Toon posts:

Lens voor 350D

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Kenners ,

Ik ben benieuwd wat anderen voor lens bij hun 350D gekocht hebbrn dan de std lend en extra zoomlens.
Ik hou niet zo van lens wisselen en ben nu op een minolta erg tevreden met een 28-105 Tamron F2.8

Nou, wat is goed en ....... weer niet belachelijk duur .

Ron ( bijna 350D bezitter)

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Dit lijkt me meer een bericht voor in:
Centraal objectieven-topic V3.0

Deel 3 al. Heel veel leesplezier, staat veel stof tot nadenken in. Kijk ook op bijvoorbeeld www.koopdigitaal.nl om een idee te krijgen welke lenzen op de huidige markt te verkrijgen zijn en de prijzen die daarbij horen.

Verwijderd

Topicstarter
Oja, hoe krijg ik een email melding als mensen op mijn vragen reageren ?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:53:
Oja, hoe krijg ik een email melding als mensen op mijn vragen reageren ?
Niet. Gelukkig niet. :)

Tenminste, ik zou er niet blij mee zijn, krijg ik iets te veel mailtjes gok ik. Daarnaast wordt dat op een forum met het formaat van GoT gewoon onmogelijk qua serverload.

Enne, GoT is groot genoeg om gewoon met een bepaald interval even te kijken, is altijd wel weer iets te lezen. :P Bij forum's met 2 posts per week zou ik nog snappen dat je notificatie wilt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

jij bent dus D70 verslaafd. Hoe is in jouw ogen de 350D ?

Ron

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-01 22:41
Als je niet van lenzen wisselen houdt, waarom koop je dan een 350D? Voor dat geld kun je een digicompact kopen met een lens die beter is dan een allround-zoom op een 350D.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees vaak dat men de 2 std lenzen die bij de 350D aangeboden worden leuk vind maar niet geweldig , Daarom dacht ik er 1 te kopen die dan beter van qualiteit is.
Nu heb ik een Tamron 28-105 F2.8 en die bevalt met de range 28-105 prima.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:01:
Oke,

jij bent dus D70 verslaafd. Hoe is in jouw ogen de 350D ?

Ron
Heeft weinig zin om in dit topic al je vragen over de 350D te gaan wegdumpen lijkt me eigenlijk. Zo'n keuze blijft persoonlijk, zeker de keuze tussen Canon en Nikon. Vraag het een aantal mensen en je krijgt gegarandeerd erg uiteenlopende antwoorden. Lees wat reviews, ga in een winkel beide body's eens vasthouden, speel er eens wat mee. Het is écht persoonlijk.
Maargoed, als je het mij vraagt: Ik zou geen 350D kopen. Echt veel liever een D70, al is het alleen maar voor de ergonomie van de body. de 350D is mij veel te klein, snap nooit dat mensen dat stabiel vast kunnen houden. Daarnaast zou ik echt niet met 1 keuzewieltje kunnen werken ipv 2... :P En technisch gezien, tja, de 350D mag misschien minder ruis geven, maar de D70 vind ik qua ruis veel aangenamer, de D70 ruis doet me meer aan filmkorrel denken ipv elektronische ruis.

Verder zijn het opzich beide goede body's hoor, maar ik heb meer met Nikon dan met Canon. Niet dat Canon geen goede dSLR's maakt, in tegendeel, maar in het goedkoopste segment vind ik de D70 heel wat interessanter dan de 300D/350D. Overigens, merkkeus was voor mij sowieso al makkelijker omdat ik nikon lenzen had... ;)

edit:
En 1440... ik mis de relevantie even, maar technisch gezien klopt het ja :+

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 01-07-2005 23:47 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

offtopic:
Je vader :+

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

als je nu een 28-105 heb op 35mm moet je voor 1,6x crop toch iets in de richting 18-66 afgerond.

Ik heb zelf een 24-70 EX DG 2.8 van Sigma, kost 400 euro, maar heb je wel een hele fijne lens voor, wel zwaar, bijna 800 gram. deze heeft niet superwijde groothoek maar ik red me er prima mee, maar heb dan ook een 18-50 erbij ;)

Voor echt groothoek zou je een lens kunnen overwegen in de categorie 12-24mm.

[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 02-07-2005 00:14 ]

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
Als je een lens voor minolta hebt, moet je dan niet overwegen een Dynax 7D te kopen? als het goed is gaat je huidige lens daar gewoon op werken.

Ja de 7D is duurder dan de 350d, maar het scheelt je het kopen van een lens. (je kunt de kit met 17-35 oid zoom kopen, samen met je tamron kom je dan al een heel eind in de richting)

Persoonlijk heb ik op mijn Canon (20d) de EF-S 17-85 IS USM zitten; erg all round, snel, niet erg zwaar, niet erg groot. IS heerscht
(Zit bij de 7D in de body, dus alle lensen hebben beeldstabiisatie op de 7D)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-01 22:20

paradoXical

The ParadoX

Ik heb toevallig een roundup hier liggen, welke ik wel even voor je online gooi

http://84.30.254.26/files/got/DSC02463.JPG

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:11

Pelle

🚴‍♂️

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.