Toon posts:

Ervaringen Casema cable-internet in Veenendaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoe is het tegenwoordig gesteld met de cable-internet producten van Casema in Veenendaal.
In 2000 was het vreselijk beroerd maar tegenwoordig hoor ik geen geluiden meer over ze hier in't veen (noch goed noch slecht).

De site van het WIGG bestaat ook niet meer en de topics over Casema Internet in Veenendaal hier op GOT zijn allemaal vrij oud.

Concrete vraag: Betekent het uitblijven van goede of slechte geluiden dat het tegenwoordig prima gesteld is met "Internet via de kabel" of is het nog steeds huilen met de pet op hier in de Gelderse Vallei ?

Toelichting:
Ik wil van m'n KPN abbo af (zinloze kostenpost want bel niet veel en dan alleen mobiel) wat automatisch betekend dat m'n Planet ADSL abbo er ook uit moet.
Ik wil m'n ISDN en vaste telefonie opzeggen (gebruik alleen mobiele telefonie) dus het kind "ADSL" wordt daarmee weggespoeld met het badwater "KPN".

KPN-loze ADSL oplossingen zijn er volgens mij niet (je hebt altijd een analoge of ISDN lijn en dus KPN nodig) dus moet ik maar aan internet via de kabel vrees ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

Ervaringen met andere kabel-internet aanbieders in Veenendaal dan ?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

mijn ouders hebben nu bijna twee jaar Casema Basic of (150 kb down) kabel-internet in Veenendaal. Ik had daarvoor dezelfde variant in Utrecht. In beide plaatsen zelfde ervaring; gewoon goed stabiel product, ik hoef igg nooit supprot te leveren bij hen. Hoe het met p2p en of bijzondere poorten aanspreken zit tegenwoordig weet ik niet.

Beide modems die w(o/e)rden geleverd Motorola Surfboard en Com21 nogwat, zijn prima dingen die in het bijzonder goed met Sitecom wired routers werken (heb zeer goede ervaringen, stuk of 5 keer met deze combinatie).

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Als Casema vroeger vrij (tot zeer) slecht was was dat nog met de DEMOS modems (seriele poort en inbellen). Dat wordt als het goed is niet meer geabruikt en zou nu goed moeten werken met de nieuwere modems (motorola).

KPN-loze ADSL bestaat wel degelijk, kijk eens bij TweakDSL bijvoorbeeld, daar kan je DSL bestellen als je niet eens (meer) een KPN-telefonie abonnement hebt. Ook kan je op alle DSL-netwerken (behalve KPN nogsteeds) je telefonieabonnement opzeggen en je DSL blijft gewoon liggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 10:11

sjaak

un giorno credi

Van wat ik er nog van weet, een dik half jaar geleden draaide het in het grootste gedeelte goed. Met Demos was het (overal) flut, Com21 ging al beter maar daar waren toch ook nog regelmatig problemen mee omdat het netwerk wat vaker dan gemiddeld last had van stoorproducten en sinds dat de motorola's er staan draaide het meestal goed. Veel Veenendalers waren dik tevreden. :)

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 22:34

theezeefje

Poehee

Veenendaal draait als een idioot :)
Enige modem wat Casema nog uitzet is het Eurodocsismodem van Motorola.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Pagina: 1