Fancontroller gezocht die fans kan uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eigenlijk ben ik op zoek naar iets heel simpels, nl. een fancontroller die fans kan regelen tussen 0-12V en ze dus ook uit kan zetten. Ik heb alleen al tig van die apparaatjes bekeken op inet en voor zover ik kan zien kunnen ze allemaal NIET de fans uitzetten, maar alleen regelen tussen 5-12V.
Zelf zoiets maken is een optie, maar ik heb liever een degelijke, kant-en-klaar oplossing.

Ik heb nu 2 120mm fans op 5V in mn kast. Dat koelt voldoende en is vrij stil, maar 's nachts bijv. dan hoor je het nog behoorlijk blazen. Vandaar dat ik die 5V fans tijdelijk uit wil kunnen zetten. Controllers die regelen tussen 5-12V zijn in mijn geval ook vrij nutteloos, aangezien ik de fans vrijwel nooit hoger zal zetten dan 5V. Ik wil ze alleen uit kunnen zetten en evt. soms wat hoger laten draaien dan 5V (maar dit hoeft niet eens).

Iemand een idee of er een fancontroller bestaat met deze functies?

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:40
De aerogate 3 van Coolermaster

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
kant en klaar weet ik niet , maar wat je kan doen is gewoon de stroom van de 5V af halen en dan een aan uit knop er tussen zetten om em aan en uit te zetten , ben je vor weinig klaar

LinkedIn
BlackIntel

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Met de Rheobus Easy fan Controller kan je gewoon de fan's uitzetten. En is als het goed is traploze regeling voor de voltage (ik heb hem zelf ook, zit gewoon draai knopje aan, weet niet zeker of hij pas bij een bepaalde draai stand ineens van 5(of 7)Volt naar 12V gaat of dat het gelijkmatig gaat).
Deze heb ik voor 20 euro vorig jaar gekocht. Enigste nadeel zijn de felle ledjes 8)

• Palomar
  • Niet online
Hee, toevallig kom ik die net tegen. De Rheobus Sunbeam (http://www.ace-systems.nl...ntrols/Sunbeam/RHK-SB.htm). Dit lijkt me het ideale apparaat, omdat ie ook lekker simpel is (coolermaster van reactie hierboven vind ik toch wat te uitgebreid voor mijn doel).

• FDMK
  • Laatst online: 06-02 10:47
dat is wel handig...deze is tenminste zwart :P

vind je dat niet irritant al die kleine felle ledjes :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

spyros schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:22:
dat is wel handig...deze is tenminste zwart :P

vind je dat niet irritant al die kleine felle ledjes :+
wat je al niet kunt doen met een beetje soldeerwerk :+

• Palomar
  • Niet online
Hehe, ledjes boeien me niet, aangezien ik een klepje voor mn 5,25 slots heb ;)

• FDMK
  • Laatst online: 06-02 10:47
off: ducktape is ook een solutie

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:11

Exigence

dnkroz

Die rheobus van Sunbeam is een aanrader hoor. Kan een 20 watt output leveren per kanaal, hij kan uit en bovendien kost hij nog geen 15 euro. D'r zijn niet veel beteren te krijgen voor die prijs :)

Edit:
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:51:
[...]

Ik heb deze bij conrad gekocht, en was volgens mij wel meer kwijt (weet het bedrag nie meer)
Het is een fijne controller, de pest is alleen dat de Led's inderdaad wel echt fel zijn.
Bij ACE staat hij dus voor 14,95 :)

[ Voor 48% gewijzigd door Exigence op 02-07-2005 15:01 ]

Verwijderd

Exigence schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:46:
Die rheobus van Sunbeam is een aanrader hoor. Kan een 20 watt output leveren per kanaal, hij kan uit en bovendien kost hij nog geen 15 euro. D'r zijn niet veel beteren te krijgen voor die prijs :)
Ik heb deze bij conrad gekocht, en was volgens mij wel meer kwijt (weet het bedrag nie meer)
Het is een fijne controller, de pest is alleen dat de Led's inderdaad wel echt fel zijn.
Pagina: 1