Toon posts:

(batch-)programma: image download van Canon PowerShot A85

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Zoals de titel al liet vermoeden ben ik op zoek naar een manier om automatisch de laatste nieuwe foto (of alle foto's, maakt niet uit) te downloaden door middel van een (batch-)programma. Het moet dus met de console (of met een klik op een link) uitvoerbaar zijn.

Het doel hiervan is het gebruik binnen een eigen C++ applicatie zonder telkens gebruik te moeten maken van de bijgeleverde software. Deze gebruikt namelijk een GUI en vereist verschillende klikken, hetgeen dus niet bepaald 'automatisch' kan genoemd worden.

Op dit moment werk ik met windows 2000 (TWAIN driver dus), maar overschakelen op XP is geen probleem, mocht dit een makkelijker alternatief bieden. (Ik heb gehoord van rechtstreekste access in verkenner, maar zonder drive-letter... Mss dat dit valt uit te buiten?)

Alvast bedankt,
- Chris

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 02:17:(Ik heb gehoord van rechtstreekste access in verkenner, maar zonder drive-letter... Mss dat dit valt uit te buiten?)
Waar heb je dat gehoord dan, dat geeft ons ook weer een houvast om met je mee te zoeken. Het lijkt me dat als je de camera kan benaderen via een driveletter via de prompt ook geen probleem moet zijn en je een batch zo kan schrijven. Hij ziet het apparaat nu niet als een verwijderbare harde schrijf?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Canon CameraWindows is ook automatisch in te stellen, zodat als je je camera aansluit er direct begonnen wordt met downloaden van de nieuwste foto's :)

Verwijderd

Topicstarter
breinonline schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 08:35:
[...]

Waar heb je dat gehoord dan, dat geeft ons ook weer een houvast om met je mee te zoeken. Het lijkt me dat als je de camera kan benaderen via een driveletter via de prompt ook geen probleem moet zijn en je een batch zo kan schrijven. Hij ziet het apparaat nu niet als een verwijderbare harde schrijf?
Heb het juist opnieuw getest: na installatie van de software op m'n laptop (waar XP op draait), kan ik er aan in verkenner, maar zonder drive-letter. Ik dacht ook dat ik het ding gewoon gelijk een USB-stick kon gebruiken, en geen probleem zou hebben om een simpele batch te schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ro schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 08:50:
Canon CameraWindows is ook automatisch in te stellen, zodat als je je camera aansluit er direct begonnen wordt met downloaden van de nieuwste foto's :)
Hmmm, zou eigenlijk alles een pak eenvoudiger maken ;)
Zal eens zien, bedankt voor de pointer!

EDIT: het probleem met deze methode is tweevoudig:
1: De specificatie van de 'actie' nadat de beelden zijn gedownload. Er is geen actie nodig, de download was alles wat nodig was.
2. Het is niet de bedoeling dat die ZoomBrowser actief blijft na de download.

De bedoeling is dus iets in deze aard:
- snapshot
- download
- eigen programma verwerkt na uitvoeren van batch
- snapshot
- download
- eigen programma ...

Die zonebrowser staat in zo een loop dus alleen maar in de weg. Als die problemen opgelost zouden geraken, zou het heel fijn zijn :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 14:52 ]

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-01 19:03

RicX

Het leven is geen ponypark

Ik gebruik daar wel es etvolgende voor:

code:
1
2
3
@echo off
xcopy I:\*.* c:\ /E
rd I:\ /S /Q

werkt in ieder geval in windows xp, voor de rest weet ik niet... Je kunt dit batch programma gewoon ergens neer zetten en er een snelkoppeling van maken. Je kunt het zelfs zo instellen dat als je camera wordt herkent, hij dit programma uitvoert. Leve Windows XP :P

Instructies:
• Vervang 'I:\' in de driveletter en het path waar de fotos in staan.
• Vervang c:\ voor de driveletter en het path waar je de fotos wilt hebben

[ Voor 3% gewijzigd door RicX op 02-07-2005 14:47 ]

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Verwijderd

Topicstarter
RicX schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:46:
Ik gebruik daar wel es etvolgende voor:

code:
1
2
3
@echo off
xcopy I:\*.* c:\ /E
rd I:\ /S /Q

werkt in ieder geval in windows xp, voor de rest weet ik niet... Je kunt dit batch programma gewoon ergens neer zetten en er een snelkoppeling van maken. Je kunt het zelfs zo instellen dat als je camera wordt herkent, hij dit programma uitvoert. Leve Windows XP :P

Instructies:
• Vervang 'I:\' in de driveletter en het path waar de fotos in staan.
• Vervang c:\ voor de driveletter en het path waar je de fotos wilt hebben
Ricx,

ik had ook zoiets in gedachten, maar het probleem is dat XP niet automatisch een driveletter toekent aan de camera. Anders klopt je proggie inderdaad :)

• RicX

RicX

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 14:55:
Ricx,

ik had ook zoiets in gedachten, maar het probleem is dat XP niet automatisch een driveletter toekent aan de camera. Anders klopt je proggie inderdaad :)
uhm... kun je niet in windows verkenner in het geheugen van je camera komen??

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:29
Als je je camera aansluit krijg je automatisch een wizard, die kun je volledig automatisch maken. Dus je sluit camera aan, en foto's worden volautomatisch gekopieerd naar je PC (en gewist van geheugenkaartje evt.). Onder Windows XP is dit...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist gemerkt dat i.p.v. Canon CameraWindows in te stellen op automatische download, je via verkenner zelf dit kan instellen door de eigenschappen van de camera in verkenner aan te passen. Dit door 'Automatische download' in te stellen als actie ipv 'Canon CameraWindows'. This should solve my problem.

In ieder geval: iedereen bedankt voor de suggesties!

- Chris

EDIT: dit was wsl wat je bedoelde, Hoedje ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 15:14 ]

• RicX

RicX

moet je eens kijken als je je camera aansluit of hij niet bij 'configuratischerm -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer (of devicemanager)' niet ertussen komt te staan... als hij hier (en dat denk ik toch wel) wel tussenstaat, heb je toch nog een grote kans dat ie een driveletter krijgt toegewezen krijgt...

Pagina: 1