Toon posts:

Nieuwe Creative kaartjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als je naar de video markt kijkt gaat het erg snel(elke 6 maanden nieuwekaartjes). maar de geluidsmarkt gaat helemaal niet zo snel. De creative Live! serie stamt uit 1998 en is wel aan een opvolger toe. Ik had iets gehoord over dat er in de herfst een nieuwe veel krachtigere chip uit komt. Iemand ie hier iets meer over weet? Ben wel geinterreseerd. Er zijn dingen die kunnen doen als hardware MP3 en-en-decoden en vortex 1/2/3 ondersteuning of zo(iig zo krachtige chip dat je dit kan doen zonder grote performance los)

ThaVinnY

Verwijderd

Sinds 1999 hebben ze vernieuwd Live!'s uitgebracht de platinum en de 1024. Maar inderdaad met de oude chip er nog op, die nog steeds veel kan.

We wachten samen op de MP3 chip denk ik

Verwijderd

Wat is er mis met de live dan? Het is nog steeds een harstikke goede kaart. Mp3 chip zou leuk zijn. Maar met de huidige processoren weegt dat niet op tegen de kosten van zo'n mp3-chip.

Verwijderd

"vortex 1/2/3 ondersteuning"?
Ik ken de Vortex 1/2 chip, maar 3 ken ik nog niet. De vortex 1 chip (van A3D) zit in de kaarten: diamond Sonic s70/s90 en de Diamond mx200. De Vortex2 zit in de nieuwere kaarten: Diamond Sonic s100 en de Diamond mx300/mx400. Laatsten ondersteunen ook EAX 2.0 naast A3D 2.0.

Heeft iemand enig ID welke de beste hiervan is met de 3D versnelling? Ik heb nu de S90, maar die wordt ook al weer aardige oud. Aangezien de Vortex2 naast A3D 2.0 ook EAX ondersteund en de Creative Live! alleen EAX. Lijkt mij het beter om een van de eerst genoemde serie te nemen. Aangezien ik nergens testen kan vinden (heb niet genoeg gekeken waarschijnlijk) vraag ik aan iedereen of jullie wel een test hebben kunnen vinden qua snelheidverschil van deze kaarten. Of een test in het algemeen.

Ter verduidelijking: Het gaat hier om de Diamond Sonic S100,Diamond MX300 en de Crative Live! 1024 Player. Zouden jullie hier een link achter kunnen laten?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 12:41
ik wil ook een andere geluidskaart met vortex II erop
alleen ik wil geen diamond en geen creative apparaten in me pc dus wie weet nog meer merken met deze chipset erop ?
ik wil van die stomme sblive AF !

.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik wil je live wel :)

• biobak
  • Laatst online: 18:26
alleen ik wil geen diamond en geen creative apparaten in me pc
Ok, dat je geen Diamond wil, is heel begrijpelijk :) Maar wat is er tegen Creative?

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 15:57

Paladin

Play Ball!

Teratec heeft kaartjes met die chip erop vraag me niet naar de naam.

Greetz pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

AARRGGHHH, niemand die een URL heeft van een test tussen al die geluidskaarten...Ik ben erg gefrusteerd...(ik weet het:Zoek dan zelf, maar meestal weten tweakers betere paginas dan 1/2 uur zoeken naar een beetje goede pagina met tests etc...

• harley
  • Laatst online: 06-08 12:41
Ik heb gezien
creative geluidskaarten > conclusie > KLOTE !
Waarom ? omdat ik er nog NOOIT 1 100 % heb zien werken. Alleen de instalatie is al fout van ze en de drivers net zo
creative cd rom spelers > conclusie > KLOTE !
Waarom ? omdat ze hele happen uit cd's nemen , komplete crassen over een cd zetten , veels te warm worden, Zowat in de fik vliegen en er rook uit komt.
diamond videokaarten > conclusie > KLOTE !
Waarom ? Ik heb hun videokaarten gezien nah laat maar ze laten een schone windows instalatie crashen op IE enzovoorts, ( btw probeer maar eens op te starten als windows Ie nog heeft maar het crasht onder het opstarten :( )

Conclusie : doe mij maar een echte geluidskaart of videokaart !

.

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Een andere hele goeie niet-Diamond Vortex 2 kaart is de Xitel Storm Platinum. Gek dat jullie hier niet mee kwamen, toch een kaart die bij tweakers behoorlijk in de belangstelling staat.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Verwijderd

Toevallig wou ik net zeggen, krijg je nog een force feedback koptelefoon bij ook, :)

Verwijderd

Bedankt Fl!pneus, ik zal er ff wat meer info over proberen te krijgen....

Verwijderd

maar wat is nou de opvolger van EAX??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 21:04:
maar wat is nou de opvolger van EAX??
Kijk vervoglens eerst eens naar de datum als je een topic omhoogtrapt?
topic is meer dan 3 jaar oud.

zie je niet dat het topic ouder dan 2 weken is? (staat met grote letters onderaan als je wilt replyen)?

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 28 July 2003 @ 21:05:
[...]

Kijk vervoglens eerst eens naar de datum als je een topic omhoogtrapt?
topic is meer dan 3 jaar oud.

zie je niet dat het topic ouder dan 2 weken is? (staat met grote letters onderaan als je wilt replyen)?
oh.
ja kon nergens het antwoord op mijn vraag weten dus dacht misschien weet iemand het hier.. weet jij het?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 15:54

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

je schopt een topic van 3 jaar oud omhoog! :)

/dev/null

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:55

Stewie!

Keen must die!

EAX 2 natuurlijk, Advanced nogwat

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Meer info: EAX Advanced HD

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001