Notulen Crewmeet 4 juni 2005

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Op 4 juni heeft de crew weer een meet gehad. We hebben des middags over de DPC vergaderd en vervolgens gezellig genoten van een BBQ. We willen vooral Rollerjooster bedanken voor zijn gastvrijheid.

Waar jullie natuurlijk al lang naar uitkeken zijn de notulen. Hier zijn ze.

FINANCIEN

Er zijn geen veranderingen met het vorige overzicht. Vandaar dat we deze keer geen andere krijgen.

GERINGE REACTIES VACATURES / HOOG VERLOOP

Buiten de crew gerelateerde groepen moeten meer mensen betrokken worden bij de DPC. Eigen initiatieven moeten zeker bevorderd worden.
Ook kunnen we een aantal zaken organiseren waardoor mensen buiten DPCH's ook wat te beleven valt.
Zoals:
-DPC-tourpool/voetbalpool
-Meer content. Kan ook op GoT .
-Creatieve ideeen zijn welkom. (dus als jullie iets leuks weten, kom er maar mee)

STATUS HUIDIGE ACTIEPUNTEN:

Zorgen dat er extra gemachtigden komen voor de DPC-rekening, en de gegevens binnen de crew bekend maken, NIGHTBIRD
-NightBird en Pim pakken dit op

Passwordmailertekst inschieten DSMARTY
-Komt eraan/is er al

Thread starten welke projecten interessant zijn voor DPC en informatie geven over clients DJKLUNGEL

Datum uitzoeken en prikken voor DPC-LAN HEMZ
-Wordt problematisch, voorkeur wordt gegeven aan een activiteit die door de community wordt gekozen. Gronik pakt dit verder op.

Meer je neus laten zien en ook minder leuke taken oppakken om degenen die al veel doen te ontlasten.
-Gebeurt nog te weinig. Iedereen opent een ToDo-topic, en vermeldt daarin ook de kleine dingetjes. IEDEREEN

Stuk schrijven over nieuwe sollicitatiemethode ROLLERJOOSTER. Deze opnemen in de Crew FAQ PIM
-Rollerjooster heeft dit voor 1 juli af.

De content groep kan meer items uit de nieuwssubmit halen
-Zie stuk over content hieronder.

DNET FAQs en PV-schap
-Status onbekend

PROJECTEN

PR2 LAN-party HEMZ
- Zie boven. Gronik pakt dit verder op.

PR3 Wat is DPC-verhaal. FUNCRACKER
-5 juni af.(door omstandigheden niet gelukt)

PR4 Spread DPC BwO
-BwO maakt post over bannercontest. Geen termijn genoemd.

PR5 DC Benchmark DB THEKIP
-Thekip is druk met coden, bughunten en extra features.

CONTENT
DPC draait, naast onze enorme statsgeilheid natuurlijk, op CONTENT.

Alle DPC'ers moeten daarom content aan kunnen leveren. Dit kan op verschillende manieren gerealiseerd worden:
-Openstelling contentforum
-Eventuele beloning voor content. Financiele retributie voor goede content.
-Meer kruisbestuiving tussen FDO en GoT
-Goede topics/posts van FDO kunnen naar GoT.

PUNTEN UIT DE COMMUNITY

Kan de crew niet een meer actieve rol innemen in het registreren van een DPC-teamaccount voor nieuwe projecten? Op die manier blijft de registratie centraal geregeld en kunnen aspirerende leden eenvoudig joinen.
-Iedereen mag registreren, en de crew activeert. Blind elk project registreren is niet handig. Mail hier voor de crew@dutchpowercows.org of projects@dutchpowercows.org

De soms lange inactiviteit van statsposters voordat er 'ingegrepen' wordt.
-We zijn al lang blij dat mensen het een lange tijd willen doen. De statsposters proberen zelf hun collega's te motiveren als ze inactiever worden.

De kwaliteit van de verhaaltjes van statsposters
-De statsposters houden dit zelf in de gaten. Als er hoge tijdsdruk is om stats te posten, dan kan het wat beknopter. Wie hier klachten over heeft kan een topic openen in FDO algemeen.

De grootte van de crew
-Geen hervormingen in zicht. Er is voldoende werk, vooral bij content. De crew gaat proberen het werk effectiever te verdelen, zodat iedereen doet waar hij goed in is. Realisme is hierbij geboden.

De vrij grote onzichtbaarheid van de PV's
-Er kunnen bredere topics op GoT worden geopend, niet alles hoeft meer in de DPCH. PV's moeten dit oppakken. Ze kunnen een statusupdate van hun eigen project posten op GoT.
-De PV's moeten de verhaaltjes bij projecten op WDO controleren
-PV's kunnen nieuwe clients in de meuktracker op T-Net plaatsen
STEPHAN202 maakt een post voor het motiveren van de PV's om bovenstaande uit te voeren.

De vrij grote onzichtbaarheid van de afdeling content
-Zie het stuk over content hierboven. Meerdere opties om dit te verbeteren.

Status DPC-server en het eventueel plaatsen in een rack
-Er spelen momenteel meerdere zaken rondom de server en de huisvesting van WDO en FDO. De huidige verbinding is dermate buggy dat er gezocht moet worden naar een andere oplossing. De server zou bijvoorbeeld elders in een rack geramd (met zachte hand) kunnen worden. Pim biedt aan om hem bij zijn ISP te hangen, tegen vergoeding. Ook is er nog een aantal andere opties die nagekeken moeten worden, zoals sponsoring. Wel is het de intentie van de crew om een plaats te vinden waar een bepaalde continu‹teit gewaarborgd is.

Een periodiek financieel overzicht
-Dit is momenteel niet nuttig vanwege het geringe aantal mutaties.

RONDVRAAG
-Op de crewpage staan nog statsposters die gestopt zijn. DSMARTY verhelpt dit.

Waarom zijn de crewbijeenkomsten niet openbaar?
-Praktisch. De notulen zijn wel openbaar.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

iisschots schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:51:

-Creatieve ideeen zijn welkom. (dus als jullie iets leuks weten, kom er maar mee)
*PC van de dag (pic, specs, owner, locatie, functie enz enz)
*allround FvdD ipv de grootste stijger/mijlpaal bij elk project

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen opmerkingen eigenlijk ben 't met de reacties van de crew op de vragen als die er zijn wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

//offtopic Notullen= -1xL //offtopic

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
nevermind :)

[ Voor 91% gewijzigd door spone op 02-07-2005 02:25 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:26

Pyrus

Hardknock life

Brainwave: stats over alle projecten waar DPC aan doet/deed geagregeerd, zodat de power van de diverse subteams/leden vergeleken kan worden. Dit eventueel in een maand dpch en iig als daily cronjob op wdo.

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maand dpch van seti ons onder geschoven dpc kindje :D
mf top 10 seti

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik lees alles wel nog es over maar dit wil ik al kwijt :
GERINGE REACTIES VACATURES / HOOG VERLOOP

Buiten de crew gerelateerde groepen moeten meer mensen betrokken worden bij de DPC. Eigen initiatieven moeten zeker bevorderd worden.
Ook kunnen we een aantal zaken organiseren waardoor mensen buiten DPCH's ook wat te beleven valt.
Zoals:
-DPC-tourpool/voetbalpool
-Meer content. Kan ook op GoT .
Als er toch meer non-DC activiteiten gepland staan waarom wordt er dan nog steeds moeilijk gedaan over de projecten waar je bij moet klikken?
Tevens lijkt me dit ook niets te veranderen aan de geringe reacties op vacatures en het hoog verloop van functies. Of redeneren jullie als volgt: meer volk op /5 => meer reacties op vacatures => meer mensen die dit graag en lang doen; deze stelling is natuurlijk louter hypothetisch.

Als we content op Got gaan plaatsen (ik las bvb clientupdates, projectstatus) waarom hebben we WDO dan nog? /5 is toch de plaats om stats te posten?

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Blue_man schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:26:
Als we content op Got gaan plaatsen (ik las bvb clientupdates, projectstatus) waarom hebben we WDO dan nog? /5 is toch de plaats om stats te posten?
Wij zien /5 meer dan een plaats waar DPCH staan. Wanneer er vragen zijn over een project mogen daar best wel apparte topics voor gemaakt worden. Ook voor een discussie over DC nieuws is hier zeker plaats. Vandaar dat er ook wel Content op GoT geplaats mag worden. De meeste zal nog steeds op WDO komen te staan.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik zie WDo meer als nieuws/ opslag / naslag site. Hier kunnen de discussies gevoerd worden

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:34

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Als ik dat lees dan is het:
- of een hele korte vergadering geweest
- of heel beknopte notulen

Maargoed de zaken staan er duidelijk voor.
Ik hoop alleen dat er nu wel actie op komt (op de zaken die genoemt zijn), mij bedruipt het gevoel dat die "meetings" meer voor de gezelligheid (niet onbelangrijk) is dan voor het "werk".

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Wessie schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:01:
mij bedruipt het gevoel dat die "meetings" meer voor de gezelligheid (niet onbelangrijk) is dan voor het "werk".
'Bekruipt' bedoel je? ;)

Een woordelijke weergave van de vergadering was uiteraard veel langer geweest. Alleen de conclusies van alle discussies staan hier weergegeven.

En ik kan je verzekeren dat het absoluut niet gezellig is om 4 uur lang met de rest van de crew te praten. :P :w

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en het gebleer van iemand tussen het zeer interessante geprek van Poesch e moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-03-2011

rpk

STATUS HUIDIGE ACTIEPUNTEN:
Zorgen dat er extra gemachtigden komen voor de DPC-rekening, en de gegevens binnen de crew bekend maken, NIGHTBIRD
Mmmm, een bankrekening.... Wist niet dat die er was... Je zou eens willen doneren aan een nuttig project en het dichtste dat je bij DPC komt is het veluws hert forum.

Stel dat elke stamper de afgelopen maand €5,-- had gestort ter verering van Sint Isidore? Maakt het inhuren van een stukje rek in AMS-IX een stuk realistischer...

Neem eens een kijkje op http://www.videolan.org/. Zij hebben een T-shirt ontwerp wedstrijd gehouden en nu krijg je het shirt cadeau als je 12 euro stort op hun paypal account. Je mag ook geheel vrijwillig storten! Ze vermelden netjes op hun site waar ze de donaties voor gebruiken. Hun programmatje is ook de moeite van het downloaden waard...

For he to-day that crunched his PC's with me shall be my brother. Meegedaan aan: UD, Seti, Lifemapper, DF, R@H, F@H, de FaD en R@H Stampede, actieve projecten: Flushen op DPAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

Pim. schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:59:
Ik zie WDo meer als nieuws/ opslag / naslag site. Hier kunnen de discussies gevoerd worden
Tsja, WDO nog steeds niet gevonden en hoewel ze aan opslag doen wordt dit vast niet bedoeld...

For he to-day that crunched his PC's with me shall be my brother. Meegedaan aan: UD, Seti, Lifemapper, DF, R@H, F@H, de FaD en R@H Stampede, actieve projecten: Flushen op DPAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.duchtpowercows.org
W D O

ik het er ook een jaar over gedaan om dat te begrijpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:49:
www.duchtpowercows.org
W D O

ik het er ook een jaar over gedaan om dat te begrijpen :D
Afbeeldingslocatie: http://images.techimo.com/timo_images/forum/images/smilies/icon_rofl.gif Ik neem nog een biertje! Afbeeldingslocatie: http://images.techimo.com/timo_images/forum/images/smilies/icon_rofl.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 16:44

Adm.Spock

Duik-Aap

rpk schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:46:
[...]

Tsja, WDO nog steeds niet gevonden en hoewel ze aan opslag doen wordt dit vast niet bedoeld...
Zelfde geldt voor FDO: http://forum.dutchpowercows.org

Tip voor de crew: WDO <- onder de afkorting gelijk de link plakken :)

* Adm.Spock eik een tip voor iedereen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Adm.Spock op 02-07-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpk

rpk

Adm.Spock schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:40:
[...]

Zelfde geldt voor FDO: http://forum.dutchpowercows.org

Tip voor de crew: WDO <- onder de afkorting gelijk de link plakken :)

* Adm.Spock eik een tip voor iedereen ;)
Bedankt! Dat is weer een raadsel opgelost. Kortom WDO ziet er mooi uit en je het veel kennis nodig om je weg te vinden. Als we nu toch bezig zijn.... Kunnen we de stats niet onderbregen bij SDO onder het tabje stats in plaats van GoT. Lijkt me een stuk duidelijker.

Pagina: 1