"Stilte, een gat in het geluid...."
Schipholweg 275, 1171 PK Badhoevedorp
Telefoon: 020-6581888
Helpdesk: 020-6581600
Zou het moeten zijn...
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Creative heeft precies hetzelfde ook rot gezocht naar het service nummer
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
spyros schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:33:
bedrijven vinden het heel moeilijk om deze nummers normaal neer te zetten op hun website.
Creative heeft precies hetzelfde ook rot gezocht naar het service nummer
- Ik ga naar www.creative.com
- Ik selecteer "Europe" in de dropdown rechtsboven
- Ik selecteer "Netherlands", en "Dutch" is dan automatisch geselecteerd, en druk op "Go!"
- Ik klik op "Ondersteuning"
- Ik klik op "Neem kontakt op met de klantendienst"
- Ik zie het telefoonnummer in een rijtje staan
- Ik ga naar www.sony.nl
- Ik klik op service
- Ik klik onder "Sony Nederland Service informatie" op "meer..."
- Ik lees een stuk tekst met daarin het adres en telefoonnummer
ik draai dat nummer en krijg ik te horen dat dit nummer niet in gebruik isVerwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:41:
[...]Sony
- Ik ga naar www.creative.com
- Ik selecteer "Europe" in de dropdown rechtsboven
- Ik selecteer "Netherlands", en "Dutch" is dan automatisch geselecteerd, en druk op "Go!"
- Ik klik op "Ondersteuning"
- Ik klik op "Neem kontakt op met de klantendienst"
- Ik zie het telefoonnummer in een rijtje staan
- Ik ga naar www.sony.nl
- Ik klik op service
- Ik klik onder "Sony Nederland Service informatie" op "meer..."
- Ik lees een stuk tekst met daarin het adres en telefoonnummer
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
als jullie een oplossing weten... graag
Verwijderd
Nu moet je ons eigenlijk ook vertellen waar je dat nummer precies voor nodig hebt. Misschien dat iemand hier je kan helpen met het probleem, of je je problemen kunt delen met andere lotgenoten?Flapietoetoe schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:07:
tja... dat is eigenlijk best wel oneerlijk... want ik heb dit nummer echt heel hard nodig....
als jullie een oplossing weten... graag
Of werkt jouw lekkere buurmeisje soms op de Sony helpdesk
ik heb een sony vaio ( modelnummer even vergeten , maar hij is redelijk recent)
en daar zat een set bij dat je multimedia shit op je tv kan doen en die kan je dan draadloos naar je tv van je computer zenden : je computer is dan een server (ieder muziek/film bestand kan je streamen)
maar het probleem is als volgt:
voor die set heb je 1 ethernet port nodig , maar voor internet ook , en op een bepaald moment heb je zowel internet als die shit nodig.
er zat geen splitterachtig geval bij het setje dus dat is dan denk ik ook neit nodig aangezien ze er niet van uit kunnen gaan dat je 2 netwerkkaarten in je pc hebt;).
ik doe dus vast wat mis , maar wat?
HEEEELP
@extreme 2004 : mocht ik willen
[ Voor 70% gewijzigd door Flapp op 01-07-2005 23:30 ]
Verwijderd
Of de topictitel nou veranderd wordt of niet: wij komen er zo niet uit. Je probleem is allesbehalve duidelijk geformuleerd - no offence - terwijl er hier vast mensen zijn die je kunnen en willen helpen.Flapietoetoe schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:17:
ach ja... ik zou graag een titelchange willen aangezien fde helpdesk mij niet gaat helpen :
´Problemen met installeren multimedia gedoe op een sony vaio´
het probleem is als volgt , ik heb hier een 20 mbit lijntje liggen van chello en die gebruik ik voor internet, bij de vaio kregen we allemaal coole spullen , van die draadloze netwerk kastjes en ook een ding dat je op je tv aan kon sluiten , en dan fungeerde je pc als een server waar je de muziek van kon luisteren en films kon streamen naar je tv , het probleem was dus ik had maar 1 ingang voor netwerk dus het was of ik had de wireless gedoe er in met het kastje , of het internet zat in mijn computer , op een bepaald moment had je zowel het internet als dat kastje nodig , en ze hadden niet een splits apparaatje erbij geleverd , en ik kan me niet voorstellen dat ze verwachten dat je ook nog een 2e netwerkkaart installeert , ik doe dus duidelijk iets mis. help...
@extreme 2004 : mocht ik willen
- Wat voor internetverbinding heb je precies en welke netwerkapparatuur gebruik je?
- Welke Sony Vaio heb je?
- 'Draadloze netwerk kastjes' en een 'ding' voor je TV? Over welke 'kastjes' heb je het precies en wat houdt dat 'ding' voor je TV in?
- Formuleer helder en duidelijk (d.w.z. mét komma's en punten op de juiste plaats) wat het probleem inhoudt.
Illustreer een en ander bij voorkeur met duidelijke plaatjes, tekeningen of whatever je kunt verzinnen. Er zijn vast meer mensen met eenzelfde situatie of een dergelijk probleem. Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 23:36 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
@xander als dat de bedoeling was dan zouden ze dat ook wel leveren aangezien je zoveel nutteloze onzin erbij krijgt:P
[ Voor 71% gewijzigd door Flapp op 01-07-2005 23:42 ]
Ja en als de bedoeling van zo'n Vaio is om hem in de trein te gebruiken zouden ze ook wel een trein meeleverenFlapietoetoe schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:41:
2 sec ik scan even wat in
@xander als dat de bedoeling was dan zouden ze dat ook wel leveren aangezien je zoveel nutteloze onzin erbij krijgt:P
You got my point?
Niet alles is meegeleverd.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
scanner is btw dood dus plaatjes zijn geen optie die moeten jullie er maar bij verzinnen
Alles is bijgeleverd om je "multimedia gedoe" (leuke benaming ook) te laten werken ja. Niet alles is bijgeleverd om internet te laten werken, tenminste ik neem aan dat er ook geen adsl router bij zat ofzo.Flapietoetoe schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:49:
voor de rest zit alles geleverd om dit te laten werken , dus als zoiets een probleem zou kunnen zijn dan zou je dat ook zo op kunnen lossen is mijjn mening , maar hebben julie geen enkel idee?
scanner is btw dood dus plaatjes zijn geen optie die moeten jullie er maar bij verzinnen
als internetverbinding heb ik :
een 20mbit chello lijn
als netwerk apparatuur heb ik de geintegreerde netwerk kaart in mobo (asustek ptgd2-vx)
als draadloze netwerk kastjes bedoel ik : 2.4ghz wireless lan acces point (pcwa-A320+pcwa de30)
en dat ding in mijn tv is een soort van workstation die je op je tv aansluit die je pc kan benaderen en de files ervan kan streamen ...
ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben geweest
Wat is je probleem nuFlapietoetoe schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:57:
ok ik zal het hier proberen :
als internetverbinding heb ik :
een 20mbit chello lijn
als netwerk apparatuur heb ik de geintegreerde netwerk kaart in mobo (asustek ptgd2-vx)
als draadloze netwerk kastjes bedoel ik : 2.4ghz wireless lan acces point (pcwa-A320+pcwa de30)
en dat ding in mijn tv is een soort van workstation die je op je tv aansluit die je pc kan benaderen en de files ervan kan streamen ...
ik hoop dat ik nu duidelijk genoeg ben geweest
Als ik het goed begrijp heb je een acces point, hiermee maakt die tv-streamer cantact en je Vaio maakt draadloos danwel met een kabeltje contact met het acces point.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
En dat probleem heeft dus niets met je Sony laptop te maken maar met je netwerkstructuur. Hoe heb je die internetverbinding, heb je een router? Zoja: Kun je prima je router, je wireless access point en je laptop op een switch hangen.Flapietoetoe schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 00:01:
ja maar het probleem is dus dat als ik alles aansluit zoals in het boekje (dan zit de kabel dus in plaats vanb mijn internet ) als ik dan verdere stap ga (programma openen) dan wil hij op het internet tegelijk met connectie met die dingen houden
Of... heeft je laptop geen ingebouwde wifi kaart? Nog leuker dan: Router op je wifi AP hangen en ook je laptop draadloos?
Oh sorry, ik kom meer sony vaio laptops tegen dan desktops
Maar de essentie blijft hetzelfde.
En los daarvan heb je volgens mij nog niet aangegeven of het een desktop of een laptop is en heb je ook geen typenummer gegeven, dus had ik het nieteens kunnen weten
ik ga er morgen mee aan de slag , ik hoop dat het werkt , in ieder geval bedankt voor al jullie hulp
[ Voor 36% gewijzigd door Flapp op 02-07-2005 00:21 ]