Sommige sites zijn niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 00:09
Ik zit hier achter een routertje (sweex) op een planet adsl aansluiting (comfort). Nu zijn sommige sites niet bereikbaar, niet te pingen op hostname en ook niet te pingen op ipadres.(time out error)

Het probleem speelt voor alle pc's achter de router en zodra ik via remote desktop inlog op de werkomgeving van mijn werk kan ik die sites wel benaderen.

Er draait geen firewall op mijn pc en de anderen. firewall op de router heb ik aan en uitgehad (zonder resultaat)Het probleem speelt sinds enkele dagen terwijl geen veranderingen zijn aangebracht. Router & modem resetten gaf ook geen resultaat.

Wie o Wie heeft een oplossing voor mij :)

[ Voor 2% gewijzigd door descon op 02-07-2005 00:43 . Reden: kut, typfout in topic titel. net = niet . Hoe kan ik dat aanpassen ? ]

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

descon schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:41:
Ik zit hier achter een routertje (sweex) op een planet adsl aansluiting (comfort). Nu zijn sommige sites niet bereikbaar, niet te pingen op hostname en ook niet te pingen op ipadres.(time out error)

Het probleem speelt voor alle pc's achter de router en zodra ik via remote desktop inlog op de werkomgeving van mijn werk kan ik die sites wel benaderen.

Er draait geen firewall op mijn pc en de anderen. firewall op de router heb ik aan en uitgehad (zonder resultaat)Het probleem speelt sinds enkele dagen terwijl geen veranderingen zijn aangebracht. Router & modem resetten gaf ook geen resultaat.

Wie o Wie heeft een oplossing voor mij :)
Heb je de juiste DNS-servers in je router?
Heb je per abuis een domain-suffix ingevuld? (bij hostname?)
Heb je misschien een actieve firewall in je router die kan blokken op meta keywords die voorkomen op de pagina;s die jij niet kan openen?

/dev/null

• Xander
  • Laatst online: 08:29
I_Stealth_I schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 01:02:
[...]

Heb je de juiste DNS-servers in je router?
Vraagje hier op volgend: Site openen en pingen werkt niet; werkt een nslookup wel?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• descon
XanderH schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 01:13:
[...]

Vraagje hier op volgend: Site openen en pingen werkt niet; werkt een nslookup wel?
met nslookup krijg ik een time out , zodra ik ping op een hostname geeft hij wel het juiste ipadres weer. Maar hij kan deze niet bereiken.

firewall in de router staat uit, en hij geeft de juiste ipadressen weer van de DNS van planet.
Heb je per abuis een domain-suffix ingevuld? (bij hostname?)
Ik kan nergens iets vinden hierover in de router of lokaal, maar er zijn geen wijzigingen geweest.

[ Voor 18% gewijzigd door descon op 02-07-2005 11:42 ]

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

waar houdt een tracert naar het ip adres op ?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb hetzelfde probleem ongeveer, via een sitecom router (Planet comfort) kan ik niet op 1 site komen, probeer ik het op dezelfde laptop (zelfde DNS) via een draytek (adsl advanced) kom ik wel op die site.
Het zou me dus niets verbazen dat de namesolving van de goedkopere routers niet helemaal klopt of iig niet altijd een solve opleverd.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• descon
TheRookie schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:44:
waar houdt een tracert naar het ip adres op ?
Hij houdt op na 10 hops en gaat daarbij langs het adres van de router,dan naar de gateway van planet en dan langs een aantal home.nl adressen en stopt bij een as9200.net adres.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is me niet helemaal duidelijk of het probleem ook speelt als je een pc direct op de modem aansluit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• descon
JvS schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:13:
het is me niet helemaal duidelijk of het probleem ook speelt als je een pc direct op de modem aansluit.
Dat heb ik nog niet geprobeerd , alleen met een tracert gaat hij voorbij de router en lijkt me vreemd als het zonder router wel zou werken.

• descon
* subtiel trapje.

Directe verbinding werkt ook niet :'(

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
ik heb hier ook problemen mee. Ook een sitecom. Ik kan sommige .co.uk sites niet goed bereiken, maar als ik de proxy (van chello) aanzet, dan gaat het wel ok.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
MTU niet op 1500 zetten maar een stapje lager. Dacht even uit m'n hood dat het 1492 was.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1