Toon posts:

Problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb sins kort een nieuwe HDD aangeschaft, een Maxtor DiamondMax 10 (200 GB)
sinsdien loopt de computer soms vast.

Wat ik denk dat het probleem is een te kleine voeding.
ik geloof dat er hier op tweakers.net ergens een site was waar je dat kon controleren.
maar die weet ik niet meer, weet mischien 1 van jullie dat?

of kunnen jullie mij zo vertellen of mijn voeding te klein is of niet?
en kunnen jullie mij dat garanderen? want ik heb eigelijk weinig geld om een nieuwe aan te schaffen, maar als het moet, dan moet het.

wat heb ik in mijn PC zitten:

Hier heb ik een 250 watt voeding op staan.

1 DVD speler
1 CD brander
1 HDD 80GB, seagate
1 HDD 200GB, maxtor
1 CPU, 2GHz P4
1 RAM: 256MB
1 RAM: 512MB

Verwijderd

welk merk is de voeding? een A-merk zal het niptjes trekken hoor, maar als je een Qtekje hebt...

Verwijderd

Topicstarter
ik had toen die tijd een ALDI PC gekocht,
van het merk medion.

goed systeempje opzich ( toen die tijd ).
maar um, ik zou zo het merk niet weten, wat ik wel weet is dat er allemaal A merken in zitten.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
250 is echt enorm weinig, kan geen kwaad die sowieso up te graden. Waarschijnlijk lost dat de problemen ook op. Wij kunnen er verder weinig over zeggen, alleen speculeren.

Let voortaan even op je titel. Iedereen opent een topic met een probleem, maar je zou gek worden als je alleen maar 'problemen' als titels zag overal ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok,

bedankt voor je reactie, en sorry.

maar ik geloof dat er ook een internet pagina op tweakers.net was waar je dat kon controleren???

weet iemand die zo?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:41:
ok,

bedankt voor je reactie, en sorry.

maar ik geloof dat er ook een internet pagina op tweakers.net was waar je dat kon controleren???

weet iemand die zo?
Er is een topic waar je dit soort vragen kan stellen, maar die is tijdelijk dicht. Toch kan je die moeite besparen, want een 250W Aldi dingetjes is gewoon bijzonder weinig. Er is op de AMD site wel een bereken dinges ergens diep weggestopt.

Upgrade dus gewoon die voeding.

Verwijderd

probleem is dat je zoiets niet met zekerheid kan zeggen... bij een merk gelijk Qtek staat 550w gelijk aan een goeie 300, dus zo een "watt-calculator" op zich zegt eigelijk niet veel, kijk gewoon ofdat tijdens het zwaarder belasten van het systeem alle spanningen nog mooi stabiel blijven, of dat die ineenzakken...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar zou ik toch zoon site van een wattspeculatie kunnen krijgen?

en hoe kan ik de spanningen goed controleren? gewoon met een multimeter?

Verwijderd

dit kan ook met een programma'tje, zoals speedfan.

Op zolder hebben we de zelfde pc staan, echter zonder een 2e hardeschijf maar MET een Ti4600 kaart.... en die draait ook zonder problemen. Maar die voeding blijft een zwak punt..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 20:49 ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:25

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:44:
maar zou ik toch zoon site van een wattspeculatie kunnen krijgen?

en hoe kan ik de spanningen goed controleren? gewoon met een multimeter?
Spanningen kun je idd gewoon doormeten met een multimeter. Als je de 10% regeling aanhoudt kun je zo zien of je voeding nog goed is.

En ik zou echt gaan voor een A-merk voeding van minstens 300 watt... en dan moet alles goedkomen !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 09:03
Voltages als het kan met een multimeter, anders in de bios.
Dat geeft de minste afwijkingen.
Speedfan kan wel, maar een multimeter is beter.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik dat zo in de bios controleren dan??

waar moet ik heen gaan?

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 09:03
Even zoeken in je bios, dat mogen we van een tweaker wel verwachten.
Meestal staat er wel een kopje "health status", "temperature", "voltages" ofzo..
in elk geval meestal in de buurt van de temperatuursensors.

[ Voor 36% gewijzigd door doeternietoe op 01-07-2005 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok,

enorm bedankt.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Aldi's hebben een Fortron of een Delta Electronics dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
dat merk ken ik niet eens?

is dat een goed merk?

• daandegoeiste
  • Niet online
Delta Electronics in de oude pc's (ongeveer 1ghz) was niet zo best, maar deze zijn nu door Fortrons vervangen. Deze zijn wel aardig, in een Pentium 4 2,6 met Radeon9800pro en nog wat spullen werd de 250watt Fortron gebruikt zonder problemen. Maar jij hebt wat meer erin zitten, dus heb je waarschijnlijk een betere nodig, minimaal 350watt waarschijnlijk.

edit:
Ik zie nu pas je CPU snelheid. Ik weet nu wat voor pc je hebt en daar zit volgens mij 250watt in. Deze trekt 1 hardeschijf in combinatie met jouw computer precies. Nieuwe kopen dus.

[ Voor 22% gewijzigd door daandegoeiste op 01-07-2005 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke,

dus het is zeker geen onzin om een nieuwe voeding te kopen?

en wat is een goede voeding voor weinig geld van minimaal 350 watt...
ik zit namelijk krap bij kas, en ik heb volgende week vrijdag een lan ( drome ) en die wil ik absoluut goed gaan beleven met mijn nieuwe HDD.

---- edit -----

Ik heb toch liever een 400 watt, liever iets te veel, dan net kantje boord, want mischein wil ik nog eens uitbreiden etc..

---- edit -----

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 21:11 ]

• daandegoeiste
  • Niet online
Dit pricewatch: Tagan TG480-U01, 480W (ATX) is wel een mooie.
En anders pricewatch: Tagan TG380-U01, 380W (ATX). Deze is ook goed.

edit:
Als je toch een aardige voeding wil hebben voor niet teveel geld, dan is Huntkey ook wel aardig.
pricewatch: Huntkey LW-6400, 400W

[ Voor 36% gewijzigd door daandegoeiste op 01-07-2005 21:14 ]

• EricJH
  • Laatst online: 21-02 04:36
Hier kun je het vermogen berekenen: http://home.wxs.nl/~chen0048/wc/watt13.htm .

Verwijderd

Topicstarter
ik vind ze ook heel mooi,

maar uhm die tegan voedingen zijn duur, en ik heb niet zo veel geld tot mijn beschikking, zijn er ook iets mindere voedingen maar toch goed? en niet zo duur??

• daandegoeiste
  • Niet online
Als die Huntkey te duur is, dan moet je even de hardeschijf er uit halen totdat je genoeg geld hebt, want een No-name kopen is niet verstandig.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:25

Khaine

Python liefhebber

Ik vermoed btw wel dat je enigsinds iets meer zelf moet doen en niet alles vragen, anders wordt je topic zo dichtgegooid !

Over het algemeen kun je in de search vinden wat A-merken voor voedingen zijn. (denk Antec , zalman etc.)

Bekijk de search eens goed, en vergelijk de voedingen in de pricewatch. In feite kun je op geen enkel A-merk voeding stuk lopen. Een persoonlijke voorkeur en budget maken een goede keuze :).

Suc6 !!

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik toch voor de Huntkey LW-6400SH 400W (ATX) ga, hij is een stuk geodkoper, en volgens mij toch wel goed???

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28
http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
ik had de site nog in mijn bookmarks

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 21:20:
ik denk dat ik toch voor de Huntkey LW-6400SH 400W (ATX) ga, hij is een stuk geodkoper, en volgens mij toch wel goed???
Zoek en lees reviews. Neem daar de tijd (en moeite) voor.
Op die manier leer je veel sneller het e.e.a. van de PC.

Er zijn een aantal dingen die belangrijk zijn bij PC's :
• Duidelijk zijn, dus werken met de volledige benamingen. 1 RAM 256MB zegt niets.
• Goed lezen.
• Rekening houden met alle onderdelen.
• Vast nog wel meer waar ik momenteel niet op kom ;)

Goede tip: Bespaar niet op de voeding. Als je straks een voeding koopt die het niet trekken kan heb je in principe de prijs van die voeding weggegooid. Als je op dit moment een goede voeding koopt met het oog op de toekomst dan kun je die goede voeding ook in de volgende, zwaardere PC gebruiken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

TS, op GoT stellen we bepaalde eisen aan een topicstart. Die kun je deels in de Huisregels en deels in het subforumbeleid vinden. Deze voldoet op een aantal punten niet:

- geef volledige specs. Weet je dat niet direct - zoek ze dan op. Je zegt "allemaal A-merken" - nou, zoek op exact welk component van welk A-merk :o
- let op je spelling en wees nauwkeurig in wat je zegt en hoe je zoekt. Het is geen wonder dat je niet dingen in de search kunt vinden als je zoektermen slordig zijn...

Verder is GoT ook niet bedoeld voor slowchat - als mensen op je topicstart reageren en je snapt niet gelijk wat ze bedoelen, zoek dat dan op, ga niet eenregelige replies geven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.