Toon posts:

hulp nodig bij keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey gasten

Ik ga me binnekort een nieuwe pc kopen en nu wilde ik me een Sapphire X800XL kopen van 300euro,maar Ati brengt maybe dit jaar nog een nieuwe high end kaart uit. Ik zat er dus aan te denken om me een GF 6600GT of Ati X700 te kopen en me zo 130 uit tesparen, over een jaar of als die kaarten nietmeer genoeg presteren wil ik me dan die nieuwe high end kaart kopen.

wat zouden jullie nu het beste/slimste vinden:

1: X800XL kopen
2: Gf 6600GT kopen en geld overhouden en later de nieuwste high end kaart kopen
3: X700 kopen "" "" "" ""

Gr Robin

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vind het het slimste om zelf eens moeite te doen om reviews te lezen en rond te zoeken. Begin hier eens mee: Welke videokaart moet ik kopen?.

[ Voor 46% gewijzigd door dr snuggles op 01-07-2005 23:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gewoon de kaart kopen die voldoet aan de eisen die je nu hebt en later evt upgraden als de kaart niet meer voldoet.
Je kunt wel steeds het nieuwste van het nieuwste kopen, maar dat kost je gewoon bakken met geld.

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:01:
Ik vind het het slimste om zelf eens moeite te doen om reviews te lezen en rond te zoeken. Begin hier eens mee: Welke videokaart moet ik kopen?.
Doe niet zo bijdehand want ik heb genoeg reviews gelezen en ik weet dus wel wat elke kaart presteert.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:13:
[...]

Doe niet zo bijdehand want ik heb genoeg reviews gelezen en ik weet dus wel wat elke kaart presteert.
Dat blijkt totaal niet uit je wel erg summiere startpost. Verder noem je geen budget en eisen en is het sowieso en persoonlijke keuze.

Hij geeft verder ook nog een linkje waar je wat aan hebt.
Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven.
^^ klinkt als een beschrijving van je topic ;)

[ Voor 25% gewijzigd door sdomburg op 01-07-2005 23:18 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:13:
[...]

Als je dat weet dan is het toch een kwestie van prijs tegen de prestatie afzetten en kijken welke de beste verhouding heeft in vergelijking met het budget dat je hebt voor die kaart?
Het is jouw geld dus kun je het beste ook zelf kiezen.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:29
@Terw_Dan: Helemaal met je eens.

Eerst kijken hoeveel euries je kan/wilt uitgeven. Dan kijken welke kaarten binnen dat bedrag blijven. Uit die selectie graka's kies je dan de kaart die het beste presteert/voldoet aan je needs.

Verwijderd

Topicstarter
ik snap wat jullie bedoelen. de X800XL zou dan de beste keus zijn, maar mijn vraag is of het verstandig zou zijn om nu tijdelijk een mindere kaart tekopen en dan later die nieuwe Radeon te kopen of kan die X800XL nog wel een jaar of 2 mee??

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:29
Moeilijk te zeggen hoe lang je met die kaart vooruit kan. De techniek gaat supersnel. Omdat alle games met de laatste nieuwe technieken meegaan, heb je kans dat je over 1-2 jaar wat opties in een game moet disablen om het spel vlot te kunnen spelen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Dit is een keuze die je alleen zelf kan maken. Maak een afweging wat je belangrijk vindt en wat je het waard vindt, zekerheid voor de toekomst heb je nooit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.