(oud) scherm te donker

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:38
Hey,

Ik heb een redelijk oud scherm (Taxan Ergovision 760TCO95-S (15")), en bijhorende oude grafische kaart (ATI 3D Rage IIC AGP). (rest van mijn systeem).

Ik merk dat mijn scherm redelijk donker is geworden, waarschijnlijk door de leeftijd (6 jaar). Via OSD heb ik de brightness al op 100% gezet, maar dit voldoet niet meer. Is er een mogelijkheid om softwarematige de helderheid nog wat op te krikken?

Ik gebruik Windows XP. De drivers zijn standaard drivers van Windows. (ATI Catalyst ondersteunt deze kaart niet :))

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-08 16:19
contrast ook al wat hoger gezet, dat scheelt ook al. de monitoren waar ik achter zit zijn ook al minstens 6 jaar en werken ook nog steeds perfect helder

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

in je geavanceerde beeldscherm instellingen heb je color correction, hier kan je helderheid, contrast en gamma aanpassen om alles helderder te maken.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Helaas denk ik dat er geen leven meer is voor je 15" CRT monitor.
Ik zou afscheid nemen en een mooie begraafplaats zoeken in het monitorpark van je gemeente.
Gelukkig kan je voor zeeeer weinig geld een mooie 17" CRT kopen.
Of misschien moet je gewoon es een TFT'tje proberen ;)

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:38
* Contrast staat ook al op 100%
* Nieuw scherm is nu nog niet aan de orde (in 2006)
* @GambitRS: dat ga ik eens proberen. Zit nu niet achter de computer waarover ik spreek, maar laat zeker weten of het lukt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie FAQ idd (we hebben hem niet voor niets geschreven ;) )

[rml][ HowTo] Handleiding ter correctie van zeer donkere monitoren[/rml]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.