Toon posts:

Asus A8N-SLI, geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zopas wat nieuwe onderdelen voor m'n pc gekocht, oa het moederbord ASUS A8N-SLI (gewone versie).
Ik heb er Windows XP x64 op gezet.

Als ik nu ga kijken bij device manager staan er enkele dingen met een geel icoontje (niet goed dus):
Multimedia Audio Controller
Other PCI Bridge Device
Unknown Device
USB-Serial Controller

Als ik het cd'tje van het moederbord start staat daar Realtek ALC850 Driver bij, als ik erop klik opent hij gewoon een map met daarin drie files: Alcxwdm.cat/inf/sys.
Ik heb al een keer rechtsgeklikt op het inf bestand en dan install gedaan, ook een paar keer laten zoeken bij Update Driver via Device Manager, maar hij wil em gewoon niet installeren...

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geluid krijg?

Alvast bedankt!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Op de cd staan enkel 32bit drivers, je moet dus op zoek gaan naar 64 bit drivers.

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor je antwoord.

Ik ben gaan kijken op de site van ASUS en heb daar het volgende gedownload:
Realtek AC97 64-bit audio driver v5.10.00.5830 (WHQL).

Nu werkt m'n geluid weer als vanouds.

Over USB of PCI kon ik echter niets terugvinden. Zou dat opgelost zijn als ik dit download: nVidia 64-bit chipset driver v6.66 (WHQL). ?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Simpel antwoord: Ja ;)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Chipset drivers moet je sowieso installeren.

Wat die USB & PCI betreft, is dit randapparatuur? (bv een scanner) Zoja moet je ook daar apparte drivers voor installeren, zo nee (indien gewoon de USB poorten bedoeld worden) zal het met die chipset drivers opgelost zijn :)

Neem voor 64 bit software ook eens een kijkje in [rml][ XP64] Het Windows XP x64 driver en 64-bit software topic*[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door XWB op 01-07-2005 22:14 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Heb de chipset drivers geinstalleerd en nu heb ik er nog maar 2 over:
Unknown Device
USB-Serial Controller

Die USB komt volgens mij van m'n BenQ FP783 TFT scherm, daar zitten USB poorten op.
De Installer op de CD daarvan wil hij niet uitvoeren (wil zelfs geen autoplay doen) met als bericht:
"The Image file G:\ is valid, but for a machine type other than the current machine"

G: is m'n cdrom drive. Wil dit gewoon zeggen dat de CD voor 32bit is en ik op 64bit zit?
Ik ben gaan kijken op de site van BenQ maar kon geen specifieke 64bit drivers vinden voor m'n scherm.

Wat die unknown device betreft, weet ik niet wat het is, zou ook iets van m'n scherm kunnen zijn want verder heb ik alles gehad van drivers voor zover ik weet.

Ik neem alvast een kijkje in dat topic voor drivers.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Op iedere cd staat nog 32bit drivers, dus je moet op het internet gaan zoeken naar 64bit versies ervan, er is echter kans dat er nog geen 64bit drivers zijn van sommige fabrikanten.

Unknown device heeft doorgaans met de chipset te maken.

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Ok van m'n scherm zijn er nog geen 64bit drivers denk ik.
En die unknown device heb ik geen idee van, heb de chipset drivers geinstalleerd en dat staat er nog steeds in.
Pagina: 1