Samsung SataII icm Nforce drivers werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:32
Zoals al gezegd , de nieuwe Samsung 250GB SataII schijf schijnt niet met de drivers van nvidia overweg te kunnen , nadat ik met ghost de oude install op de nieuwe schijf had gezet ,
omdat ik daar het probleem in zocht , ben ik een nieuwe install begonnen en zet net de nforce drivers er weer op en zie daar het systeem wil niet meer booten .
Wat kan ik hieraan doen ? , het enige wat ik kan bedenken is met de standaard windows drivers blijven werken , maar echt fraai is dit niet , mijn vorige Pata en Sata schijven van Samsung geven geen problemen , dus alleen deze Sata II schijf ,
config gegevens :
Msi K8N neo2 Plat , 3500+ (overklok of niet maakt niet uit) ,
2 * 512 MB corsair , radeon 9800 pro
windows XP NL .

Tips zijn zeer welkom .
mocht er iets niet bij staan dan verneem ik het wel.

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb ook een systeem met nForce en de Samsung 250GB, en ik kan je vertellen dat deze combi zowel ondersteund wordt door de standaard drivers in XP als door de nForce drivers. Ik denk dus dat er een ander probleem is bij jou.
Wat voor melding krijg je bij het "wil niet meer booten"? Wat meer info zou welkom zijn.

Heb je de laaste beta drivers 7.03 al geprobeerd?
http://www.nforcershq.com/article2952.html

[ Voor 14% gewijzigd door Microkid op 02-07-2005 14:33 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-03 14:29

Shuriken

Life is all about priorities

Ik had het probleem met mijn A8N-SLI dat de drive door de bios als CHS indeling werd gezien. De oplossing is om em geforceerd in BIOS op LBA of Large te zetten. (bij mij kon ie alleen op Large).

Daarna moet je helaas wel een nieuwe format etc. doen.

Kijk even of dat bij jou nodig is.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Misterpc
even wat extra info :

wat betreft het niet willen booten heb ik de volgende verschijnselen voorbij zien komen tijdens het met ghost overgezette systeemdata ,
Hall.dll kon niet worden gevonden ,
het opstart logo van windows xp laten zien (half donker) en daarna niet verder gaan ,
windows xp veilige modus , onderin een regel met wat er wordt opgestard en daarna bovenin knipperende cursor maar niet meer verder opstarten .
en ditzelfde komt met een nieuwe install terug zodra ik de Nforce 5.10 drivers installeer op mijn systeem ,(de meeste recente voor nforce3) .
het licht dus op de een of andere manier aan de combo Sata II native op de samsung schijf in combinatie met de Nforce drivers , nu is dus de hamvraag zal een beta versie of een nieuwere versie voor de nforce 4 dit probleem misschien verhelpen ?

ik heb zojuist de Sata II schijf even afgekoppeld en de ghost image op de oude schijf gezet en daar boot hij wel op dus de bovenstaande bewering klopt volgens mij aardig , ik ga nu de drivers voor de ide controllers op windows standaard zetten , met ghost op de nieuwe schijf en dan kijken of ie wil booten , zo ja , dan moet ik even nieuwe drivers proberen .
kan ik ook nforce 4 drivers op mijn systeem zetten ?

nog even een tweede update , de Sata II schijf werkt nu weer als opstart schijf als ik maar de standaard windows drivers gebruik , de nieuwste nforce drivers heb ik nog niet geprobeerd , maar ik laat wel even weten wat het geworden is .

[ Voor 30% gewijzigd door Misterpc op 02-07-2005 20:08 ]

• Misterpc
even wederom wat aanvullende info ,

nadat ik gisteren geprobeerd heb om windows xp op de nieuwe hd op te starten kreeg ik het welbekende standaard windows xp scherm , maar doorstarten was er niet bij , niet mogen aanloggen dus , dat ging dus mis ,
vanochtend heb ik even windows xp opnieuw geinstalleerd op de 250 gb hdd en word ik op een Hall.dll getrackteerd , nu weet ik het ook niet meer ,

even een update , met nieuwe nforce drivers voor nforce 4 chipset werkt de Sata II schijf iig wel samen met de oude install , zodra ik zin heb ga ik verder met proberen .

ik zal wel iets fout doen , alleen zie ik door de bomen even het bos niet meer .

graag tips .

[ Voor 15% gewijzigd door Misterpc op 03-07-2005 11:51 ]