Toon posts:

A8N-SLI met A64 3200+ start niet door, voedingissue?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal mijn best zo goed mogelijk te verwoorden waar ik krijg hulp bij zou willen en jullie advies:)

PC Spec:

Amd Athlon 64 3200 Socket 939.
Asus A8N-SLI Moederbord Socket 939.
1 Gig PQI DDR 400 Geheugen .
MSI Geforce NX 6600 GT Videokaart.
Huntkey 400 watt Voeding.
Maxtor 120 Gig Harde Schijf.

Nu heb ik alles ingebouwd en alle stekkertjes etc zitten goed het lichtje op het moederbord gaat ook gewoon aan (groene knopje), alleen als ik de aanknop aandruk gebeurd er niks de voeding doet het niet maar het moederbord geeft wel stroom af :-( en de processor begint ook niet te draaien, wel als ik de aanknop indruk brand er heel kort een rood lichtje, ik weet het niet zeker maar zou het zo kunnen zijn dat de voeding het gewoon niet goed doet te weinig stroomt afgeeft? want me moederbord heeft een 24 pins connector voor de voeding terwijl het kabeltje van de voeding 20 pins heeft dus toen heb ik er een koppelingtje voor gekocht zodat die wel past zou het hier aan kunnen liggen?

Iemand tips?

alvast bedankt heren.

gegroet sam

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan beter gewoon de 20 polige aansluiten ipv die 24 verloop.
waren nog wel eens problemen mee geloof ik.
en de meeste draaien hem ook goed met de 20 polige aansluiting.
heb je trouwens ook de 4 polige aangesloten ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dat past dus niet ik heb gewoon dat verleng kabeltje nodig dus het zal idd wel aan de voeding liggen dan neem ik aan?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Doet je voeding het zonder dat je iets er aan hebt hangen?

Pin 4 en 6 aan de kant van het klemmetje zou je dan moeten verbinden

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/articles457/jumper.jpg

Kan je eventueel met een paperclip doen.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
GGS_106 kennen wij ff op msn babbelen kort zou het erg waarderen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:32:
ja maar dat past dus niet ik heb gewoon dat verleng kabeltje nodig dus het
Hoezo past het dan niet? De eerste 20 pinnetjes zijn bij beide connectors hetzelfde, de overige 4 zijn niet altijd noodzakelijk...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt. "Hulp vraagje" is veel te algemeen. Zo kunnen we praktisch ieder topic hier op GoT wel noemen. Dat zou behoorlijk onoverzichtelijk zijn :+

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:35:
Titel verduidelijkt. "Hulp vraagje" is veel te algemeen. Zo kunnen we praktisch ieder topic hier op GoT wel noemen. Dat zou behoorlijk onoverzichtelijk zijn :+
ok mijn excusses

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:32:
ja maar dat past dus niet ik heb gewoon dat verleng kabeltje nodig dus het zal idd wel aan de voeding liggen dan neem ik aan?
je kan gewoon de 20 polige aansluiten, hoezo past dat niet ?
je houd dan alleen 4 open pinnen over maar die heb je toch niet echt nodig.

en heb je die extra 4 polige al aangesloten op de daarvoor bestemde aansluiting :?

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ik ga het nu proberen mensen ik heb nu wel 4 gaten over maar we zullen zien of het gaat werken ben benieuwd, ik zal het zo melden.

Verwijderd

Topicstarter
en nope precies hetzelfde moederbord brand wel niks gaat lopen :-( ik neem aan dat 400 watt genoeg is? iemand nog suggesties?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:45:
en nope precies hetzelfde moederbord brand wel niks gaat lopen :-( ik neem aan dat 400 watt genoeg is? iemand nog suggesties?
chucky666 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:37:
[...]

en heb je die extra 4 polige al aangesloten op de daarvoor bestemde aansluiting :?

Verwijderd

Topicstarter
chuck mijn msn is catholic_wisdom@hotmail.com kunnen wij even babbelen?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 23:22
Doe het gewoon hier.. dan kunnen anderen die hetzelfde probleem in de toekomst ook krijgen het ook volgen! Het zou waardeloos zijn als elk GoT topic in een MSN chatsessie zou eindigen.

[ Voor 27% gewijzigd door Jimster op 02-07-2005 10:50 ]

Verwijderd

Re-install mobo.

Haal je moederbord er maar uit en probeer het nog eens op dat spons-achtige matje dat in de doos zat, of een de anti-statische zak. Even aansluiten en voila, je weet dan meteen of je mobo werkt, MITS je voeding natuurlijk goed is.. 400 Watt lijkt me meer dan voldoende om dat feestje van je aan de gang te krijgen. De bovenstaande oplossing is gebaseerd op de eigen ervaring dat mobo's zo nu en dan nog wel eens kortsluiting willen maken met je kast, don't ask why... Als ie het dan nog niet doet, kun je dat ook uitsluiten. Je kunt dan je mobo inpakken en bij je leverancier over de balie smijten, want je moet een nieuwe..

Verwijderd

Jimster schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:50:
Doe het gewoon hier.. dan kunnen anderen die hetzelfde probleem in de toekomst ook krijgen het ook volgen! Het zou waardeloos zijn als elk GoT topic in een MSN chatsessie zou eindigen.
Vind ik ook, leve de learning community! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ah ok dus ik smijt wel ff dat zwarte matje eronder dan, kan dat trouwens geen kwaad iv met garantie ? naja ik leg hem er wel in

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:50:
ok prima

Verwijderd

heb je nu al de voeding een keer gestart?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:04:
heb je nu al de voeding een keer gestart?
hij is met ze spullen terug naar paradigit, waar ze zullen kijken waar het aan ligt.
alles was goed aangesloten dus waarschijnlijk is ze mobo of proc. doa.
hij zou nog laten weten wat ze gevonden hebben.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Even een kleine aanmerking bij de voeding starten door de groene en zwarte draad te verbinden. Doe dit nooit met een onbelaste voeding! Dus hang er gewoon even een paar kleine dingen aan (CD-ROM /DVD-Rom, HDD etc.)

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 22:41
Ik lees tot 2 maal toe in de replay's de vraag of je de 4 polige stekker wel hebt aangesloten, maar voor zover ik het kan opmaken reageer je daar niet op met je antwoorden.

Heb je die idd wel aangesloten!? De CPU heeft deze extra stroom nodig anders gaat hij niet aan en krijg je precies wat jij beschrijft. Ik had nl hetzelfde probleem :o. Overigens is een voeding van 400watt wel genoeg voor een 6600gt. Ik draai hier een a8nsli met 3200 xp venice, 1 gb cosair, gigabyte 6600 GT silentpipe, 2hdd, dvd-rom en dvd-writer zonder probs. op een 350 watt. Volgens het boekje van Asus (p2-24) heb je een 350-400watt nodig met een sli 6600GT...

[ Voor 86% gewijzigd door FreeMen op 02-07-2005 13:16 ]

Verwijderd

chucky666 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:07:
[...]

hij is met ze spullen terug naar paradigit, waar ze zullen kijken waar het aan ligt.
alles was goed aangesloten dus waarschijnlijk is ze mobo of proc. doa.
hij zou nog laten weten wat ze gevonden hebben.
En we weten tenslotte allemaal dat je daar goed geholpen wordt... 8)7

Als je proc het niet doet, komt je bios sowieso met een alarmpje en anders die irri voice-warning van ASUS mobo. Dus dode proc kun je uitsluiten. Ik zeg nog steeds: mobo maakt kortsluiting met kast.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
FreeMen schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:09:
Ik lees tot 2 maal toe in de replay's de vraag of je de 4 polige stekker wel hebt aangesloten, maar voor zover ik het kan opmaken reageer je daar niet op met je antwoorden.

Heb je die idd wel aangesloten!? De CPU heeft deze extra stroom nodig anders gaat hij niet aan en krijg je precies wat jij beschrijft. Ik had nl hetzelfde probleem :o. Overigens is een voeding van 400watt wel genoeg voor een 6600gt. Ik draai hier een a8nsli met 3200 xp venice, 1 gb cosair, gigabyte 6600 GT silentpipe, 2hdd, dvd-rom en dvd-writer zonder probs. op een 350 watt. Volgens het boekje van Asus (p2-24) heb je een 350-400watt nodig met een sli 6600GT...
oh sorry jah die was aangesloten hoor no problemos heb de zooi bij paradigit liggen ze zijn het nu aan het testen op de techinse dienst is een oud school maatje van me dus dat komt wel goed overgens heb ik zon alien kast gekocht op ct-systemen.nl hoop dat het niet daar door komt want dan word ik goed kwaad

Verwijderd

Topicstarter
en btw heb opzeker al 30 pc's inmekaar gezet dit is echt de eerste keer dat ik er niet meer uit kom, maar ik begin steeds meer in de theorie van de kast te geloven, zoals hier omschreven daar gaat dan 109 pleuro aan een super mooie alienkast :(

Overgens wil ik jullie wel bedanken voor de hulp vind ik wel tof zon site met allemaal freaks >:) is het trouwens een beetje relaxe pc? ik wou gaan voor fx maar centen zijn op eind van de maand haal ik een fx heb overgens net wel nog eennx 6600 gt erbij gehaald dus hek er nu 2 ben benieuwd hoe doom 3 gaat draaien nog 30 min ken ik de zooi ophalen.

Amen

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
naja heb nu de msi diamond versie moederbord van 250 pleuro gehaald hopelijk werkt die wel

• miliomiliano
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-08 18:35
had hetzelfde met mijn a8n-sli deluxe... lag aan de 12v ATX aansluiting (linksboven je cpu) daarna deed alles het wel bij mij (moest het kabeltje een kwartslag draaien)

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

Pagina: 1