Toon posts:

[Videokaart] Na +- 5 minuten uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

Ik zit met een probleempje op een 'oude' PC. Ik heb gisteravond Fedora Core 4 erop geinstalleerd, werkte perfect toen. Vanmorgen ook gewoon, perfect. Ik laadt dit keer Windows, ipv. FC4. Na ongeveer een half uur werken in Windows valt de monitor 'uit, dat wil zeggen, lichtje wordt oranje. De ledjes IN de kast zelf blijven gewoon groen/gelig branden.

Ik doe de PC uit, start heb weer opnieuw op, ledjes zijn eest rood, dan worden ze groen/gelig. Kast staat open, voor een raam, goede airflow dus, na 2 a 3 minuutjes valt het scherm weer uit op dezelfde manier. Hij deed het dus wel weer. Dit herhaalt zich steeds.

Wat is er mis? Ik heb hier en op Google geen relavante info gevonden over hetzelfde probleem.

Specs
  • AMD Athlon 32 bit 1000+
  • 32MB AGP Riv
  • 512MB RAM werkgeheugen
  • Mobo: MSI
Ik heb trouwens de kast van binnen 'gevoeld' (hand erin, NIKS aangeraakt), deze was erg warm, daarom heb ik hem voor het raam gezet, zit geen case-cooler in.

MartijnG

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
probeer eens een andere monitor

Verwijderd

Topicstarter
Maxxi schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:09:
probeer eens een andere monitor
Dit helpt helaas ook niet, zelfde probleem. Als ik de PC aanzet, dan kun je duidelijk alles horen draaien. Als het scherm dan op 'oranje' gaat, dan hoor je het ineens niet meer draaien, je hoort alleen nog dat-ie aanstaat.

[edit: self]
Ik heb de CPU cooler gevoeld VOOR ik de PC aanzette: zelfde temperatuur als de rest; NADAT de monitor uitviel, nog eens gevoeld: gigantisch warm, denk wel 60 graden :S

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 13:32 ]

Verwijderd

Koeling checken en mss nieuwe kopen. Welke CPU koeler heb je?

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kast open zetten helpt niet echt voor de airflow hoor. Als ik mijn mond open doe ga ik ook niet automatisch ademen. Ik zou gewoon eens wat fannetjes erin zetten (en dan kast dicht, dat bevorderd airflow tenzij je grote fan hebt die vanaf zijkant blaast) en kijken wat er dan gebeurt. Met speedfan kan je makkelijk je tempraturen uitlezen, probeer dat eens en post je temps hier.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit in vredesnaam met videokaart te maken :?

PC valt gruwelijk uit (vermoedelijk door overhittign), DUS geen beeld. Maar dat heeft niets met video of monitor te maken.

Dat is als mensen die hun ISP bellen wegens geen verbinding als alle stoppen in huis doorgeslagen zijn en dus modem + PC geen stroom krijgen 8)7

Beetje logisch nadenken (tip: Hangen & Opstarten Troubleshooter PMG)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.