[kpn] nieuw vast nummer, veel gebeld voor vorige eigenaar

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik ben net verhuist en heb een nieuw kpn abo afgesloten. Ik wordt alleen een beetje gek van de hoeveelheid telefoontjes die ik krijg van mensen die een of ander bedrijf moeten hebben. Men zegt vaak dat ze het nummer uit de goudengids/telefoonboek hebben. Mensen denken vaak dat ze verkeerd verbonden zijn, en ja hoor nog geen minuut later rinkeld de telefoon weer.

Het is dus een beetje irritant, ik vraag me dus ook af hoe lang KPN het nummer in de koelkast moet leggen voordat ze hem aan een nieuwe klant (ik dus) mag geven?

...

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-02 13:09

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb het ook gehad, maar gelukkig slechts een paar keer, waaronder een hele vriendelijke oude vrouw die haar tante zocht. Maar lijkt mij dat het nummer nog niet zo lang "afgekoeld" is, als mensen het nog in hun telefoonboek hebben staan. Heb je al contact opgenomen met KPN zelf?

Verwijderd

Ik heb "van horen zeggen" dat nummers een half jaar niet opnieuw uitgegeven worden. Maar het lijkt me dat KPN je hier sneller mee kan helpen dan GoT.

Verwijderd

Dit gebeurt wel vaker. Ze horen een nummer een tijd in de koelkast te zetten.
( dus , papiertje, nummer opschijven en de koelkast ingooien voor een tijd)
Ik ken iemand die dit ook heeft meegemaakt, alleen die werd ook snachts gebeld omdat de lijn een storingsdienst was van iets. Daar wordt je echt niet vrolijk van.
Ik zou als ik jou was de kpn gewoon even bellen, dan weet je het zeker.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn ervaring is dat de database van KPN (website, vroegere Telefoongids (cd)) erg slecht wordt ververst. Meegemaakt dat een nummerwijziging na twee jaar nog niet is aangepast in de gids... |:(

LinkedIn WoT Cash Converter

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is niet de database van kpn, dat is de database van "de telefoongids" :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 18:30
Toen ik voor m'n huidige woning telefonie ging aanvragen kreeg ik het oude fax-nummer van een bedrijf als telefoonnummer. Wordt je niet blij van, als je een paar keer per week 's-nachts uit je bed gefaxd wordt.

Eerst bij de primafoonwinkel geklaagd. Daar konden ze niets anders voor mij doen dan voor 75 gulden (ongeveer - ik weet niet precies meer) mij een nieuw nummer aanbieden. Ja doei!

KPN service opgebeld. Daar konden ze niets anders doen dan mij *gratis* een nieuw nummer aanbieden. Aangezien ik het nummer nog niet zoveel doorgegeven had heb ik dat geaccepteerd. De omzetting is probleemloos verlopen.

Een ding: volgens mij kom je daarmee in de 'stalker-procedure' terecht, dus voor mensen die last hebben van een telefonische achtervolger. Gevolg voor mij was in ieder geval dat ik een nieuw 'geheim' nummer kreeg, dus zonder telefoonboek-vermelding en zo. Als je dat niet wilt moet je dat er misschien even bij melden.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 18:37

PcDealer

HP ftw \o/

JvS schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:14:
Dat is niet de database van kpn, dat is de database van "de telefoongids" :)
Ja, die is toch van KPN geweest.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1