capture probleem

Pagina: 1
Acties:

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
Beste mensen,

Ik heb mijn videorecorder aangesloten op mijn tv kaart via de composite ingang en de audio op de line-in van mijn geluidskaart. Ik krijg redelijk goed beeld, maar als ik capture en ik wil daarna het bestand afspelen. Dan loopt het geluid niet synchroon met het beeld.. Hoe is dit mogelijk? Codecs: kazaa lite mega codec pack, heb ook al sikkie's codec pack gebruikt, zelfde resultaat. Voor het capturen gebruik ik of de software van de tv kaart of windows moviemaker, ook met virtual dub en met unlead videostudio loopt het geluid niet synchroon met het beeld. :|
-->Pinnacle pctv rave pro en soundblaster audigy.

Vriendelijke Groet

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 15:29
Ik heb wel eens gehoord dat dit veroorzaakt wordt door verschillende kaarten gebruikt voor audio en video. Doordat ze beide een zogenaamde klokgenerator gebruiken, die net niet gelijk lopen, zou dit ontstaan. Encoderen in mpeg zou het probleem kunnen verhelpen, geen idee hoe dit zou kunnen, maar probeer het eens.

Ik ben benieuwd of op GoT iemand dit veelvoorkomende en veelbesproken verschijnsel eens haarfijn kan verklaren en een oplossing kan aandragen.

• Arion Rufus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-04-2025
Zou het dan kunnen komen dat ik ook onboard audio op mijn moederbord heb? Die ik wel uit heb geschakeld in de bios.
iemand nog een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Arion Rufus op 02-07-2005 13:26 ]