Ik heb een menuutje, en daar moet je als je rollover doet, een lijn en achtergrond kleur krijgen.
Nu is het zo dat het in Internet Explorer de bovenste lijn niet krijgt. De rest van de lijnen wel.
Mijn ander puntje is dat als ik de lijn weg laat bij de onMouseOut zeg maar. dat deze verschuift bij Hover. Nu is dat logisch aangezien je 1px aan iedere kant erbij krijgt. Wat ik bedacht is een extra puntje padding te geven, maar dat mag niet baten. Ik kan de lijn wel de achtergrond kleure geven, maar de achtergrond van de colom wil ik eigenlijk een afbeelding zetten.
Hoe is dat het beste op te lossen? (voorbeel van het dingetje is bijvoorbeeld de microsoft knopjes bij hotmail. )
dat was 1 ding.
Nu het andere euvel. Ik werk nooit met lists eigenlijk. Nu heb ik iets gevonden wat wel leuk was. Ik heb het hele CSS code moeten aanpassen, maar het is gelukt.
Die list maakt zo een navigatie ala dell tabbladen :
Nu werkt dit prima behalve 1 ding.
Als hij visited is (gok ik) of juist niet.. Krijgt hij de class als de Hover, de onHover werkt dan ook niet.
Als hij eenmaal geklikt is dan werkt hij prima.
Ik heb het gevoel dat het niet zo moeilijk moet zijn, maar ik denk dat ik wat over het hoofd zie.
Nu is het zo dat het in Internet Explorer de bovenste lijn niet krijgt. De rest van de lijnen wel.
Mijn ander puntje is dat als ik de lijn weg laat bij de onMouseOut zeg maar. dat deze verschuift bij Hover. Nu is dat logisch aangezien je 1px aan iedere kant erbij krijgt. Wat ik bedacht is een extra puntje padding te geven, maar dat mag niet baten. Ik kan de lijn wel de achtergrond kleure geven, maar de achtergrond van de colom wil ik eigenlijk een afbeelding zetten.
Hoe is dat het beste op te lossen? (voorbeel van het dingetje is bijvoorbeeld de microsoft knopjes bij hotmail. )
code:
1
2
3
4
| a.StaticMenu { color: #0C3B64; padding: 3px; text-decoration: none; border-color: #FFCC00; border-style:solid; border-top-width:1px; border-right-width:1px; border-bottom-width:1px; border-left-width:1px; }
a.StaticMenu:hover { color: #0C3B64; padding: 3px; text-decoration: none; background-color: #FAEECA; border-color: #0C3B64; border-style:solid; border-top-width:1px; border-right-width:1px; border-bottom-width:1px; border-left-width:1px; }
a.StaticMenu:visited{ color: #0C3B64; padding: 3px;}
a.StaticMenu:active { color: #0C3B64; padding: 3px; border-color: #FFCC00; border-style:solid; border-top-width:1px; border-right-width:1px; border-bottom-width:1px; border-left-width:1px;} |
dat was 1 ding.
Nu het andere euvel. Ik werk nooit met lists eigenlijk. Nu heb ik iets gevonden wat wel leuk was. Ik heb het hele CSS code moeten aanpassen, maar het is gelukt.
Die list maakt zo een navigatie ala dell tabbladen :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
| #navlist
{
border-bottom: 1px solid #CCCCCC;
margin: 0;
padding-bottom: 19px;
padding-left: 10px;
}
#navlist ul, #navlist li
{
display: inline;
list-style-type: none;
margin: 0px;
padding: 0px;
}
#navlist a:link, #navlist a
{
background: #E8EBF0;
border-top-width: 1px;
border-bottom-width: 1px;
border-right-width: 1px;
border-left-width: 1px;
border-style: solid;
border-color: #CCCCCC;
color: #666666;
float: left;
font-size: small;
font-weight: normal;
line-height: 14px;
margin-right: 8px;
padding-top: 2px ;
padding-bottom: 2px ;
padding-right: 10px;
text-decoration: none;
}
#navlist a:link, #navlist a:hover
{
color: #2180B1;
background-color: #D9F2FF;
text-decoration: none;
line-height: 14px;
margin-right: 8px;
padding-top: 2px ;
padding-bottom: 2px ;
padding-right: 10px;
border-style: solid;
border-color: #CCCCCC;
border-top-width: 1px;
border-bottom-width: 1px;
border-right-width: 1px;
border-left-width: 1px;
float: left;
}
#navlist a:link#current, #navlist a:visited#current
{
background-color: #FFFFFF;
border-bottom: 1px solid #FFFFFF;
color: #000000;
} |
Nu werkt dit prima behalve 1 ding.
Als hij visited is (gok ik) of juist niet.. Krijgt hij de class als de Hover, de onHover werkt dan ook niet.
Als hij eenmaal geklikt is dan werkt hij prima.
Ik heb het gevoel dat het niet zo moeilijk moet zijn, maar ik denk dat ik wat over het hoofd zie.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy