[PHP/MYSQL/RSS] Opslag opgehaalde data?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kan iemand me helpen met het volgende.

Ben bezig met een site in php waar via RSS feeds via verschillende sites data wordt opgehaald en aan de bezoekers wordt getoond. Het gaat om nieuwsberichten.
Voor de bezoeker moet het dus als een geheel lijken en niet als verschillende rss feeds uit verschillende webpaginas.
Een bezoeker moet op mijn site ook naar nieuwsberichten kunnen zoeken. Het lijkt me dus handig om de data uit de rss feeds ergens op mijn server (locaal) op te slaan.

Nu mijn vraag aan jullie. Wat raden jullie me aan en wat is volgens jullie sneller...
1. Zal ik een mysql database gebruiken en telkens als ik de rss script van een site aanroep, de gegevens uit deze feed uit halen en in de mysql database opslaan
2. De gegevens uit deze feeds in text files oplsaan
3. Helemaal niet opslaan
4 iets anders.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tussendoor alles opslaan is sowieso altijd beter. Wanneer je slechts een keer in de zoveel tijd data ophaalt en die zelf cachet dan is dat beter voor de server waar de data vandaan komt, en ook beter voor je eigen server, omdat je niet steeds die data hoeft te parsen. Hoe je het dan opslaat, moet je zelf weten, maar een database lijkt me het meest eenvoudige.

Ik heb ook je titel even aangepast. Alleen aangeven over welke technieken je probleem gaat is niet echt zinvol natuurlijk. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie -NMe-.

ik had trouwens mijn eigen bericht gemeld en een titel wijziging verzocht :)

En ja het lijkt me dus ook beter om het op te slaan. Het moet sowiezo mogelijk zijn om tussen de data te zoeken en dat kan moeilijk als je het niet opslaat.

Heb op het web zitten zoeken en heb nergens kunnen vinden over wat beter is, opslaan in database of opslaan op files. Opslaan in files wordt wel vaker toegepast alleen weet ik niet precies waarom (misschien omdat er nog mensen zijn die geen verstand hebben van databases of omdat het gewoon simpel lijkt). Beide hebben denk ik hun voordelen. Vooral als het om snelheid en beschikbaarheid gaat.
Verder kan je als je de RSS feed items opslaat in files, deze als statische data beschouwen en kan je deze dus makkelijker accessen.
Mysql databases zijn daarentegen veel krachtiger als je meer wilt gaan doen dan de inhoud bekijken.

Mijn voorkeur gaat naar mysql databases, maar wil toch zeker zijn dat mijn een juiste keuze is.
Er is namelijk geen weg terug :P

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 23:02 . Reden: Typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wanneer je je data als files opslaat is het het handigst als je gewoon direct de RSS-feed zelf opslaat. Die zul je dus telkens weer opnieuw moeten parsen als je hem uit wil lezen. Als je de data in een database opslaat, dan parse je eenmalig, je vult die dingen in in je tabel, en vervolgens hoef je ze een volgende keer alleen nog maar op te vragen. Dit lijkt me daarom ook beter voor de performance. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.