Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] LCD Studio v2 BETA released!

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Topicstarter
Met gepaste trots volgt deze aankondiging; van eigen bodem het vernieuwde en revolutionaire LCDStudio v2 BETA.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rccheng/lcdstudio/pimp/DSCN4398.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rccheng/lcdstudio/pimp/DSCN4405.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rccheng/lcdstudio/pimp/DSCN4389.jpg

Enjoy!

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Ziet er zeer netjes uit !!!
ik heb nog geen LCD maar ga het programma toch al eens bekijken!

Verwijderd

hoe noemt de lcd die hier gebruikt wordt? ziet er een leuk schermpje uit

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Iets met een T6963c of SED1330/1335 controller denk ik.. (gezien de grootte gok ik een 320x240 SED1335 scherm) Dat zijn de meeste en best ondersteunde controllers.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 11:53

Corn

Raar jongetje

Ongelofelijk kickass en handig :) Ik gebruik LCDStudio zelf, en het is imo gewoon het beste en meest functionele lcd programma dat er bestaat. Heel flexibel, customizable, en nog gratis ook! Keep up the good work!

• coorz

coorz

Back to crop!

Topicstarter
Corn schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 02:42:
Ongelofelijk kickass en handig :) Ik gebruik LCDStudio zelf, en het is imo gewoon het beste en meest functionele lcd programma dat er bestaat. Heel flexibel, customizable, en nog gratis ook! Keep up the good work!
Precies, met v2 kunnen zeer complexe ontwerpen gemaakt worden, probeer het eens. En dit is pas de beta _/-\o_
idd LCD in de pix is een 320x240. Voorlopig worden alleen de SED133x en T6963C controllers ondersteund, latere versies zullen de Noritake 800a, HD44780 en wellicht nog een paar exoten (USB B) )ondersteunen.

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Whahaha, Jij en KAMIKAZE-FREAK @ MSN gesprek... heerlijke XCS niveau ;)

Maar nu ff over het progje:

Ziet er heel erg gelikt uit! een beetje samurize voor de LCD schermen... top! :D

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:56

Ankh

|true

Ik heb hier zelf nog een T6963C (grote) hier liggen.. alleen er zit een LPT1 interface aanvast.. En jammer genoeg heb ik die niet meer in me kast zitten.. Weet iemand hoe je deze kan ombouwen naar USB? Degene die het zou doen is er mee gestopt namelijk.. :'(

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• coorz

coorz

Back to crop!

Topicstarter
SCaRaBaeuS schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:23:
Ik heb hier zelf nog een T6963C (grote) hier liggen.. alleen er zit een LPT1 interface aanvast.. En jammer genoeg heb ik die niet meer in me kast zitten.. Weet iemand hoe je deze kan ombouwen naar USB? Degene die het zou doen is er mee gestopt namelijk.. :'(
Ja da's kl*te als je mobo geen LPT meer heeft (PCI LPT kaartje?). Mag ik vragen wie het voor je naar USB zou ombouwen?
Ombouwen naar USB is altijd mogelijk, probleem is dan welke LCD app het kan/gaat ondersteunen.....

@peddro; ik verlaag me altijd naar het niveau van m'n gesprekspartner :Y)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:56

Ankh

|true

coorz schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:30:
[...]

Ja da's kl*te als je mobo geen LPT meer heeft (PCI LPT kaartje?). Mag ik vragen wie het voor je naar USB zou ombouwen?
Ombouwen naar USB is altijd mogelijk, probleem is dan welke LCD app het kan/gaat ondersteunen.....

@peddro; ik verlaag me altijd naar het niveau van m'n gesprekspartner :Y)
toendertijd had je powerlcd en daarvan was iemand bezig met de interfaces van lpt1 naar USB maar jammer genoeg zijn die er mee opgehouden..
LCDstudio moet dat dan ondersteunen :p ;)

dan zou ik deze: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=87
wel kunnen gebruiken.. gok ik

[ Voor 8% gewijzigd door Ankh op 02-07-2005 10:35 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• coorz

coorz

Back to crop!

Topicstarter
Helaas, was het maar zo simpel; LPT>USB converters werken niet met LCD apps.
PowerLCD eh da's blast from the past :O
USB support onder Studio is mogelijk, alleen de vraag is WANNEER :|

Verwijderd

coorz schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:51:
USB support onder Studio is mogelijk, alleen de vraag is WANNEER :|
De vraag is eigenlijk wanneer de hardware beschikbaar komt , 't is niet zo dat ik inmiddels een berg usb displays op m'n buro heb liggen maar te laks ben er drivers voor te schijven ofzo :*)

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 15:42
Misschien domme vraag maar,

Aangezien ik voor nieuwe kast ga ( lian li v.. ) met waterkoeling, wou ik ook een lcd erin maken.
Maar ik heb nagenoeg geen verstand van electronica of controllers of dergelijke.
Maar nu heb ik 2 setjes gezien op http://tilofranz.net/lcdshop/
mijn vraag: werkt lcd studio v2 beta hier ook op en dan bedoel ik die non-touch screen ?

b.v.d

[ Voor 10% gewijzigd door Jurjens op 02-07-2005 12:58 ]

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Zijn er geen USB>LPT converters die een 'virtuele parallelle poort' aanmaken? Dan kan je gewoon die poort gebruiken, het signaal wordt dan door de drivers omgezet naar USB en de converter maakt er dan weer een parallel signaal van.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Rayden schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:50:
Maar nu heb ik 2 setjes gezien op http://tilofranz.net/lcdshop/
mijn vraag: werkt lcd studio v2 beta hier ook op en dan bedoel ik die non-touch screen ?
Uhh momenteel niet supported ik vond die 169 euro 'n beetje extreem veel voor 'n lcdtje, voor dat geld kan ik twee weken boodschappen doen.

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 15:42
169,- betaal voor die versie MET touch screen
zonder kost 139,- euro.

Verwijderd

ok 11 dagen boodschappen jij wint :P

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
kijk eens bij www.htvision.nl oid zijn een stukje goedkoper

• coorz

coorz

Back to crop!

Topicstarter
Als er iemand zo'n USB LCD voor Yarvieh regelt komt er zeker een driver :Y)

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
offtopic:
sorry dat dit zo verschrikkelijk offtopic is, maar een nieuw topic openen is helemaal aso:) :
http://home.planet.nl/~leth0029/got/window.jpg
hoe krijg je die windows zo mooi?

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzle op 02-07-2005 16:48 ]

Verwijderd

Dat specifieke lcd garandeer ik niet, maar er komen usb lcd's aan geef het een paar maanden...

• msG-Gsm
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 16:18
jessevl schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:47:
offtopic:
sorry dat dit zo verschrikkelijk offtopic is, maar een nieuw topic openen is helemaal aso:) :
http://home.planet.nl/~leth0029/got/window.jpg
hoe krijg je die windows zo mooi?
(Royal Windows Theme downloaden)

Hoe heb je die mooi zwarte achtegrond zo goed laten overlopen met case? en zekers proffesioneel stukje software :)

Verwijderd

msG-Gsm schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:24:
(Royal Windows Theme downloaden)
Idd royal theme van mce is los hier te krijgen:

http://www.microsoft.com/...33CB021612&displaylang=en
Hoe heb je die mooi zwarte achtegrond zo goed laten overlopen met case? en zekers proffesioneel stukje software :)
Zwarte achtergrond?overlopen? case? huh?

• coorz

coorz

Back to crop!

Topicstarter
[b]msG-Gsm schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:24Hoe heb je die mooi zwarte achtegrond zo goed laten overlopen met case? en zekers proffesioneel stukje software :)
Zit geen case omheen, display is gewoon geel op zwart >:)

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
waar kan je de Temps van de onderdelen zoals CPU en SYS laten zien? kan ze niet vinden

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

(jarig!)
Hmm... ik heb een probleempje met de winamp spectrum en wave... deze worden wit weergegeven terwijl alle tekst zwart is... het bijkomende nadeel daarvan is, dat je het scherm moet inverten om de balkje's zichtbaar te maken... alleen dan heb je weer geen tekst meer omdat deze wel zwart is... Erg raar... of doe ik wat verkeerd :?
Dit is trouwens alleen als ik groen/zwart kies... als ik gewoon voor het standaard blauw/wit kies werkt alles wel gewoon :?

Verder heb ik een T6963c LCD (240*64) en daar blijven allemaal zwarte puntje's achter op plekken die een keer geäctiveerd zijn geweest en waar nu eigenlijk niks meer zou moeten staan... lijkt wel of het scherm niet goed leeggeveegd wordt... Meer mensen hier last van ?

Verder ziet het er super uit ! Ben nog steeds bezig om alle mogelijkheden te doorgronden :P

[ Voor 26% gewijzigd door Apen-nootjes op 03-07-2005 13:33 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Verder heb ik een T6963c LCD (240*64) en daar blijven allemaal zwarte puntje's achter op plekken die een keer geäctiveerd zijn geweest en waar nu eigenlijk niks meer zou moeten staan... lijkt wel of het scherm niet goed leeggeveegd wordt... Meer mensen hier last van ?
Ik heb precies hetzelfde op mijn T6963c LCD (240*128). Soms komen er ook random pixels op plekken die nog niet geactiveerd zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vvanmeurs/Klein.jpg

Coorz vertelde me dat dit nog een softwarematisch probleem was. Bij mij is het wel zo dat hoe vaker ik LCD Studio opnieuw opstart, hoe minder vaak dit gebeurt.
waar kan je de Temps van de onderdelen zoals CPU en SYS laten zien? kan ze niet vinden¨-
Motherboard monitor 5

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 13:55 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde op mijn T6963c LCD (240*128). Soms komen er ook random pixels op plekken die nog niet geactiveerd zijn.
Kan je es proberen je lpt port in je bios op EPP te zetten?

[...]
Motherboard monitor 5
Of SysFan want mbm support niet alles meer geloof ik.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:23:
[...]

Kan je es proberen je lpt port in je bios op EPP te zetten?
Ook ik zal dat eens proberen :)

edit:
Maakt niets uit :)
[...]

Of SysFan want mbm support niet alles meer geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 03-07-2005 14:33 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

Verwijderd

Apen-nootjes schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:01:
Hmm... ik heb een probleempje met de winamp spectrum en wave... deze worden wit weergegeven terwijl alle tekst zwart is...
Bug in winamp plotter, fixed in build 499+ (geen planning nog waneer er een nieuwe build uit gaat als je het echt een probleem vind mail me ff dan regelen we wel wat.)
Er is een verschil tussen crap op random plekken meestal veroorzaakt door verkeerde lpt setting in de bios, en troep die achter blijft waar vroeger wel wat stond, de T6963c is een beetje ichy qua timing, zal in de komende public rel proberen een sildertje te maken waar je zelf die timing wat op kan schroeven.

als je zin/tijd hebt om te zien of relaxtere timing dit oplost neem even contact op met me dan krijg je 'n getweakte driver.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

(jarig!)
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 14:38:
[...]

Bug in winamp plotter, fixed in build 499+ (geen planning nog waneer er een nieuwe build uit gaat als je het echt een probleem vind mail me ff dan regelen we wel wat.)
Mja.. 'k wacht wel op de bugfix hoor :) Heb hem nu gewoon lekker als blauw scherm ingesteld :P
[...]

Er is een verschil tussen crap op random plekken meestal veroorzaakt door verkeerde lpt setting in de bios, en troep die achter blijft waar vroeger wel wat stond, de T6963c is een beetje ichy qua timing, zal in de komende public rel proberen een sildertje te maken waar je zelf die timing wat op kan schroeven.

als je zin/tijd hebt om te zien of relaxtere timing dit oplost neem even contact op met me dan krijg je 'n getweakte driver.
Ik heb je toegevoegd op ICQ :)

Edit:

De upgraded driver verhelpt het probleem !! Tnks Yarvieh !

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 03-07-2005 17:20 ]

Pagina: 1