Toon posts:

psy bnc

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hello all,

Ik heb al een tijdje psybnc draaien op men server, maar als ik meer dan 5 gebruikers erop komen dan word ik G-lined. en psybnc kan max 99 users draaien. Kan iemand helpen zodat ik dat ook voor elkaar krijg. Heb al eens op google gekeken. maar levert niet echt iets op :'(

Verwijderd

Je moet ff vhosts instellen :)
Je zit prolly op quakenet en die accepteren niet meer dan 5 clones :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

ligt aan de server waarnaar je connect. De meeste servers (zoals t.net en quakenet) staan maximaal 5 clones toe (alle 5 accounts hebben immers jou ip en worden derhalve opgemerkt als clones).

Dus als je meer accounts online wil, moet je de beheerder contacten en vragen om een ontheffing. Dat kan wel, want dat doen alle bouncerhosters en lanparty organisaties

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:45:
ligt aan de server waarnaar je connect. De meeste servers (zoals t.net en quakenet) staan maximaal 5 clones toe (alle 5 accounts hebben immers jou ip en worden derhalve opgemerkt als clones).

Dus als je meer accounts online wil, moet je de beheerder contacten en vragen om een ontheffing. Dat kan wel, want dat doen alle bouncerhosters en lanparty organisaties
Het is makkelijker om gewoon ff eigen vhosts in te stellen op je bouncer...
Gaat sneller en je kan wat leuke dingen bedenken :)

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 16:55
Dat moet je ook in je DNS instellen, als je de leuke namen wilt...

Verwijderd

DanielB schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:59:
Dat moet je ook in je DNS instellen, als je de leuke namen wilt...
Ik zie het probleem niet?:P

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Je kan inderdaad op Quakenet maximaal 5 connections vanaf 1 ip gebruiken, daarboven heb je een trust nodig. Die trust kan je aanvragen via de website en in gevallen waar het direct moet ivm een LAN ofzo kan je mij eventueel queryen, dan voeg ik hem toe.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:43:
Je moet ff vhosts instellen :)
Je zit prolly op quakenet en die accepteren niet meer dan 5 clones :)
Heeft niets met vhosts te maken, QuakeNet kijkt naar ip's.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Verwijderd

Taro schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:08:
[...]

Heeft niets met vhosts te maken, QuakeNet kijkt naar ip's.
Ok..en ik altijd maar denken dat het met vhosts was opgelost :)
Thnx voor de info iig :Y)

Verwijderd

Helaas moet je wel een statisch IP hebben.. Ik heb met @home dikke pech :(

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:57:
[...]

Het is makkelijker om gewoon ff eigen vhosts in te stellen op je bouncer...
Gaat sneller en je kan wat leuke dingen bedenken :)
Nogmaals, vhosts hebben niets te maken met meer verbindingen kunnen krijgen, je hebt immers nog steeds hetzelfde ip. Je kan dus of een trust aanvragen, of meerdere ip's gaan gebruiken.

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 22:09:
Helaas moet je wel een statisch IP hebben.. Ik heb met @home dikke pech :(
Depends, via de website van quakenet wel. @home heeft in principe dynamische ip's, maar ze veranderen nooit, dus eigenlijk zijn ze statisch. Heb je iets speciaals waarvoor je een trust moet hebben op een thuis ip, probeer dan eerst de website, anders #help.

Verwijderd

Topicstarter
UIm mag ik niet gewoon no-ip op men server zetten zodat ik een dns ingeef ipv ip dns veranderd niet :) Ik heb ook een trug aangevraagt. Hoe lang zou dat duren?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 00:50 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:44:
UIm mag ik niet gewoon no-ip op men server zetten zodat ik een dns ingeef ipv ip dns veranderd niet :) Ik heb ook een trug aangevraagt. Hoe lang zou dat duren?
Nee, dat mag niet, en het heet een "trust", dat kan een aantal dagen duren. Het gaat er eigenlijk om dat alleen mensen met een gekochte snelle lijn trusts kunnen krijgen voor bouncers enzo, zodat de mensen thuis het niet kunnen en dus ook geen overlast veroorzaken.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Dit heeft echt totaal niets met Professional Networking & Servers te maken, dit hoort eerder in Software Algemeen thuis.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, Jammer heb al 2 maal een aanvraag ingediend maar altijd bad ticket :(

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-08 07:17
He mensen,
Ik heb een iets anders problem als hier boven (sorry ben blijkbaar een n00b).
Ik heb een trust gekregen van Qnet van 7 connectie's. Ik denk woot eindelijk niet meer rotzooien met 2 psybnc bots.
Als je een trust hebt en toch ge-Glined wordt voor clones dan wil dat waarschijnlijk zeggen dat je de clone regel overtreedt. Een clone wil zeggen dat je meer dan één verbinding hebt vanaf een bepaald adres (ident@hostmask). Als je het maximum aantal clones voor je trustgroup overschrijdt (het aantal clones toegelaten vanaf een bepaalde host) of het aantal clones per ident (het aantal toegelaten clones met dezelfde ident) mag je er zeker van zijn dat je ge-Glined wordt. Herhaaldelijk misbruik van de clone- of identlimiet zal resulteren in de intrekking van de trust en het G-linen van alle gebruikers.
+

Nu loop ik dus tegen dit probleem aan. Ik wordt geGlined en weet zeker dat het aan identlimiet(vhost?) ligt. Hoe kan ik dit veranderen? Instellen?
Sorry ik weet dat ik een n00b ben maar ik wordt van Google & de qnet site niet veel wijzer

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met dns zou je toch een heel eind moeten kunnen komen. Heb je je er al enigzins in verdiept? Je vermeldt namelijk niks over de programma's die je gebruikt, welk besturingssysteem of precieze versie van de programma's. Ook zie ik niet echt wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt, of op de homepage van de host of bijvoorbeeld het programma te klikken op 'support' of iets van gelijke strekking.

Eigen inzet is iets wat we hier op GoT erg belangrijk vinden, en omdat ik er zo weinig van terugzie rechtvaardigt jouw post het omhooghalen van dit topic niet. Probeer zelf eerst even het een en ander uit, lees de documentatie nog eens goed door. Geef als je er niet uitkomt in een eventueel nieuw topic aan wat je zelf allemaal hebt gevonden en geprobeerd. Geef bijvoorbeeld een link naar de pagina waar de info staat, en een sample van een paar regels uit je configuratiebestand, en de exacte fouten die je ervaart. Als je niet precies weet wat je precies het beste kan geven wil een screenshot soms ook wel het een en ander verduidelijken.

Lees last but not least ook nog even de Algemene gedragsregels (Netiquette) door, daarin wordt redelijk uitgebreid uitgelegd wat we hier op GoT van je verwachten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.