Toon posts:

garantie ACER aspire 1363lmi

Pagina: 1
Acties:
  • 656 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een acer aspire gekocht bij Norrod

na 2 maanden zal ik hem aan de voeding zetten, druk ik zomaar
de middelste pen van de adapter er uit. (zonder moeite)

vervolgens heb ik hem terug gebracht naar Norrod voor
de garantie.

vervolgens 2 weken later word ik opgebeld het ging
om een "een userabuse" dus ik vraag wat het ik
verkeerd gedaan "dat weten we niet"
dus ik de fabriek gebeld die wisten het ook niet :'(

dus ik vraag wat gaat mij dit ± kosten €80
nou laat maar maken daar kan ik ook nog wel overheen komen

krijg ik net een prijs opgave binnen van acer €409.22 :(
nu moet er opeens een nieuw moederbord in :(

komt dit vaker voor / kan iemand mij vertellen wat ik er tegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30
niet pikken! dat moederbord heb je toch niet aangezeten! garantie claimen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gewoon garantie blijven claimen.

Ik heb met Asus bijna hetzelfde gehad omdat de laptop het niet deed maar bij mij wel. Er moest gvd een nieuw moederbord, dvdspeler en ga zomaar door dus ff 1000 euro moest ik betalen om deze weer goed te krijgen. Hadden de gozers van Asus gedaan en ze hebben de laptop geretourneerd en ik dacht die is kapot maar nee hoor ze hadden alle kabels(floppy, monitor, hd, stroom) eruit getrokken. Ik heb ze nog een dreiging richting hun kant gegeven en aan een advocaat voorgelegd maar verder niets meegedaan. Er werd gezegd dat er een schroef door de 2 IDE poort zou zijn gegaan, maar het rare vanalles was dat het bij hun zou gebeurd moeten zijn want de laptop ging werkend bij mij weg maar was bij Asus stuk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze "niet weten hoe het is gebeurd" sta je sterk. De eerste 6 maanden is het aan de retailer om aan te tonen hoe het defect is ontstaan, als ze dit niet kunnen moeten ze gewoon garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 06:24
Ah! Dit soort zaken hoor je zo veel (helaas)...

Als je lid bent van de consumentenbond, dan zou ik hun even bellen, kijk anders even op trosradar.nl en zoek even naar 'garantie laptop' dan vind je ruim voldoende hits om precies te weten wat je rechten en plichten zijn!

Succes en vergeet niet de uitkomst hier te posten!

Edit:

Misschien heb je hier wat aan (www.staiksterk.nl):

Vraag:
Uw computer begeeft het na tweeënhalf jaar. De verkoper zegt dat hij opgestuurd moet worden voor reparatie en dat u rekening moet houden met 75 euro onderzoekskosten. Uit het onderzoek blijkt dat reparatie niet meer zinvol is. Moet u hier genoegen mee nemen?

Antwoord:
Nee, u mag verwachten dat een computer langer dan tweeënhalf jaar meegaat. Dit staat los van de snelle veroudering van computerapparatuur door technologische ontwikkelingen. Als de computer kapot gaat door een gebrek, dan hoeft u geen onderzoekskosten te betalen. En als de computer in zo’n geval niet te repareren blijkt, dan mag u de verkoper om een nieuwe computer vragen. U kunt bijbetalen voor de tweeënhalf jaar gebruik.

Uitleg:
U moet de verkoper het probleem vertellen en vragen om een oplossing. Als de winkel de reparatie niet wil betalen, dan kunt u naar de geschillencommissie gaan. Als de winkel niet is aangesloten bij een geschillencommissie, dan kunt naar de rechter gaan. U kunt hierover het beste eerst advies vragen.

Op de website www.stichtingcomputerconsument.nl staat een overzicht van uitspraken van de Geschillencommissie Computers. Als u een computer koopt bij een elektrowinkel die is aangesloten bij de UNETO, dan kunt u terecht bij de geschillencommissie Elektro

[ Voor 69% gewijzigd door Frankster op 02-07-2005 11:22 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor de reacties
ga morgen ff bellen met de consumentenbond.

ik heb al een mailtje gestuurd naar trosradar.

en ik denk er aan als dit niet lukt om er een advocaat op te zetten
al was het alleen maar voor mijn gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:21:
komt dit vaker voor / kan iemand mij vertellen wat ik er tegen kan doen?
Ik zou nog een keer opbellen naar Acer, daar duidelijk de zaak uitleggen. Daarnaas moet je als dat niet lukt een aangetekende brief te sturen naar Norrod en Acer.

Acer Computer BV (Benelux)
Europalaan 89
5232 BC 's-Hertogenbosch
Nederland

Eerst duidelijk uitleggen wat het probleem is. Daarna wat er gebeurt is. Dan duidelijk uitleggen wat er in de wet staat. Tot slot geef je ze een termijn van bijv. 2 weken om tot een oplossing te komen (die je concreet omschrijft, dus het repareren van de laptop zonder bijkomende kosten).

P.S. Gezien mijn ervaringen met Acer, zul je daar niets van hoeven te verwachten. Je zult waarschijnlijk moeten proberen het op te lossen met Norrod...

[ Voor 43% gewijzigd door Hoedje op 03-07-2005 15:49 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Frankster schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:10:
Ah! Dit soort zaken hoor je zo veel (helaas)...[knip]

Antwoord:
Nee, u mag verwachten dat een computer langer dan tweeënhalf jaar meegaat. Dit staat los van de snelle veroudering van computerapparatuur door technologische ontwikkelingen. Als de computer kapot gaat door een gebrek, dan hoeft u geen onderzoekskosten te betalen. En als de computer in zo’n geval niet te repareren blijkt, dan mag u de verkoper om een nieuwe computer vragen. U kunt bijbetalen voor de tweeënhalf jaar gebruik.
Uiteraard gaat dit geval alleen op voor de oorspronkelijke leverancier van de PC.

Als je dit bij een andere PC shop zou vragen heeft die beste man gewoon de mogelijkheid om onderzoekskosten te berekenen hoor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met de consumentenbond gebeld en die vertelde mij het volgende.

je staat in je recht
maar je recht hebben en krijgen zij 2 verschilende dingen.

de tros (radar) het zelfde.

vervolgens een advocaat gebeld wat ik er dan aan kan doen

de enigste oplossing die overbleef was een kortgeding opstarten
en dat kost meer dan de reparatie kosten :(

ik heb de laptop weer terug laten komen en ik moest toch €75 onderzoekskosten betalen.
vervolgens 5 min bezig geweest met seconde lijm en hij doet het weer _/-\o_

ik kocht altijd alles wat ik nodig had bij firma norrod |:(
maar bij firma norrod kom ik dus nooit weer :r
Pagina: 1