Als ik van mijn Asus P4P800 Deluxe de BIOS update met latere versies (bv. 1019), dan gaat dat op zich goed, maar na het opstarten komen de defaults terug, dus ook die voor het tonen van een logo. Mijn videokaart (Matrox Parhelia) geeft dan echter een onleesbaar scherm. Ik kom ook niet meer (leesbaar) in het BIOS instellingsmenu. Met oudere BIOS versies kan ik dat wel, doordat ik dan in een leesbaar scherm de melding krijg, dat de checksum niet klopt en via F1 kan ik in de setup het verschijnen van het logo weer blokkeren.
Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb alle flashmethoden (AsusUpdate en AFUDOS laatste versies, file van internet en vanaf de harde schijf) geprobeerd. Daarbij ook al het vinkje weggehaald om de defaults na flashen te activeren (in de hoop, dat ik een leesbaar scherm krijg). Bedanks vast voor je advies!
Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb alle flashmethoden (AsusUpdate en AFUDOS laatste versies, file van internet en vanaf de harde schijf) geprobeerd. Daarbij ook al het vinkje weggehaald om de defaults na flashen te activeren (in de hoop, dat ik een leesbaar scherm krijg). Bedanks vast voor je advies!