Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Sony MZ-N707 Netmd walkman. Helaas is deze onlangs kapot gegaan. Het apparaat doet niks meer, ook niet bij het inpluggen van een usb kabel. Ik heb met Sony gebeld en ze kunnen hem evt. wel repareren, maar het is onzeker hoeveel dat gaat kosten. Als ik heb opstuur moet ik behalve de verzendkosten sowieso nog 11,50 EU onderzoekskosten betalen. :( Een reparatie kost minimaal 45 EU (onderzoekskosten incl.)

Nu heb ik hem zelf eerst even opengemaakt en onderzocht. :) Ik heb het probleem gevonden, nu is het dus de vraag of dit te maken is en zo ja, hoeveel dat dan kost.

Er loopt een soort bandje door het apparaat en dat is doormidden. Het is een plat soort kabeltje. Aangezien er een tijdje terug 2 schroefjes uit de MD zijn gevallen kan het zijn dat de sluiting aan de onderkant iets heeft geweken en daardoor is dit dingetje waarschijnlijk doormidden gegaan. Ik heb foto's ter verduidelijking gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.sjanse.nl/images/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sjanse.nl/images/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sjanse.nl/images/1.JPG

De vraag is dus:
Is dit te maken? Hoe plak ik deze eindjes weer aan elkaar, of kan dat uberhaupt niet?
En wat zou het kosten om dit onderdeel te vervangen? Het ziet er redelijk gecompliceerd uit dus ik vrees het ergste....

Roept u maar; repareren of iets anders kopen??

Verwijderd

ik weet bij god niet hoeveel een MD speler kost, maar als het gewoon het herplaatsen is van een kabeltje, en der is verder niets aan, gaat het wsch op die minimale 45€ blijven. als je zelf kan solderen kan je kijken waar dat kabeltje vastzat en het zelf terug vastzetten.

aan jou de keuze (weet wsch ook beter hoeveel dat ding kost :+)

• frankjanse
apparaat kostte 3 jr terug 300 Euro, maar nu liggen ze voor 150 wel in de winkel. Probleem is dus dat het niet om een simpel kabelje gaat maar om een soort hightec plastic stripje. Ik denk niet dat het te solderen valt.

Verwijderd

same problem here !! :(

mijn garantie was verlopen, ik werkte toen nog bij Electro World, collega kon het niet fixen..

ben overgestapt op de (hoe kan het ook anders) iPod..

(vind de muziekkwaliteit van MD wel beter)..

heb hem nog steeds trouwens :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tijsselingtiemen/tn_P1000703.JPG

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:58
hmmmm

ik kan het niet helemaal zien, maar als het gewoon twee (2) sporen zijn kun je er gewone electro verf op smeren, dan geleid het weer prima en kun je weer een tijdje vooruit...

prijs was iets van 5 euro voor 3 ml, maar dan kun je voorlopig weer even vooruit.

zo heb ik met enige regelmaat een autoradio weten te fixen.

sucses

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• frankjanse
Bedankt voor de reacties tot dusver. Aardig idee van die electro-verf. Beetje lijm aan de onderkat en wat verf er bovenop. Sowieso het proberen waard, nu doet hij het immers helemaal niet meer... Ik ga morgen wel even langs een electro-zaak en kijk even wat ze er daarvan vinden. Ik zal laten weten wat er verder gebeurt!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Wat je ook kan proberen is het geleidende gedeelte een stukje los leggen en er dan 2 strookjes aluminiumfolie op te leggen, dit plakband vastplakken. Je kan iig met die folie eerst proberen of het werkt, voordat je met verf en zooi gaat klooien.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
Probeer het, en anders kun je al voor 60/70 euro een nieuwe HiMD kopen (bij enkele Mediamarkten, niet allemaal).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Ehm dat is niet de reden dat hij helemaal niets meer doet hoor. Het is gewoon de opnamekop, het enige wat hij daardoor niet meer kan doen is dus opnemen. Dat hij niet aangaat ligt ergens anders aan. Overigens bekend probleem bij Sony MD's met dat kabeltje naar de opnamekop.
Pagina: 1