Toon posts:

Beste winkel voor afdrukken via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een sony cybershot w5 en nu ben ik op zoek naar een winkel die via
internet laat afdrukken met een goede kleurechtheid. Ik ben al bij de plus en kruitvat (beide kodak)
en deze zijn te rood. Ook ben ik bij de digamaxx (afga) geweest maar deze zijn veel te rood.

Nu is mijn vraag, over welke winkel zijn jullie het meest tevreden? (Het liefst omgeving dordrecht)

ps: Weet iemand van jullie en fuji-winkel in (omgeving) dordrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb laatst ergens gelezen, weet niet meer waar, dat de MediaMarkt de beste kwaliteit in digitale foto's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:09

tweakerbee

dus..?

Bij mij zit er ook nog een gewoon lokaal fotobedrijfje, print wel op kodak, maar met eigen apparatuur, en kalibreert + corrigeert de kleuren ook.

Kost ietsje meer, maar dan heb je wel mooie foto's.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De HEMA al geprobeerd? Kun je foto's uploaden en afhalen bij je lokale HEMA filiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
joopv schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:21:
De HEMA al geprobeerd? Kun je foto's uploaden en afhalen bij je lokale HEMA filiaal.
Bij wie laten hun afdrukken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01
Ik zelf besteld regelmatige bij Pixum. Hebben naar mijn mening een zeer goede afdrukkwalitiet.
Maken gebruik van AGFA Premium paper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen bij de HEMA, veel beter dan bij Kruidvat, al maken die volgens mij allebei gebruik van Kodak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:08:
Hallo,

Ik heb sinds kort een sony cybershot w5 en nu ben ik op zoek naar een winkel die via
internet laat afdrukken met een goede kleurechtheid. Ik ben al bij de plus en kruitvat (beide kodak)
en deze zijn te rood. Ook ben ik bij de digamaxx (afga) geweest maar deze zijn veel te rood.

Nu is mijn vraag, over welke winkel zijn jullie het meest tevreden? (Het liefst omgeving dordrecht)

ps: Weet iemand van jullie en fuji-winkel in (omgeving) dordrecht
als je foto's te rood worden afgedrukt, staat je monitor dan wel goed ingesteld? is je monitor niet te blauw of groen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:27:
[...]

Bij wie laten hun afdrukken dan?
Fujicolor

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nachtnet schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:09:
[...]

als je foto's te rood worden afgedrukt, staat je monitor dan wel goed ingesteld? is je monitor niet te blauw of groen dan?
Ik vergelijk het met het echt, niet met wat op me beeldscherm staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:27:
[...]

Ik vergelijk het met het echt, niet met wat op me beeldscherm staat :)
En wat noem jij echt ?

Weet je wel zeker dat jou toestel niet ook al je kleuren verrijkt ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:11

vr6-only

Blub Blub

ik druk ze af bij kruidvat en niets geen roods hiero .... :?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:05:
[...]

En wat noem jij echt ?

Weet je wel zeker dat jou toestel niet ook al je kleuren verrijkt ?
Dat weet ik niet, ik weet alleen dat ze bij allebei niet op de echte kleur lijken....

"echt" bedoel ik: Op het zelfde moment van de dag vergelijken met het object waarvan ik een foto heb gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Is heel goed mogelijk dat je foto's te rood zijn hoor. Veel afdrukcentrales kijken in de EXIF van je bestanden met welke camera de foto's zijn gemaakt. De kleuren worden vervolgens automatisch aangepast om de kleuren 'mooier' te laten lijken, maar als je zelf al foto's hebt lopen bewerken dan kunnen verkleurde foto's dus het resultaat zijn.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 09:09
Toevallig heb ik hier een test waarin Kruidvat het beste naar voren komt. Ik heb daar ook laten afdrukken en zeer goede kleuren. Niks te rood. Heb er dag/avond/nacht foto's laten afdrukken.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Heb goed verhalen gehoord over picoprint, zelf geen ervaring mee, bezorgen thuis of je kan ze ergens ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al eens kruidvat geprobeerd en vond het wel ok, dacht ik.
Heb vorige week eens een ander geprobeerd, nl www.foto.com geprobeerd en dat was gewoonweg subliem. Heldere kleuren. Afgedrukt via FUJI. al dan niet met een witte boord, het formaat 11x15 is beschikbaar (voor de 3:4 verhouding van vele cams, dus zonder verlies) en dat vanaf 0,09 cent vanaf de 1ste foto! Proberen, echt een aanrader. Twas trouwens binnen de 2 dagen in mijn postbus, in een stevige verpakking (verzendingstatus online te volgen).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Veel mensen hier (inclusief ikzelf) zijn erg tevreden over http://www.extrafilm.nl..... Meer info ook op http://www.onlinefotoservices.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRoon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11-2022
Ik ook... vorige week Extrafilm es geprobeerd tot volle tevredenheid!

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 20:00

Technicality

Vliegt rechtsom...

offtopic:

ik lees constant afrukken :/ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 19:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:42:
Ik heb goede ervaringen bij de HEMA, veel beter dan bij Kruidvat, al maken die volgens mij allebei gebruik van Kodak.
Ik ook, goede ervaringen met hema, slechte met kruitvat. Hema komt meestal ook goed uit de testen als je daar waarde aan hecht. Probeer gewoon een paar uit zou ik zeggen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Hema heb ik afschuwelijke ervaringen.... heb er hier nog een thread over gemaakt.

Ik zie bij foto.com dat daar altijd geretoucheerd wordt... moet ik daar blij mee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 02:12:
Met de Hema heb ik afschuwelijke ervaringen.... heb er hier nog een thread over gemaakt.

Ik zie bij foto.com dat daar altijd geretoucheerd wordt... moet ik daar blij mee zijn?
Altijd goede ervaringen met Hema gehad maar de vorige set foto's?? Best slecht eigenlijk.
Wezen uploaden in de winkel, 1 uur service, de eerste indruk was wel oke.
Tot dat ik bij enkele foto's met een licht blauwe kleur erin kwam, tenminste dat moest 'licht' blauw zijn. Tot mijn schrik is het nu dus een 'fel' blauwe kleur geworden. ( bij meerdere fotos het geval )
Ook is de egale blauwe kleur nu 'vlekkerig'
Roze in de fotos is echter een tint verbleekt, deze is wel egaal van kleur.

Moraal van dit verhaal? 'gelukkig' waren het maar vakantie foto's!
Hema :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-09 20:35
ik heb afgedrukt bij de hema, de kruidvat en de AH. Laatste beviel me het beste. Maar het kost allemaal bijna niets, dus probeer gewoon!

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een aantal keer laten afdrukken bij extrafilm.com en met zeggen dat ze gewoon goed zijn. Alleen 1 nadeel ik vind t papier niet zo heel mooi. Beetje dunnig, maar goed als je je foto's inplakt heb je daar geen last van.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:37

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Ik heb vorige week een testsetje bij de HEMA af laten drukken, en dezelfde foto's heb ik ook op een olympus kast laten printen (=directservice). Results: die van de Hema waren een stuk geler en er zat minder kleurvariatie in. Hema valt voor mij dus af. Moet Fuji (www.fujifilm.nl) nog proberen, maar hoor daar alleen maar goede verhalen over (ook vanuit de fotozaak waar ik m'n spulletjes heb gehaald) By Fuji kan je ze trouwens ook afhalen in de door jou gekozen zaak.

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
Ik doe het normaal ook altijd bij fujifilm. Goede kleuren, eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Vroeger kon je alleen de foto's via een programma opsturen, dat werkte goed. Nu moet je ze online via een webbrowser aanleveren. :/ Ja, ik ga even een zipbestand van 150mb via een post opsturen. :P Niet dus. Vandaar dat ik ze maar weer op cd zet, en naar de lokale fotoboer ga.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
Uit een test van het Algemeen Dagblad van 2 weken geleden kwam de fotoservice van Dixons het beste uit de test (boven die van AH, Hema, Kruidvat, etc). Het is een vermelding waard, aangezien deze hier nog niet was vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 03-10 16:39
SysRq schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:50:
Ik doe het normaal ook altijd bij fujifilm. Goede kleuren, eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Vroeger kon je alleen de foto's via een programma opsturen, dat werkte goed. Nu moet je ze online via een webbrowser aanleveren. :/ Ja, ik ga even een zipbestand van 150mb via een post opsturen. :P Niet dus. Vandaar dat ik ze maar weer op cd zet, en naar de lokale fotoboer ga.
Daar heb je toch zeker breedband internet voor :?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:25
Mja, webbased bestanden opsturen met een grootte van +150mb gaat niet altijd even lekker. Ik heb regelmatig dat het uploaden na een mb of 50/60 stopt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb laatst posters bij de AH laten afdrukken, werkelijk subliem om je foto's op 50x75 terug te zien. Overigens heb ik goede ervaringen met AH, Kruidvat en de locale fotoboer die via Agfanet werkt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd mijn foto's altijd laten afdrukken door Pixum. In het beging waren de foto's niet altijd even groot en hadden ze soms een hoekje kwijt door het kappen (denk ik). Nu zijn die problemen opgelost en ben ik zeer tevreden. Makkelijke uploadsoftware en overzichtelijke webinterface om aan te duiden welke foto, het formaat en de hoeveelheid die je wil bestellen. De foto's worden naar een paar dagen thuis afgeleverd tegen een erg goede prijs vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:32:
Ik heb laatst posters bij de AH laten afdrukken, werkelijk subliem om je foto's op 50x75 terug te zien. Overigens heb ik goede ervaringen met AH, Kruidvat en de locale fotoboer die via Agfanet werkt.
Formaat is geweldig, maar AH maakt gebruik van de Cewe centrale, en daar ben ik niet echt kapot van. Test van het AD wees ook al uit dat de resultaten van Cewe heel erg kunnen varieren, van geweldig tot bagger.

Anyway, goede ervaringen met de Hema hier, daar gaan ze de volgende keer fijn naartoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09 10:29

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Laatst mijn foto's af laten drukken bij www.webprint.nl . Vond het heerlijk werken qua alles, qua bestellen, uploaden, geven netjes aan tot hoe groot je foto mooi blijft, kan op de corecte formaten fotopapier afdrukken, al met al was dat al goed maar vind de afdrukkwaliteit die ik terug heb gekregen ook nog is "uitstekend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk altijd eerst even op www.fotoserviceprijzen.nl voordat ik m'n provider kies. Niet alleen de prijs wordt vergeleken maar ook kan je hier zien wat andere mensen van de kwaliteit vinden etc
Ben tot nu toe best tevreden met pixdiscount...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Laatst online: 18:13
het is wel jammer dat een photoprint shop meestal niet zoveel keuze geeft in het gebruikte materiaal. Bij sommige buitenlandse printshops (america azie etc..) kun je werkelijk alles kiezen. Van gebruikte papiersoort tot manier van printen.

Voor bijvoorbeeld een kunst tentoonstelling kun je bijvoorbeeld je foto's op een soort polyetheen sheet laten printen (een beetje zoals een doek van een schilderij wordt het dan) dat is echt top als je iets moois wil hebben.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb via de actie van Extrafilm besteld.
En ik moet zeggen dat ik verbaast was van de foto's.
Ik heb als proef verschillende foto's ingezonden: landschap, portret, macro etc.
Stuk voor stuk zijn ze exact qua kleur.
Ik heb wel vaker foto's laten afdrukken maar zowel die van Hema 1 uur ( te harde kleuren ) als die van Mediamarkt ( te donker) spraken mij minder aan.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben: succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extrafilm? Weet niet of ik hier blij van wordt:

Je digitale foto's worden afgedrukt op een Cyra-printer, de meest geavanceerde digitale foto printer op de markt. Elke foto ondergaat een verbetering op kleursaturatie, belichting en scherptediepte voor hij op echt fotopapier wordt geprint. Zo bekom je steeds de beste foto's.

Is er misschien nog een winkel die niet met zijn vingers aan mijn bestanden zit te prutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Dit word toch gewoon automatisch gedaan en ik merk er eignelijk niks van die aanpassingen.
Ik heb er eerst met zo'n actie 10 laten afdrukken, en ze komen hier aan, precies zoals ik ze had opgestuurd. Ik zie geen verschil met de afdruk en met dat gene wat ik op me camera of beeldscherm zie. Na die 10 succesvolle afdrukken, heb ik er maar meteen 430 besteld voor in totaal 41 euro :). En allemaal zoals ik ze wou. Binnen 4 dagen waren ze er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik laat al geruime tijd mijn foto's afdrukken bij www.colormailer.nl, bevalt mij zeer goed (internationaal bedrijf). Het is allemaal net wat duurder, maar vaak met aanbiedingen kom je lekker goedkoop uit met een zeer goede kwaliteit (van de site: Colormailer vervaardigt van uw digitale foto's afdrukken van hoge kwaliteit op Kodak Royak Gold fotopapier (posters op Agfa Professional Laser III papier))

Als je een tijdje niks besteld, krijg je wel eens een reminder, waar je 20 foto's gratis krijgt. Ook de nieuwsbrief hebben ze mooie aanbiedingen. Verzending komt uit het buitenland (zwisterland dacht ik), dus helaas zijn de verzendkosten wat hoog, 3,30. Gemiddeld duurt het zo'n 4-6 dagen, adn heb je ze binnen (je kan status opvragen).

Het software programma werkt erg makkelijk, je kan binnen het programma ook via creditcard betalen. Zover ik bij de verzending zie, wordt het geen enkele compressie van je foto's toegepast (geen daling in bestandsgrootte), wat je bij veel andere onlineshops wel ziet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig gisteren even twee 45x30'ers opgehaald bij de Hema. Prima afgedrukt, kleuren zijn _aanmerkelijk_ beter dan die van de AH. Maar colormailer *iets* duurder? Bijna 2x zo duur voor een 45x30 noem ik niet iets meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Hebben mensen hier ervaring met http://www.d-fotos.nl/ ? Kan je de foto's ophalen als je boodschappen daar gaat doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Modbreak:Je zit al een paar dagen zo irritant vaag te hinten, je weet blijkbaar dat spam niet mag, maar op deze manier is het ook erg irritant.

[ Voor 78% gewijzigd door F_J_K op 21-08-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Gistermiddag een paar vergrotingen laten maken bij Webprint, vanmorgen lagen ze al in de brievenbus. Dat kan niet echt sneller dus, prima. Kwaliteit is ook goed, de prijs klaag ik ook niet over. Kortom, hier verstuur ik wel vaker wat naartoe in de toekomst.

Deed eerst bijna alles via Colormailer, maar die waren (en zijn het nog helaas) aan de prijs. Wel prima kwaliteit daar trouwens, en ook redelijk snel.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 18:42

TAA

Liever IRC

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:34:

Is er misschien nog een winkel die niet met zijn vingers aan mijn bestanden zit te prutsen?
Als je je foto's bewerkt in photoshop wordt dat door de HEMA herkend en de automatische correctie uitgeschakeld...

Let wel, dat geldt *alleen* voor bewerken met Photoshop (APP12/13 marker in de exif)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 18:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

MartijnGizmo schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:31:
Veel mensen hier (inclusief ikzelf) zijn erg tevreden over http://www.extrafilm.nl..... Meer info ook op http://www.onlinefotoservices.nl
Die gebruik ik ook en ik moet zeggen dat ik er idd heel erg tevreden over ben, al is de site niet optimaal _/-\o_

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 14:48
Heb foto's bij extrafilm laten afdrukken en met name in blauwe luchten zie je heel duidelijk de printer lopen, veel strepen dus. Dit is met name te zien in felblauwe luchten, zijn anderen die hier ervaring mee hebben, is dit normaal of heb ik hier gewoon pech (eind van de cartridge (of hoe dat bij zo'n afdrukcentrale ook heet) oid.) hoor t graag omdat ik over de rest van de foto's erg tevreden ben, maar niet echt kan leven met de lucht zoals afgedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal keren heb ik ze laten afdrukken bij Fotohome en nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:34:
Extrafilm? Weet niet of ik hier blij van wordt:

Je digitale foto's worden afgedrukt op een Cyra-printer, de meest geavanceerde digitale foto printer op de markt. Elke foto ondergaat een verbetering op kleursaturatie, belichting en scherptediepte voor hij op echt fotopapier wordt geprint. Zo bekom je steeds de beste foto's.

Ik zou het gewoon eens een keer proberen met een aantal foto's zodat je zelf kan zien wat de kwaliteit is, ik heb een diversiteit aan foto's verstuurd, lanschap, macro, portret, nachtfoto's en stuk voor stuk zijn ze perfect afgedrukt, precies zoals ze bedoeld zijn en ook op het scherm er uit zien. Ik kan alleen maar positief zijn over Extrafilm. En zeg nou zelf, voor 5,95 euro kan je voor weinig geld een leuke testset samenstellen !

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16
Ik heb, op aanraden van verschillende personen op dutchphotozone, zelf 300+ foto's laten afdrukken door Profotonet. Ookwel Agfanet.
Hier ben ik heel erg tevreden over. Als je alle foto's zelf hebt bewerkt wil je niet dat er door de fotoboer nog wat mee gebeurt, bij Profotonet kan je kiezen of je optimalisatie van je fotos wil, nou als je zelf al de foto's hebt bewerkt wil je dat dus niet.
Het aller grootste pluspunt is dat ze hun ICC profiel beschikbaar hebben. Als ik mijn foto's van sRGB omzet naar het icc profiel dat profotonet aanlevert worden de foto's fletser van kleur, vooral rood wordt minder rood en de foto krijgt minder contrast. Dat kan je gewoon negeren aangezien dit een instelling is die nodig is voor hun printmachiene.
De foto's komen eenmaal afgedrukt precies overeen met hoe ze op je scherm (voor de conversie) zijn.
oh ja de link is: www.profotonet.nl, Software downloaden /installeren. Werkt heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ga ik helemaal in mee ........ diversen geprobeerd, maar Profotonet is zeer goed.

Is ietsje duurder dan de rest, maar als je kwaliteit wil moet je daar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30
Weten jullie toevallig een paar goede winkels voor 50x75 afdrukken?
en die ook echt 50x75 leveren?
nu paar keer bij AH besteld en meestal 48x74 of 73,5 gehad (niet echt prettig als je op maat gemaakte lijsten hebt)

aantal fotograven hier in de buurt kunnen het niet afdrukken zonder echt hoge kosten (15/16 euro per afdruk)

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Sony Printservice is mijn nummer 1.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:17

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Bastien schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:48:
Gistermiddag een paar vergrotingen laten maken bij Webprint, vanmorgen lagen ze al in de brievenbus. Dat kan niet echt sneller dus, prima. Kwaliteit is ook goed, de prijs klaag ik ook niet over. Kortom, hier verstuur ik wel vaker wat naartoe in de toekomst.

Deed eerst bijna alles via Colormailer, maar die waren (en zijn het nog helaas) aan de prijs. Wel prima kwaliteit daar trouwens, en ook redelijk snel.
Ook ik heb nu maar Webprint gebruikt, €0,80 voor een 20x30 afdruk is erg netjes. Vandaag kwamen ze binnen en ik ben zeer tevreden. Ziet er net zo uit als ik ze verstuurde en je eigen werk zo groot zien is natuurlijk altijd leuk. :)

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Rafe schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:43:
Hebben mensen hier ervaring met http://www.d-fotos.nl/ ? Kan je de foto's ophalen als je boodschappen daar gaat doen :P.
We hebben onze vakantiefoto's op de 21e met hun software (m'n moeder raakte de kluts kwijt welke foto's ze nou al had geupload via de website :P) besteld en op de gisteren kregen we een e-mail dat de foto's van de centrale (Kodak) naar de lokale Digros zijn gestuurd. Aangezien er vandaag boodschappen moesten worden gedaan waren we er toch en de foto's waren er ook. De foto's zijn allemaal scherp en de kleuren kloppen, geen Hema-praktijken met opnieuw comprimeren door de software dus.

Tevreden klanten hier dus :). Volgens hun website zijn ze door de Consumentenbond onlangs nog met 'beste koop' beoordeeld.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tabaqui schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:50:
Weten jullie toevallig een paar goede winkels voor 50x75 afdrukken?
en die ook echt 50x75 leveren?
nu paar keer bij AH besteld en meestal 48x74 of 73,5 gehad (niet echt prettig als je op maat gemaakte lijsten hebt)

aantal fotograven hier in de buurt kunnen het niet afdrukken zonder echt hoge kosten (15/16 euro per afdruk)
Bij mijn weten zijn de vergrotingen van de HEMA nog altijd 50 x 75 cm, t kan een halve cm schelen, maar wel rond dat formaat ja ;) Gewoon zorgen dat de pixel verhouding van je foto bestand, écht 2:3 is, en dan kan er verder weinig misgaan.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:37:
Hier ga ik helemaal in mee ........ diversen geprobeerd, maar Profotonet is zeer goed.
Is ietsje duurder dan de rest, maar als je kwaliteit wil moet je daar zijn.
Ik heb er eens een set fotos naar toegezonden. Is bekend of de fotos door de (win32) offline-applicatie worden gecomprimeerd alvorens te verzenden zoals dat bij de AH het geval is?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• wmkuipers
  • Laatst online: 20-06 18:34
wat is nou een minimale resolutie, om een goede print te hebben op 50x75? Wat vinden jullie acceptabel?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Zover ik weet levert AH de beste prijs/kwaliteit. Ik heb zelf al vele afdrukken er laten maken en ze zien er zeer goed uit!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Smart Einstein schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:54:
wat is nou een minimale resolutie, om een goede print te hebben op 50x75? Wat vinden jullie acceptabel?
Dat hangt sterk van de foto af en de gebruikte film-gevoeligheid (ISO) naar mijn mening. Ik zou toch wel minstens 2500 pixels willen heben denk ik wil ik hem zo gaan afdrukken.
Daarin tegen staat een afdruk van 70x100 in de queue en die is 'maar' 3300 pixels.
n00bs schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:58:
Zover ik weet levert AH de beste prijs/kwaliteit. Ik heb zelf al vele afdrukken er laten maken en ze zien er zeer goed uit!
Ik heb zowel naar de AH, de Hema als naar Profotonet 5 fotos verzonden in verschillende afdruk afmetingen. Ik wil wel een eerlijk vergelijk, bij AH en Hema webapplicatie (Java) gebruikt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:45

markvt

Peppi Cola

Bij de kruidvat duurde het ontzettend lang (via internet verzonden) voordat onze foto's eindelijk klaar waren. En de kwaliteit is minder dan wat we de vorige keer bij pixum hadden.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 15:34
Hema snijd foto's trouwens af.. en niet altijd aan 1 kant. De ene keer rechts, de andere keer, weer een andere keer bovenaan :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

Pagina: 1