte kleine muismat
Pagina: 1