Bestand van drukker, niet te openen....

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:27
Heb een paar logo's voor m'n werk opgevraagd bij de drukker. Heb om .eps gevraagd (en gekregen volgens hem). Leuke is dat ik 1 logo wel kan openen, maar de andere niet. Ik heb het geprobeerd met JASC Paint Shop Pro 8.0. Heb van Adobe Illustrator de trial gedownload om te kijken of ik het daar misschien mee kon openen. Stomme is alleen dat ik de installatie verprutst heb en ik nu met uninstallen te horen krijg dat het gelukt is, en met opnieuw installeren dat er nog een versie van Illustrator op staat....

Maar goed, de 2 bestanden:
1: http://www.alf-bv.nl/alfbvpc
2: http://www.alf-bv.nl/alfbv

Lijkt op de een of andere manier of er geen bestandsextensie meegekomen is. Snap er niks van. Lastige is dat bestand 1 aardig klein is in Paint Shop Pro, hoop dus dat 2 groter is maar die kan ik dus niet openen. Iemand tips? :?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
%!PS-Adobe-3.0 EPSF-3.0
%%Creator: Adobe Illustrator(R) 8.0
%%AI8_CreatorVersion: 8.0.1
%%For: (Frank  van Meer) (Drukkerij  Grafix)
%%Title: (ALF bv)
%%CreationDate: (4/28/05) (9:31 AM)
%%BoundingBox: 101 481 293 605
%%HiResBoundingBox: 101.5786 481.4644 292.4209 604.2046
%%DocumentProcessColors: Black
%%DocumentFonts: Bodoni-Bold
%%DocumentNeededFonts: Bodoni-Bold
%%DocumentSuppliedResources: procset Adobe_level2_AI5 1.2 0

Ik zou Illustrator proberen ;)

--edit--
Ow had je al gedan. Hmm.

[ Voor 4% gewijzigd door disjfa op 02-07-2005 12:50 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Die 2e is gewoon een Encapsulated Postscript. Als je er een PS extensie aan geeft kan ik hem gewoon openen (Asian Lifestyle Furniture) :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik ken het 2e bestand perfect openen met Ghostview. Is een freeware programmaatje...
Ik heb het er even mee geconverteerd naar pdf.
Ik zal het even uploaden.
edit: http://users.pandora.be/hinssen/alfbv.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 12:55 ]

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Hier opent hij inderdaad in Illustrator

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Het gaat hier over 2 bestanden waarvan de native applicatie onbekend is, daarom hoort deze in SA :)

Webdesign & Graphics > Software Algemeen

• Niek_
:? Wat is dan het verschil tussen de 1e en de 2e? Ze verschillen in grootte maar voor de rest....?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik gok dat ze Macs gebruiken daar. Sinds Tiger is namelijk de file extensie overbodig geworden met het opslaan van meta informatie in het filesystem zelf.

Het lijkt erop dat ze vervolgens dat ding hebben geupload met een gaar FTP tooltje, dat het in ASCII mode heeft gedaan, waardoor die meta (mime) informatie zoek is geraakt.

Renamen naar .ps zou idd voldoende moeten zijn :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Het zijn volgens mijn allebei eps files alleen met iets andere instellingen opgeslagen van daar het verschil grootte

• Niek_
Bedankt allemaal, heb ze goed kunnen openen nu. Fijn dat die macs geen bestandsnaam meegeven.... |:(

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Niek_ schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:40:
Bedankt allemaal, heb ze goed kunnen openen nu. Fijn dat die macs geen bestandsnaam meegeven.... |:(
Voor je met zo'n smiley gaat gooien, kun je beter zorgen dat je weet waar je het over hebt ;)

Als je meer wilt weten met betrekking tot waarom Mac OS niet met file extensions werkt, kun je dit Ars Technika artikel over typing in Mac OS X eens lezen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1