Wanneer upgraden de tweakers?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30
Wat is voor de meeste tweakers die hier regelmatig wel eens van volledig systeem veranderen de druppel die de emmer doet overlopen? Op welke hardware, nieuwe Windowsversie, nieuw game dat uitkomen, ik zeg maar wat, wordt er gewacht?

Persoonlijk heb ik een Northwood 3.5 Ghz met 1 Gb ram en een 600GT@ultra die battlefield2 nog zéér goed draait ...

Ik stel deze vraag omdat er binnenkort een onze-stock-moet-weg-aan-dumpingprijzen actie is van een winkel in de buurt, en ik dus al een hele tijd aan het spelen ben met het idee van een volledig nieuw systeem aan te schaffen. Wat dus goed zou uitkomen met die actie van die winkel...

Maar ik heb schrik dat het zotte kosten zijn ... Ik heb nog geen problemen ondervonden met m'n machine nu, en ik verwacht dat ik alles tot aan de unreal engine 3 wel goed tot zeer goed zal kunnen draaien ...

Dus .. op wat wachten jullie om een volledig nieuw systeem aan te schaffen?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 20:43
Als veel bekenden ook overschakelen :P. Vieze meelopert ben ik ;), maar meestal gaan mijn upgrades niet in 1 klap, meestal nieuwe hd, meer ram, nieuw mobo+proc e.d.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:39

Sport_Life

Solvitur ambulando

Binnenkort omdat ik een laptop nodig heb om te studeren en ik geen zin heb in een computertafel die me halve kamertje innneemt.. (gewoon laptop op de eettafel en gaan!).

Als ik geen laptop nodig had gehad dan zou ik denk ik wachten tot er een nieuwe windows komt die niet lekker op m'n oude systeem draait (P4 2,53 Ghz, 512 Ram etc), aangezien ik toch amper spelletjes speel. Kan dus wel ff duren.

Misschien kan dit topic ook beter in SGD, aangezien daar de gamers zitten!

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:06
shaidar schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 02:11:
Dus .. op wat wachten jullie om een volledig nieuw systeem aan te schaffen?
Geld :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

indeed, zeker voor de studenten onder ons. Dan zijn er nog verschillende factoren, dat kan je in de adviezen in de upgrade-topic aflezen.
- Hoeveel geld wil je eraan besteden?
- Wat is je huidige systeem?
- Wat doe je met je systeem?
- Gaat de upgrade een performancestoot geven?
- Wat zijn de upgrademogelijkheden van je keuze?
- Wat is je einddoel in iets langer termijn? (bv nu 1GB erin, later nog 1GB erin om samen 2GB te hebben die dual channel draait)
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, en natuurlijk is het zo: hoe langer je wacht hoe goedkoper t wordt... aan de andere kant, hoe langer je wacht, des te meer nieuwe dingen er komen..

bvb

me zusje koop strax ene nieuwe pc, ze kon kiezen tussen een nieuwe Sempron 2800+ of mijn 64-3000+ (van 7 maanden).. dus voor mij is het zo, verkoop ik me processor, en koop ik voor iets meer de 3400+ (of over een maandje of 2 a 3 de 3700+) of wacht ik en koop ik over een anderhalf a 2 jaar een nieuwe pc?

ze koopt waarschijnlijk over anderhalf jaar ook mn 9800PRO over voor een zacht prijsje.. dus wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik veel geld heb, en over 3 weken heb ik dat wel :)

Ik ga alleen 1 GB geheugen kopen en misschien nog een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 23:56
als het te laat is (hardware stuk of zo) en soms als ik zin heb om geld uit te geven dan ga ik upgraden

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Nou meestal als ik merk dat games gewoon wat minder lopen kijk ik wat de bottleneck is. HD space etc maak ik me niet zo druk om, niet zo duur meer tegenwoordig. Tevens speelt het ook mee als er bijvoorbeeld buitenkansjes zijn die je kan kopen. Dus eventueel mensen die je kent leuke dingen wegdoen en je ze voor een prikkie kan overnemen.

De grens is bij mij dus eigenlijk, als ik een spel dat ik echt graag wil spelen niet meer op medium op 1024*768 kan spelen. Als ik dan geld heb he, anders gaat het niet al zou ik het graag willen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizzy op 02-07-2005 14:31 . Reden: wat vergeten ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Meestal pas als ik niet meer tevreden ben over de prestaties in games
alhoewel ik helemaal niet zo veel game :X
Echter zal mijn volgens upgrade nog een flinke tijd duren omdat het dan een socket 939 moederbord wordt+ pci-e grafische kaart en een amd athlon x2. En dat is zeker niet goedkoop :X Kan voorlopig nog wel even vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vroeger kocht ik upgrades aan de lopende band. Maar aangezien de huidige PC's bloedsnel zijn ben ik hier wat rustiger mee geworden. Ik doe nu alleen een upgrade als ik er zeker 50% mee vooruit ga. Tevens probeer ik een limiet te stellen van ong 250 euro per onderdeel (cpu, videokaart, geheugen). Momenteel doe ik 1 upgrade in elke 1.5-2 jaar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Als ik merk dan ik weer genoeg geld op mijn rekening heb staan... 1x in de 2jaar dus :+ (helaas komt er binnenkort nog een grote uitgave... rijbewijs :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjah, ligt eraan... als mijn systeem het niet meer trekt om spelletjes te gaan spelen dan upgrade ik pas (als ik geld heb, geld is de grootste bottleneck. Want het leven is al duur genoeg!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
Er is géén northwood op 3,5ghz stock. Of bedoel je dat je die hebt overklokt? In dat geval lijkt het me handiger aan te geven wat je gewone specs zijn, dus niet overklokt, aan de hand daarvan kun je toch wel iets beter bepalen of je wél of niet nu al moet upgraden.

De snelste northwood is een 3,4ghz (typo van je?) anyway. Als ik een 3,4ghz processor had, en een 6800GT die Ultra specs haald en 1gig aan ram zou ik nog geen moment twijfelen of ik hem zou upgraden. Gewoon _niet_ doen. Je bak is meer dan up-to-date genoeg en zoals je zelf al aangeeft draait het Battlefield 2 goed (niet helemaal tevreden? heb je de ForceWare 77.6x > drivers al geprobeerd? die hebben speciale performance verbeteringen voor BF2). Ik denk dat je weinig te klagen zal hebben over je systeem en vraag me af waarom je *denkt* dat het nodig is om te upgraden? Waar ben je niet tevreden over qua performance? En denk je dat het met een geheel nieuw systeem een stuk sneller zal zijn (dus niet enkele fps in BF2 maar werkelijk een zichtbaar verschil)? Ik denk het niet...

Er zijn ook nogal wat veranderingen op komst/gaande zoals dual-core, PCI-Express, een nieuwe generatie videokaarten, SLI/Crossfire die je waarschijnlijk allemaal nog niet op deze pc hebt. Ik zou zeggen dat je met deze pc nog rustig een jaartje vooruit kunt ook qua gaming betreft en daarna (over ruim een jaar) een nieuw systeem kopen die weer helemaal up-to-date is met alle nieuwe snufjes erin. Nu upgraden heeft gewoon weinig zin omdat je er nauwelijks qua performance op vooruit zult gaan.

En om ontopic te blijven: Ik upgrade eigenlijk alleen maar als er 2 voorwaarden gelden:
- Wanneer een bepaald onderdeeln de vertragende factor van de pc wordt :)
- Wanneer ik genoeg geld heb om dit onderdeel van een nieuwe te voorzien die een merkbare vooruitgang laat zien.

Als die 2 voorwaarden gelden, upgrade ik :D

[ Voor 10% gewijzigd door Niles op 02-07-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
Ik heb een XP2000+, 9600XT, 1024MB ram etc. Hoog tijd om te upgraden dus. Maarja ik heb BF2 4 daagjes gespeelt en daarnaast speel ik eigenlijk alleen maar UT2004 ofzo. Dus noodzaak om up te graden is er ook niet echt. Ook het feit PCI-e, waar ervoor zorgt dat je de hele mikmak in een keer moet upgraden maakt dat ik wacht tot ik genoeg geld heb. Waarschijnlijk spaar ik m'n vakantiegeld op en wacht ik tot ik weet hoe Unreal Engine 3 loopt alvorens te upgraden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Het is een Northwood 3.2 die aan 3.5 draait ... M'n volledige specs kan je hier bezien...

Het is idd spijtig dat die dumpingprijzenslag van die winkel eraan komt, daar zou ik wel goede deals hebben kunnen doen ... Maar idd, ik denk ook dat het nog niet echt loont om up te graden ...

Ik ben geen 100% gamer (ik speel wel veel games, maar doe ook nog andere zaken daarbuiten), maar toch ga ik wachten totdat ik de games niet meer vloeiend kan draaien ...

Ik vraag me alleen af wanneer dat gaat zijn ... misschien pas bij de Unreal Engine 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als mijn systeem echt niet meer mee kan.
Ik ben van een Pentium 75MHz na 5 jaar naar een Celeron 433MHz gegaan, toen heb ik die Celeron ingewisseld voor een PIII 850MHz (was toen al moeilijk te vinden, was toen de P4 uitkwam), en die doet nog steeds dienst als 'mijn' computer.

Het scheelt wel of je je computer gebruikt voor spelletjes of niet, ik doe dat dus niet ;)
Andere beeldkaart, meer schijven, meer geheugen, voldoende als je af-en-toe eens Unreal of Unreal Tournament wilt spelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Resistor op 04-07-2005 11:53 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:25
Ik begin altijd zo'n beetje drang te krijgen voor een nieuwe pc als het snelste wat in de winkel te krijgen meer dan 2x zo snel is dan ik heb. (Bijvoorbeeld mijn Athlon XP 2400+ tov een AMD 64 x2 4800+) Nu weet ik ook wel dat je dit niet altijd goed kunt vergelijken maar dan wil ik upgraden.

Daarbij krijg ik op een gegeven moment een gevoel dat de PC van Jan met de pet sneller word dan de mijne en dat vind ik ook vervelend. Hoe veel mensen hoor je niet zeggen van ik heb een Pentium 4 3,x Ghz.

Verder upgrade ik eigenlijk zo goed als nooit omdat de oude hardware te langzaam is, sneller is natuurlijk beter maar het is niet zo dat ik bepaalde software niet meer kan draaien.

Een maandje geleden nog een leuke geheugenupgrade gehad voor mijn 3 machines:
PC1 van 512 MB naar 2x 512 MB
PC2 van 256 MB naar 512 MB
Server van 512 MB naar 1x 512 en 1x 256 MB

In totaal kostte dit mij 90 euro en met deze upgrades kunnen alle 3 de machines weer een half jaartje langer mee.

Ik denk dat het vooral met geld heeft te maken. Als ik in 3 maanden geleden geen auto had gekocht stond er nu waarschijnlijk een AMD 64 onder mijn bureau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-10 16:52

Steffy

Ayreonaut

;) Tweakers wachten altijd op goedkope AMD procs en nemen dan het beste en goedkoopste overclock model en pompen deze dan naar het maximale en dan hebben ze voor een schijntje een goeie pc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Steffy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:06:
;) Tweakers wachten altijd op goedkope AMD procs en nemen dan het beste en goedkoopste overclock model en pompen deze dan naar het maximale en dan hebben ze voor een schijntje een goeie pc :P
idd een 3000 venice en dan hopen op goed geheugen ^^

maar 3,5 ghz northwood = zelfde als een 3500+ ongeveer

Denk dat je aan jou systeem niet veel hoeft up te graden

mischien een raptor erin ofzo lekker sneel ^^

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Steffy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:06:
Dat is vaak ook mijn werkwijze idd :) Daarnaast heb ik nog nooit een compleet systeem in een keer aangeschaft maar altijd afzonderlijke zaken geupgrade waarbij ik meestal de producten koop waar net een nieuwe versie van is (9800 pro gekocht toen de X800 uitkwam e.d.)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 07:39
Als de traagheid me begint te ergeren en er genoeg geld beschikbaar is. Ik van van 486DX100 naar K6-400 naar AMD Athlon TB 1400 gegaan en die heb ik nog steeds (4 jaar alweer). Ik game niet, dus heeft het voor mij weinig toegevoegde waarde om steeds te upgraden.

Voor mij is het belangrijk dat mijn systeem stabiel is. Mijn 1400 is dat, dus waarom veranderen?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:44
Ikzelf upgrade meestal als ik het geld heb én het hoognodig is. Meestal stel ik het zolang mogelijk uit. Als voorbeeld bijvoorbeeld mijn upgradehistorie:

Celeron @ 466 (iirc) / 64 MB
Celeron @ 466 (iirc) / Geforce 2 MX / 128 MB
<voeding/mobo kapot>
VIA P4X266 / Pentium 4 @ 1.7 Ghz / Geforce 2 MX / 512 MB
VIA P4X266 / Pentium 4 @ 1.7 Ghz / Geforce FX 5200 / 512 MB

Als ik naar de geschiedenis kijk lijkt het erop dat ik over een jaar zeker aan een upgrade toeben. Ik denk alleen niet dat ik dan het geld daarvoor heb :'(.

Eerst een laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:18

tweakerbee

dus..?

Als je alleen maar zit te internetten en af en toe een DVD of xvidje kijkt kun je met een 1400 wel toe.
Mensen die ook graag wat photoshoppen, videobewerken, etc. hebben weer een stuk meer nodig. Die-hard gamers zijn het ergst, die moeten eigenlijk elk jaar upgraden.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik upgrade als er een duidelijke verbetering is in performance, dus ging ik van:

XT ->AT286 ->AT386 ->Pentium60 -> Pentium233 ->P3/450 ->P4/2.8

Wel probeer ik op het moment van upgrade het snelste te kopen met een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben eigenlijk continu aan het upgraden.Het upgraden in 1 keer gebeurt hier nooit eigenlijk omdat ik beetje bij beetje mijn pc in elkaar bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb een "lijstje" in mijn hoofd met dingen die ik wel zou willen upgraden. Op het moment dat ik het geld ervoor [over] heb werk ik dat lijstje af. Meestal vervang ik onderdelen als ze echt te traag worden of stuk gaan.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat versta ja onder tweaken ?
Als tweaken niet meer helpt koop je nieuw ?
is er dan uberhaupt al getweaked ?
ik tweak net zolang tot een pentium II 300 loopt als een zonnetje met XP dus ... nieuw kopen ? never

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:48
StarLite schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:36:
Ik heb een "lijstje" in mijn hoofd met dingen die ik wel zou willen upgraden. Op het moment dat ik het geld ervoor [over] heb werk ik dat lijstje af. Meestal vervang ik onderdelen als ze echt te traag worden of stuk gaan.
Hier exact hetzelfde, ik draai nu een 2800+ barton icm 2x 512mb en een 9800pro op een a7n8x-e(deluxe) en dit is nog steeds voldoende. En aangezien dit systeem ongelooflijk stabiel is zie ik (nog) geen reden om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:28:
Ik upgrade als er een duidelijke verbetering is in performance, dus ging ik van:

XT ->AT286 ->AT386 ->Pentium60 -> Pentium233 ->P3/450 ->P4/2.8

Wel probeer ik op het moment van upgrade het snelste te kopen met een redelijke prijs/kwaliteit verhouding.
Anti-AMD ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wanneer upgrade ik?
• geld overschot
• significante performance, gebruiksgemak en/of geek-value toename
Maar in principe koop ik de belangrijkste zooi (kast/voeding/mobo/CPU/geheugen) in 1x met het vooruitzicht om ~3 jaar of langer ermee te werken.

Recente upgrades
Aan de huidige bak die al meer dan 2 jaar meedraait (sinds april 2003) heb ik slechts de volgende upgrades uitgevoerd.

Matrox Parhelia 128MB vervangen door XFX GeForce FX 5700 Ultra
Ten tijde van de videokaartkeuze was de Matrox Parhelia zowat de enige videokaart met een Dual DVI uitgang. De beroerde gameperformance was reeds bekend, ook al viel dat achteraf redelijk mee (Q3A en UT waren prima speelbaar @ medium). Sinds ik aan NFSU verslaafd raakte steeg mijn honger naar een krachtigere game-videokaart. Op het moment (medio augustus 2004) was de keuze qua Dual DVI kaarten gelukkig ietsjes uitgebreid met een stuk of 5 videokaarten. De GFFX5700U was toentertijd de beste keuze wat betreft prijs/performance :)

Tweemaal Maxtor Atlas 15K 18GB U320 SCSI schijven toegevoegd
Deels om de beschikbare schijfruimte te vergroten en deels om de geek-value/status te strelen :+ Ook was de prijs op het moment veel te aantrekkelijk om de disken opzij te laten liggen (tweedehands van Abbadon overgenomen). Het totaal aan disken werd op 8 stuks gebracht, waarbij de effectieve schijfruimte werd vergroot met 36GB, met name ten goede van de videobewerkings-partitie. De theoretische snelheid van 8 disken à 80MB/s in een RAID0-array moet 640MB/s opleveren, exact de uiterste limiet van twee U320 SCSI kanalen. In de praktijk werd dat nét geen 600MB/s, maar nog altijd een mooi eindresultaat als Geek zijnde. Lekker vol tot het limiet pushen :9 ;)

60mm stock Intel CPU fans vervangen door 80mm Coolermaster fans
De fans zijn stiller, maar daar was het me absoluut niet om te doen :+ Het werd meer in een vlaag van verveeldheid gedaan. Maar de 80mm'ers zagen er ook beter/stoerder uit dan de 60mm'ers. Wederom goed voor de geek-value B)

Eventuele toekomstige upgrades
Sja, ik kom op zich eigenlijk niks tekort. De bak zit nog lang niet op het limiet, aangezien er snellere CPU's, grotere geheugenrepen, snellere/grotere harddisks en snellere Dual DVI videokaarten beschikbaar zijn. Echter daar heb ik totaal geen behoefte aan, temeer omdat ik nog steeds niet het gevoel heb dat mijn bak ergens tekortkomt. Het presteert nog steeds heerlijk snel en soepel :) Zolang ik nog niet achter een PC heb gezeten dat sneller aanvoelt, ben ik tevreden zat met de huidige configuratie. En dat kan nog wel 1, 2 of zelfs 3 jaar lang duren. Wellicht zal de eerstvolgende upgrade wederom de videokaart worden, omdat de videokaart qua performance/schaalbaarheid achterloopt op de rest van het systeem. Maar dan wacht ik wel een game af waaraan ik onverhoopt verslingerd zal raken :+

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 04-07-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik upgrade op het moment wanneer als ik mijn huidige spul zou verkopen en voor weinig geld(max 100-200 euro) een stuk vooruit kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:32:
Ik upgrade op het moment wanneer als ik mijn huidige spul zou verkopen en voor weinig geld(max 100-200 euro) een stuk vooruit kan gaan.
Dan doe je niets anders dan upgraden? Hoelang heb je dan een onderdeel? 6 maanden maximum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaidar schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:34:
[...]

Dan doe je niets anders dan upgraden? Hoelang heb je dan een onderdeel? 6 maanden maximum?
Nee met een flink stuk vooruit bedoel ik 200-300%, en ik verkoop altijd mijn volledige systeem en koop een geheel nieuwe terug. Ik ga op dit moment bijvoorbeeld van een P4 2,6ghz met een radeon 9800se naar een amd64 3000+ met een 6800gt. Dit hele grapje kost me 100-150 euro en games zullen 200-300% sneller gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

200-300%? 8)7 Qua rauwe CPU-power is een A64 3000+ nauwelijks 20% rapper dan een P4 2,6 Northwood@400 en amper 10% sneller dan een P4 2,6 Northwood@800. Pas wanneer je bijvoorbeeld van een Pentium 1GHz naar een Pentium 3GHz gaat, dan kun je wel spreken over een upgrade van 200%. Qua CPU/mobo/geheugen geef ik overigens de voorkeur aan upgrades, waarbij de power op z'n minst tweemaal zo groot is, oftewel 100% :)

edit:
Een beetje editen hé. Neemt niet weg dat 200~300% overdreven is.

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 04-07-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet bewust, als AMD een goed alternatief heeft op het moment dat ik m'n spullen wil kopen... Is nu dus weer even kijken wie over 3-4 jaar de beste papieren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal upgrade ik niet zoveel, ik koop een systeem en kan er vijf a zes jaar mee vooruit. Aan mijn huidige pc heb ik het crt scherm vervangen door een 17 inch tft scherm en op de planning staat nog om intern geheugen bij te prikken. Hij zit nu ongeveer op de helft van zijn levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
ik upgrade heel "verstandig" ik koop pas wat nieuws als ik het écht nodig heb, als mijn games niet meer vlot draaien ofzo. Mààr ik laat me dan wel gemakkelijk verleiden om direct wat duurder/beter/chiquer gerief te kopen.

Nu heb ik bijvoorbeeld wel eens nood aan een nieuwe cpu/mobo combo, omdat op mijn 2000+ RCT3 niet meer draait als er écht veel mensjes in m'n park lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BalusC schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:47:
200-300%? 8)7 Qua rauwe CPU-power is een A64 3000+ nauwelijks 20% rapper dan een P4 2,6 Northwood@400 en amper 10% sneller dan een P4 2,6 Northwood@800. Pas wanneer je bijvoorbeeld van een Pentium 1GHz naar een Pentium 3GHz gaat, dan kun je wel spreken over een upgrade van 200%. Qua CPU/mobo/geheugen geef ik overigens de voorkeur aan upgrades, waarbij de power op z'n minst tweemaal zo groot is, oftewel 100% :)

edit:
Een beetje editen hé. Neemt niet weg dat 200~300% overdreven is.
Lees ook wat er staat: ''en games zullen 200-300% sneller gaan.'' Ok dit komt voor het overgrote deel door de videokaart maar als ik alleen mijn videokaart had vervangen(de 6800gt heb ik namelijk al, 2de hands voor 190 euro) dan had dat me met opbrengst van mijn 9800se dik 100 euro gekost. Nu krijg ik voor bijna hetzelfde geld ook een nieuwe cpu die met wat overklokken in games toch 30-50% sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb nog een (schaam) XP2000, 512 mb 333 en een Radeon 9500. Ik zit er wel over na te denken om te upgraden, maar in principe is het niet echt nodig. Ik speel geen games. Het enige wat veel cpu kracht kost is het renderen en encoden, extracten dat ik doe. Ik denk dat ik nog een drie kwart jaar bij deze hardware blijf en dan ga upgraden. Het worden alleen de standaard comps, brander, behuizing en pci kaarten houd ik gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik koop pas wat als ik het nodig heb, maar dat komt vooral omdat ik nog maar een arm studentje ben.
Het liefst upgrade ik zodra ik merk dat ik op sommige gebieden meer performance zou kunnen hebben, dat vind ik meestal hinderlijk :P
Ik kijk niet echt op 2 FPS in games, maar zodra ik echt wat ga merken wil ik upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:43

Rmg

Ik probeer te upgraden als nieuwe "innovaties :+" wat mainstream/goedkoper zijn ik heb een amd 64 X2 voor het oog voor begin volgend jaar nu alvast wat geld apart leggen en dan weer een compleet nieuwe pc volgend jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik upgrade mijn systeem alleen als er wat kapot is, afgelopen jaar gingen 2 videokaarten van mij kapot. Één door eigenschuld (flashen ging niet goed :X ) en de andere hield er gewoon mee op.

Of als mijn computer echt te oud wordt, ik heb nu een p4 2.4ghz @ 2.66 dat is in mijn ogen genoeg. Ik game heel weinig en de games die ik wil spelen draaien nog goed op mijn computer. Dus ik zie geen reden om te upgraden.

Af en toe koop ik wel is een extra reepje geheugen of een nieuwe harde schijf, maar echt drastische upgrades heb ik nog niet gedaan met mijn huidige pc op de videokaart na dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik upgrade enkel en alleen als het nodig is... En naargelang wat ik tijdelijk met de pc doe..

vb: Heb 50 video's overgezet naar dvd... Toen heb ik gezorgd dat ik 1gig ram heb.

Ook kan het gebeuren dat ik mijn spullen wisselen (verkoop) met een klant die met minder gelukkig is en dan schaf ik mij iets nieuws aan (gebeurt uitzonderlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 11:41
Ik wil mijn soundstorm niet kwijt! Dus ik blijf nog wel even op socket A hangen (DFI Lanparty NF2 Ultra B ) met een xp-mobile 2500+ @ 2300. nieuwe xp-m is onderweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zodra de 1600x1200 TFT's betaalbaar zijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Op de een of andere manier heb ik een voorliefde voor véél schijfruimte, in mijn bak zit nu een Seagate 120GB en af en toe hang ik er een externe Targa 250GB aan. Maar het kost me geen enkele moeite om die vol te krijgen. (En ik hou niet zo van CD/DVD branden) En mijn systeempje wordt er ook niet nieuwer op. Mwahh.. als er een leuke aanbieding van een nieuwe compu voorbij komt aan het eind van het jaar met zeg minimaal 1TB aan boord dan ben ik best bereid om mijn taak als consumer te vervullen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Orphix schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:38:
Zodra de 1600x1200 TFT's betaalbaar zijn :9~
Moet je eens naar Dell gaan en kijken wat ze nog kosten :P die dingen zijn echt goedkoop aan het worden.
Heb zelf laatst eindelijk de overstap gemaakt naar 2 TFT schermen ipv 2 CRTs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Inderdaad, die Dell 2001FP en 2405FP zijn schandelijk goedkoop ...

Heb er zelf ook zo eentje, en dat was gelijk m'n laatste grote aankoop voor m'n PC ... is toch al weer een half jaartje geleden ...

Mmm .. en toch ... ik kan die dumpingprijzen niet uit m'n hoofd krijgen ... rationeel moet ik zeggen dat ik geen upgrade nodig heb .... maar als ik m'n hart (lol) volg .. dan zal het er toch wel weer van komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als iemand mij gratis en voor niks een zak geld geeft :+

Bij de meeste tweakers is budget de limiet, mijn huidige desktop is nog altijd die Tualatin Celeron 1,2 GHz met 512MB PC133 SDRAM en GeForce 4 Ti 4400. Mijn laptop is niet veel beter: Pentium-M 1,3GHz, 512MB ram en GeForce Go 420.

Het begint tijd te worden om up te graden...

[ Voor 14% gewijzigd door rapture op 05-07-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
HMZ, leuk topic. Ik upgrade zodra de limiet het maar toelaat, maar ik heb het geld ook nog nergens anders voor nodig :D. Ik heb nu een mooi systeem, welliswaar nog met 512 mb ram, maar ben nu m'nn geld in een fileserver aan het stoppen. De opslag groeit langzaam maar gestaag. Ik wil graag altijd het snelste van het snelste, maar ik denk niet dat ik het echt bij kan en wil gaan houden. Ik ben van een p1 naar een amd 1600+ naar een p4 2.4B ghz naar een p4 3.2C ghz naar een AMD64 3500+ newcastle gegaan en daar blijf ik lekker mee rondhangen totdat ik echt wat anders nodig heb/wil. Er zat een 9800 pro videokaart in, maar aangezien de koeler ervan stuk is en de kaart nu op de plank ligt weg te rotten totdat ik weer een bestelling doen en een zalman vga koeler ga kopen zit ik nog met een 9200 in mijn systeem. Toen ben ik erachter gekomen dat ik eigenlijk zowat nooit een spel speel, af en toe een. Ben me nu wat meer gaan focussen op fileserver, mooi 19" tft schermpje (IPS) een zooi hardeschijven in mijn pc en nu is het geld op :D.

Ik ga denk ik maar eens sparen voor als ik later m'n geld ergens anders voor nodig heb. Ik heb al veel geld uitgegeven in die 2 a 3 jaar, maar heb er geen spijt van gehad, ben nog jong, dus....

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hele anderevisie op het upgraden.

Ik upgrade zodra ik voorzie dat mn huidige hardware veel minder waard wordt.

Toen ik hoorde dat Intel overging naar 775 socket, heb ik mn P4 2400 mhz,mobo,geheugen en PATA harddisk direct op marktplaats gezet. Op dat moment krijg je er nog een goede prijs voor. Ik na de verkoop 150 euro bijgelegd en Voila een socket 939 mobo nieuw DC geheugen, mooie 3000 mhz AMD64 en 1 nieuwe SATA HD.

Dus goed kijken wanneer je hardware oud wordt, iets daarvoor verkopen. Werkt voor mij al jaren prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het op Tweakers te koop zou zetten dan zou het inderdaad slim zijn om je hardware te verkopen wanneer het minder waard dreigt te worden. Echter de meeste mensen op marktplaats zijn cht niet op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen dus daar maakt het niet zoveel uit.
Pagina: 1