Toon posts:

[SBS2003 Exchange] Recipient probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kom..

Ik heb een global distribution group gemaakt. POP3 manager zorgt ervoor dat alle mails die worden gestuurd naar info@domein.nl naar die global distribution mailbox wordt gestuurd. Gebruikers die gekoppeld zijn aan deze groep krijgen keurig alle mails die worden gestuurd naar info binnen in hun mailbox.

Maar nu het probleem..

Ik wil niet dat alle gebruikers hun eigen mail adres krijgen.. dus wil ik dat ze gezamelijk het info adres gebruiken. Nu heeft die global distribution group een recipient policy info@domein.nl, maar wanneer de gebruikers een reply geven op een bericht die binnen komt op info dan komt hun eigen interne mail adres mee.

Ik dacht dit te kunnen oplossen door een mailbox te maken waar verschillende gebruikers gebruik van kunnen maken en dat ze ook gebruik maken van de recipient policy die geldt op die global group..

Kan dit?? of bestaat hier een andere oplossing voor?

Wanneer ik de recipient policy van die gebruikers instel op info@domein.nl.. dan krijg ik de melding dat die al voor komt binnen het domein en niet nogmaals gebruikt kan worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties...

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:34
Waarom geef je die mailbox niet het E-mail adres info@mydomain.nl? Dan ben je klaar....

Verwijderd

Move PNS > SA

Verwijderd

heb ik ook weleens mee gezeten.

wij hebben toen bij iedereen een pop account toegevoeg zodat de gebruikers konden kiezen of te versturen via hun eigen adres of via het 'pop - adres' ...

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:04:
Waarom geef je die mailbox niet het E-mail adres info@mydomain.nl? Dan ben je klaar....
Zoals ik al had geschreven kan dat niet....

ik heb namelijk een distribution group gemaakt en die maakt gebruik van dat info mail adres.. kortom gebruikers die hieraan gekoppeld zijn krijgen gewoon de mails die binnen komen op info... maar wanneer ze een reply geven wordt hun eigen e-mail adres meegegeven..

En dit probleem wil ik dus oplossen..

Ze moeten gewoon een reply geven via het info adres, maar hoe moet ik dat voor elkaar krijgen??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:33:
heb ik ook weleens mee gezeten.

wij hebben toen bij iedereen een pop account toegevoeg zodat de gebruikers konden kiezen of te versturen via hun eigen adres of via het 'pop - adres' ...
Hoe kan je dit voor elkaar krijgen??

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:38:
Beste mensen,

Ik heb een probleem waar ik maar niet uit kom..

Ik heb een global distribution group gemaakt. POP3 manager zorgt ervoor dat alle mails die worden gestuurd naar info@domein.nl naar die global distribution mailbox wordt gestuurd. Gebruikers die gekoppeld zijn aan deze groep krijgen keurig alle mails die worden gestuurd naar info binnen in hun mailbox.

Maar nu het probleem..

Ik wil niet dat alle gebruikers hun eigen mail adres krijgen.. dus wil ik dat ze gezamelijk het info adres gebruiken. Nu heeft die global distribution group een recipient policy info@domein.nl, maar wanneer de gebruikers een reply geven op een bericht die binnen komt op info dan komt hun eigen interne mail adres mee.

Ik dacht dit te kunnen oplossen door een mailbox te maken waar verschillende gebruikers gebruik van kunnen maken en dat ze ook gebruik maken van de recipient policy die geldt op die global group..

Kan dit?? of bestaat hier een andere oplossing voor?
je kunt het beste zorgen dat op de smtp-server het afzender adres aangepast wordt, dat is het makkelijkst en niet afhankelijk van user configuratie.

[ Voor 6% gewijzigd door StevenK op 03-07-2005 13:26 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dit heb ik ook al gedaan.

Bij system manager (exchange) en dan de recipient policy ingesteld op info en de gebruikers die hun eigen e-mail hebben (zijn er maar 2) die heb ik in AD aangepast.

Maar dan krijgen de gebruikers automatisch een adres toegewezen...

zoals info2345@domein.nl... dus dat klopt ook niet..

Ik wil gewoon dat ze versturen via pop3 info adres.. maar ik krijg het dus niet voor elkaar..

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:22:
Klopt dit heb ik ook al gedaan.

Bij system manager (exchange) en dan de recipient policy ingesteld op info en de gebruikers die hun eigen e-mail hebben (zijn er maar 2) die heb ik in AD aangepast.

Maar dan krijgen de gebruikers automatisch een adres toegewezen...
Je kunt ook niet aan meer Exchange mailboxen hetzelfde mailadres hangen, daarom zeg ik ook dat je dat op SMTP niveau moet doen.
zoals info2345@domein.nl... dus dat klopt ook niet..

Ik wil gewoon dat ze versturen via pop3 info adres.. maar ik krijg het dus niet voor elkaar..
Alternatief is bijvoorbeeld Mdaemon er tussen hangen voor de omzetting.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
StevenK schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:28:
[...]

Je kunt ook niet aan meer Exchange mailboxen hetzelfde mailadres hangen, daarom zeg ik ook dat je dat op SMTP niveau moet doen.

[...]

Alternatief is bijvoorbeeld Mdaemon er tussen hangen voor de omzetting.
Ik heb ook niet aan meerdere mailboxen hetzelfde adres gehangen, maar een distribution group gemaakt waar meerdere gebruikers lid van zijn... Die group heb ik gekoppeld aan een Pop3 e-mail adres (info@domein.nl) en alle gebruikers krijgen nu mails binnen die naar info gestuurd zijn... ik wil dus alleen dat ze ook via info een mail terugsturen.

Maar zou je wat preciezer kunnen zijn over het SMTP niveau, want ik begrijp niet echt wat je bedoeld..

Verwijderd

Topicstarter
Zou je mijn probleem niet kunnen oplossen m.b.v. een public folder? Of maakt exchange dan nog steeds gebruik van het mailadres van de gebruiker voor het beantwoorden van een mail, in plaats van het info adres?
Pagina: 1