Toon posts:

Kan configuratie van Airport Express niet benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem waar ik zo ff niet uitkom. Ik heb vanmorgen een tweede airport express opgehaald die ik op een iMac via een UTP kabel wil gebruiken om verbinding te maken met de airport express die aan m'n router hangt. (Deze als vervanging voor een belkin wifi usb adapter waar momenteel geen drivers voor OS X 10.4 voor zijn en er voorlopig ook niet komen.)

Het eerste probleem was dat hij via de iMac (met OS X tiger) niet gezien werd met het standaard airport express admin tooltje van Apple, om er zeker van te zijn dat hij herkend werd heb ik daarom de 'oude' airport express eraan gehangen en die werd meteen gedetecteerd dus ook met de nieuwe zou het moeten werken. Helaas kreeg ik zelfs na het resetten van de airport geen enkele verbinding. Wel kan ik de firmware evt. updaten, dan ziet hij 'm wel op ip 169.254.27.200 maar omdat versie 6.1.1. er al opstaat heeft dit weinig zin, hij breekt het uploaden van de firmware ook af met de foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Nu hebben we gelukkig ook een PC met een wifi kaartje dus heb ik 'm daar vandaan geprobeerd te benaderen en dit ging al een stuk beter. Het apparaat wordt nu herkend door het admin programma maar na het verbinden en overslaan van het wachtwoord venster (fabrieksinstellingen = blanco ww) krijg ik vervolgens ook de mededeling dat er geen verbinding tot stand gebracht kan worden. Ik heb de airport inmiddels al een paar keer gereset maar het probleem blijft zich voordoen.

iemand ervaring met een soortgelijk probleem?

Het gaat b.t.w. om een simpel thuisnetwerkje en ziet er als volgt uit

bedraad netwerk <---Router---+ Hub + Airport Express ~~> iMac met Airport Express |PC met Wifi

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze foutmelding blijft maar terugkomen op 3 verschillende computers

Afbeeldingslocatie: http://arne.bluearena.com/screenshots/airportex.JPG

Een factory default reset werkt niet en een password reset (1 seconde resetten) heeft ook niks opgeleverd. Ik denk dat ik 'm maar ga omruilen.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, harde rest gedaan werkte ook niet. Ik kan de AE maar niet configureren. Ook de firmware update (6.3) lukte bij mij niet. Ik ben gestopt met proberen.
De foutmelding die ik steeds krijg is
Controleer of het draadloze Apple apparaat op een stopcontact is aangesloten en controleer of het zich in de buurt van de computer bevindt of is aangesloten via een Ethernet-verbinding. Probeer het vervolgens opnieuw. (-6765)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2008 13:37 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 15:07
Ik heb dit wel een keer gehad met een router van Linksys, deze bleek gewoon defect. Omgeruild en werkte als een trein.

Anders moet je het ze laten testen in de Apple store.

Verwijderd

Het probleem is toch dat benaderen zonder tussenkomst van router al niet lukt...? Maar testen bij een Apple store is een goed idee!