Toon posts:

[ASP] Mailen via CDO met authenticatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor, ik heb een website gemaakt in flash, hierin zit een formulier die verzonden moet worden naar een email adres. Nu wilde ik dit met CDO doen via ASP.

Op mijn stage werkte het script, dan wel via de mail server van mijn stage bedrijf, nu wil ik dit script ook gebruiken voor een website die ik host bij een hosting bedrijf met ASP ondersteuning en ik heb ook een pop3 email account via dat hosting bedrijf. Alleen het wil niet werken.

Ik heb toen gemaild naar het hosting bedrijf, deze gaven als reactie dat ik met authentication moet werken, dus ik 2 lijntjes toegevoegd:

objMessage.Configuration.Fields.Item _
("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusername") = _"User"
objMessage.Configuration.Fields.Item _
("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendpassword") = _"w8woord"

Ook netjes de smtp server ingevuld en de server port:25.

Nu krijg ik gewoon een Internal Server Error, wanneer ik de variabelen onderwerp en inhoud handmatig meegeef (om uit te sluiten dat flash geen variabelen meegeeft).

Ik heb ondertussen het hosting bedrijf weer gemailt en alle gegevens opgevraagd die ze hebben over ASP mailen via hun webserver.

Kan ik via iets anders als CDO mailen? Of kan ik mijn eigen wanadoo smtp server gebruiken zodat ik geen authentiactie nodig heb?

Heeft iemand een andere oplossing voor me?
Ik heb op dit forum al rond gezocht en op google maar ik kan geen zelfde vraag als deze vinden, ik weet dus wel hoe ik moet mailen via CDO maar nu werkt het niet...

Alvast bedankt!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
mmmm volgens mij is het handiger als ze gewoon hun mailserver zo inrichten dat er geen authenticatie nodig is voor vanaf locale ip's op de server.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik kunnen vragen, de vraag is of ze het doen, alhoewel ze een goede klant zouden kunnen verliezen is er een kans.

Ik heb hier de reply op mijn mailtje:

"Beste Remco,

Ik kan niet zeggen wat er precies ondersteunt wordt op onze Linux servers staat Apache::ASP (www.apache-asp.org), welke beperkte ASP ondersteuning biedt. Wij werken zelf met name met PHP en hiervoor is er een formmail.php (http://www.dtheatre.com/scripts/formmail.php) welke perfect werkt. Ik heb deze reeds aan meer klanten aangeraden en deze functioneert prima.

Mocht je willen communiceren:
Je kunt via SMTP (poort 25) verbinden met 'localhost' of als ip 127.0.0.1. Dit is de SMTP-server waar alleen de eigen webserver bij kan. Hiermee kun je mail verzenden als je een ASP-component hebt die rechtstreeks SMTP ondersteunt."

Maar wanneer ik localhost of 127.0.0.1 gebruik, dan werkt t nog steeds niet..pff.

Aangezien ik alles in ASP programmeer vindt ik het een beetje irri. om nu dat mail script in PHP te moeten doen, er zit niks anders op?

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47

Dutch_guy

WYSIWYG

Als ik jou was zou ik overstappen naar een andere provider met echte ASP ondersteuning.

Je zal alleen maar meer beperkingen tegenkomen. Ze zullen daar ook denk ik geen componenten geinstalleerd hebben om bijvoorbeeld te uploaden/ plaatjes resizen etc.

Een goede en voordelige ASP hoster is bijvoorbeeld Vevida.

Pay peanuts get monkeys !

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Apache::ASP ondersteunt alleen perl. :o
Er zijn veel hosts die durven te beweren ASP te ondersteunen en als puntje bij paaltje komt geven ze toe dat het erg beperkt is met Apache::ASP. Ik vind het een vorm van oplichting maarja, het is asp.

[ Voor 80% gewijzigd door Gert op 03-07-2005 13:00 ]