Toon posts:

Software om PC voor Games te optimaliseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een tool waarmee je je PC kan optimaliseren voor betere hardwareprestaties bij het gamen?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

je moet het denk ik houden bij:
overclocken
overbodige services uitzetten
zo min mogelijk achtergrond processen draaien

MechWarrior || Monsters Game

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben het met GambitRS eens.

Optimaliseren maakt eigenlijk niet zo ontzettend veel uit. Als je dit wilt omdat een game niet helemaal lekker draait, ben je meestal gewoon toe aan nieuwe hardware.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Heb je zelf eigenlijk wel gezocht of er zoiets dergelijks bestaat? Dit is namelijk totaal niet uit je startpost af te leiden.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

bij het optimaliseren terwijl je aan de max specs van je systeem zit heeft meestal een averechts effect.
Het probleem met dat soort software waarvan ik wel weet dat het bestaat is wanneer je voor snel gaat de beeldkwaliteit achteruit gaat.
En wanneer je voor kwaliteit gaat de snelheid achteruit gaat.
Zo'n tooltje kan je bijvoorbeeld ook vinden bij de settings van een Nvidiakaart.
Ik doe het gewoon handmatig omdat de settings verschillen bij iedere game.

computer voor alle werkzaamheden

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Ik weet dat Gamegain dit doet (http://www.pgware.com/products/gamegain/) maar of het ook echt effekt heeft heb ik nooit geprobeerd. Je kan er meen ik een trial downloaden

Verwijderd

lijkt me niet

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

b-gone schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:38:
Ik weet dat Gamegain dit doet (http://www.pgware.com/products/gamegain/) maar of het ook echt effekt heeft heb ik nooit geprobeerd. Je kan er meen ik een trial downloaden
Als iemand dit gaat proberen.. ben ik erg geinteresseert in het oordeel/resultaat :*) .

[LTS][MTS][HTS]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Eerlijk gezegd probeer ik het niet eens.
Als je een beetje weet wat je systeem kan kan je hem het beste naar eigen inzicht fijntunen dan er een 3rd party tool voor te gebruiken.
In mijn ogen draait zoiets ook weer als proces op de achtergrond mee in het geheugen waardoor er weer wat minder systeemgeheugen beschikbaar is.
Iedere game is verschillend qua engine en instellingen.
Heb je een highend systeem kan je alle settings hoog zetten heb je een minder systeem kan je kijken tot hoever je kan gaan met max settings van wat jouw systeem aankan zodat het nog speelbaar blijft.
Verder mis ik eigen initiatief op het gebied van zoeken en eventuele links

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1