Toon posts:

Laptop, graag advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wat advies over welke laptop ik het beste kan kopen...

Welke raden jullie me aan of welke juist absoluut niet.

Heb ongeveer 3500/4000 piek te besteden.

Wil wel 1 met tft-schermpje.

-Laatste vraag: Met hoeveel inch beeldscherm is een bijv. 12,1 inch laptop schermpje te vergelijken?

Verwijderd

Een inch blijft een inch, dus 12 inch blijft 12 inch toch?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

12.1" is iets groter als een 14". dus dat werkt wel.

Ik kan je geen tip geven betreffende een goede TFTlaptop, maar de DSTN zijn inherent goedkoper. In die categorie zou ik kijken naar Toshiba laptops. Toshiba heeft hele strakke configuraties met strakke garantievoorwaarden (die ze ook wereldwijd nakomen).
Ik meen dat een toshiba satalite 1720 of zo rond de 3500 deed. Misschien dat je een model kan vinden met TFT voor 4000.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 12 januari 2001 23:51 schreef ecteinascidin het volgende:
12.1" is iets groter als een 14".
:? Ehm..........?? :?

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
heb ik net ine een andere laptop topic een vet verhaal gepost... komt niemand lezen... nou.. copy-paste dan maar :-)de grote vraag... WAT GA JE ER OP DOEN?
ik heb zelf ook een laptop met wat leuke dingetjes erbij... ik zal je wat tips geven over dingen waar je op moet letten.

processor= vreemd maar waar niet zo belangerijk... waarom? de rest houd hem toch wel tegen... high-end gamen is niet haalbaar dus..... en de meeste dingen doen het even goed op een 500mhz als op een 800..

video= HEEL belangerijk.. tft scherm is errug relaxed. en zodra je denkt van HA die is goedkoop! zit er geen tft op. door een tft scherm gaat de prijs al snel 500+ guldentjes omhoog. maar is het zeker waard.

ik heb 12.1.. is wel lekker compact. maar als je niet perse super-klein hoeft kun je beter voor een 13.3 of 14.nogwat gaan
wat voor videokaart? de enige 2 die nu enigsinds 3d leveren zijn s3-savage mx. en ati rage mobility. die zijn zelfs beiden langzamer dan een voodoo1. ik heb er zelf een s3[virge] ingekregen en ik ben er niet blij mee... let er dus goed op wat voor videokaart erin zit want die is bij de meeste laptops [of alle]. en ook hoeveel mb videogeheugen ik heb 4.... 8 is wel fijner.
er was ook een mobiele g-force mx achtige videokaar op komst... maar das voor 8000+ gulden laptops... dus begin daar maar niet aan.

nog iets vreselijk belangerijks is de accu die erbij zit. veel goedkopere laptops hebben een nimh accu of iets dergelijks. die hebben last van geheugen effect en die kunnen met een beetje heftig gebruik in een paar maanden gaar zijn... das zonde van je laptop en al helemaal als er geen reserve-onderdelen gemaakt worden.. ik raad dus een li-ion accu aan.. die gaat soms wel 2x zo lang mee... en heeft ook nog geen last van geheugen effect... is wederom wat duurder.

probeer zoveel mogelijk intern te houden.... netwerkkaart enzo. ik heb een losse pcmcia netwerkkaart met een los kabeltje... die bungelt eruit.. en das eritant bij snel vervoeren. kijk dus even of je zoiets ingebouwd kan krijgen.

memory... bij de meesten zit 64mb... dus dat is standaard.... waar je wel op moet letten is of er nog ruimte is voor meer... ik begin redelijk zat te worden van mijn 64mb... en met die prijzen is er zo 128 of 192mb van te maken en dat geeft je een lekkere speed-boost

dvd erin? voor onderweg is het wel leuk... met een li-ion accu kan je ongeveer wel 1 dvd kijken... maar ga je hem echt gebruiken? kost je wel 400,- tov een cdrom speler... met een tv-out erop is het wel leuk natuurlijk :-) dat hebben ze ook vaak en is leuk om te hebben dus vraag zeker even na.

volgens mij heb ik alles zo wel ongeveer... harddisk is eigen smaak. is ook makkelijk te upgraden

ow ja..... GARANTIE! probeer er 1 te krijgen met 3 jaar garantie ofzo... laptops gaan snel kapot.... tsjah.... komt door het vervoer...een goeie tas helpt ook.... soms krijg je er 1 bij.. een goeie kost al snel 100,- dus het is fijn als er 1 bij zit.

verder... uhm... suc6 verder... en als je vragen hebt hoor ik het wel :-)

ziezo.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Als je echt mooi beeld wilt, moet je voor een SONY VAIO gaan, die dingen zijn geil. :9~:9~:9~:9~:9~:9~

Verwijderd

topline notebooks, niet al te duur, maar wel supermooi en veel opties.
Pagina: 1