Vaag beeld bij video's! Codec probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mijn probleem: als ik video's afspeel, of het nu een film is of een klein videootje op www.nu.nl, heb ik raar beeld. Het lijkt alsof het beeld vaal is en het niet genoeg kleuren weergeeft. In een donkere ruimte met een paar lampjes is het rond de lampjes helemaal roodachtig. Ik heb even een foto gemaakt van mn beeld, want een screenshot wilde niet lukken.

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/3329/img20354ad.th.jpg

Wat ik heb geprobeerd:

- DivX codecs geinstaleerd
- Codecs van de microsoftsite geinstaleerd
- Andere drivers van videokaart

Dit probleem is plotseling opgetreden en ik zou niet weten wat ik er aan kan doen. Wie heeft er tips oid? Is dit een codec probleem?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Alle codecs verwijderen en ACE codec pack oid installeren. Er lijkt een conflict te zijn ontstaan.

• KappuhH
  • Niet online
Hoe werkt dat precies? Gewoon via Configuratiescherm --> Software?

• KappuhH
  • Niet online
Heeft niet mogen baten. Iemand een andere oplossing?

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
in je nvidia drivers instellen bij kleucorrectie: geavanceerd

• KappuhH
  • Niet online
Gedaan maar helpt niet. Iemand nog andere suggesties?

• Alsem
KappuhH schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:34:
Gedaan maar helpt niet. Iemand nog andere suggesties?
je moet het ook goed doen, zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/4144/naamloos5mp.th.jpg
;)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Toevallig een van de laatste nvidia drivers geinstalleerd? Daar schijnt het probleem in voor te komen. Het is wel te verhelpen met een aantal instellingen, maar ik heb gewoon een iets oudere driver gepakt :)

Verwijderd

Je moet je denk ik richten op je geinstalleerde codecs. Onderneem de volgende stappen om al je codecs te verwijderen (kan geen kwaad):
- Ga naar configuratiescherm
- Open het venster "Geluiden en Audioapparaten"
- Klik op het tabje "Hardware"
- Scroll naar beneden in het apparatenvenster en klik op "Videocodecs" dan op Eigenschappen.
- In het venster dat zich nu opent ga je weer naar het tabje "Eigenschappen"

Je ziet nu een lijstje met Videocompressiecodecs. Hier kun je alle codecs naar hartelust verwijderen (Dit is stap 1) Start je systeem opnieuw op. Er kunnen nu 2 dingen gebeurd zijn, eerst even checken of je uberhaupt in staat bent om een divx-je te spelen...

Lukt dat niet? Mooi, dan ben je nu verschoond van al je rotte codecs en kun je het volgende stukje tekst overslaan.

Lukt het wel? Windhoos XP heeft lekker koppig de Microsoft codecs weer terug gezet (of dit verbetering of verslechtering betekend is niet te voorspellen, aangezien ik niet weet wat je zoal hebt uitgespookt met verschillende codec-packs. Als de Microsoft codes inderdaad zijn teruggezet door je systeem kan ik je niet verder helpen helaas...

Je kunt dus niets spelen nu, dus dat beteket dat je "codec-vrij" bent. Nu ga je lekker een (échte) player downloaden, zoals BSplayer (gratis) Tegenwoordig komen de benodigde codes met dat programma mee geloof ik. Is dat niet zo, dan verwijs ik je naar
http://www.divx-digest.com/software/index2.html#codecs
daar staat bijvoorbeeld beschreven dat je iig de Divx3.x codecs moet hebben om uberhaupt in staat te zijn divxjes goed te spelen.

Tegenwoordig is het motto: ZOEKEN :P Dus vanaf hier mag je het zelf doen/lezen/zoeken.
Succes!

Trouwens.... even iets belangrijks: Heb je het nu over je TV als je zegt: Beeld...? Ik vermoed nu ineens van wel, anders zie ik geen reden waarom "Shift + Print Screen" niet zou werken..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2005 01:54 . Reden: niet zeker of ik het probleem nou goed begrijp ]

• Alsem
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 01:34:
(lange tekst)

Trouwens.... even iets belangrijks: Heb je het nu over je TV als je zegt: Beeld...? Ik vermoed nu ineens van wel, anders zie ik geen reden waarom "Shift + Print Screen" niet zou werken..
"Shift + Print Screen" werkt niet met winamp en windows media player bij bepaalde filmpjes, dan krijg je een zwart vlak.

het probleem met die rare kleuren is een bekend probleem bij de nieuwe nvidia drivers, het heeft niks met codecs te maken, het is net zo makkelijk te verhelpen als dat het gekomen is (zie mijn post hierboven)

[ Voor 3% gewijzigd door Alsem op 02-07-2005 02:01 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Alsem1 schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 02:00:
[...]

"Shift + Print Screen" werkt niet met winamp en windows media player bij bepaalde filmpjes, dan krijg je een zwart vlak.

het probleem met die rare kleuren is een bekend probleem bij de nieuwe nvidia drivers, het heeft niks met codecs te maken, het is net zo makkelijk te verhelpen als dat het gekomen is (zie mijn post hierboven)
Alleen ipv bij jouw screenshot hoef je niet "apply to all" te kiezen maar alleen de overlay..
Let er iig op dat ie niet op desktop staat want anders verandert er niks aan jouw probleem.

Oftewel apply to "overlay" en dan onderaan colorprofile Advanced kiezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Occy74 op 02-07-2005 02:11 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Het is toch wel raar, dat zoiets zich nooit eerder heeft voorgedaan bij hem. Ik denk ook dat het de (gamma) instelling van je overlay kan zijn, maar dat duikt toch niet zomaar op..? Digital Vibrance kan trouwens ook, die moet uitstaan toch?

• Alsem
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 10:48:
Het is toch wel raar, dat zoiets zich nooit eerder heeft voorgedaan bij hem. Ik denk ook dat het de (gamma) instelling van je overlay kan zijn, maar dat duikt toch niet zomaar op..? Digital Vibrance kan trouwens ook, die moet uitstaan toch?
bij die nieuwe nvidia driver stond dat ze juist de instellingen van de vorige drivers meenamen, ik heb er ook nooit last van gehad tot ik die driver erop zette, dat onthouden van je instellingen werkt dus nog niet :)

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Bij mij ook.. na de install van de laatste NVidia drivers
even FFD-show opnieuw geinstalleerd en daarna deed hij het weer

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• KappuhH
  • Niet online
Als eerste: hij doet het weer :D
Aangezien ik pas een half uurtje geleden alle reacties las dacht ik: laat ik alle reacties samenvoegen en uitvoeren. Dus: drivers verwijderd, codecs verwijderd, media programmas verwijderd en pc opnieuw opgestart. En het werkte. Ik heel eigenwijs de allernieuwste drivers geinstaleerd (80.40 XG). En het werkte nog steeds. Ik nog eigenwijzer m'n clocksnelheden van mn videokaart van 300/700 naar 400/885 gezet. En het was weer foute boel. Ik weer terug zetten, nog steeds foute boel. Dus drivers verwijderd en opnieuwe geinstaleerd en alles klopte weer als een bus. Het was dus een driver probleem. Danku hartelijk voor jullie reacties! _/-\o_
PS. Ik hoop dat er binnenkort weer drivers komen waarmee ik wél kan overklocken :D

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
khad het zelfde, tis gewoon een kwestie van bij kleurcorrectie alles weer op geavanceerde modes zetten, dan doet die het weer na behoren... Je zou dus gewoon motten kunnen OC'en met die drivers.
Bij mij begon de ellende bij 77.72....ook een 6800le trouwens.

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• KappuhH
  • Niet online
Hempje schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:29:
khad het zelfde, tis gewoon een kwestie van bij kleurcorrectie alles weer op geavanceerde modes zetten, dan doet die het weer na behoren... Je zou dus gewoon motten kunnen OC'en met die drivers.
Bij mij begon de ellende bij 77.72....ook een 6800le trouwens.
Dat hielp bij mij niet. Alleen nu nog op een goede driver wachten...

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 11:11

Stronkie

Where wind is Trouble

het werkt wel , maar naar elke computer new start moet ik effe naar de properties gaan en dan bingo werkt het beeld weer. Kan iemand me zeggen hoe je dit vast kunt laten staan :)

Verwijderd

Ik heb hetvolgende net in een andere post getypt maar hier is volgens mij de oplossing:

Dit is een probleem met eenvoudige instellingen in de nieuwe ForceWare 77.72 drivers. Helaas blijkt dat niemand hier wat vanaf weet (na een hoop googlen etc.)

De volgende oplossing geldt alleen voor nVidia kaarten i.c.m. driver versie 77.72!

Hier de oplossing zonder je systeem terug te hoeven draaien naar oude drivers:
  • In de geadvanceerde eigenschappen van de drivers klik je op Color Correction (of hoe dat ook in het nederlands mag heten).
  • De gamma slider is hier standaard verkeerd ingesteld voor Overlay waardoor de grafiek bol staat terwijl de standaard instelling liniear hoort te lopen. Verander de gamma slider niet (laat de grafiek dus bol staan) en zorg er voor dat onder Overlay het profiel Standard Mode geselecteerd is.
  • Sla de instellingen op door in beide eigenschappen vensters op OK te klikken
  • Open notepad en plak het volgende er in:
    code:
    1
    2
    3
    4

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NVTweak\Defaults\Overlay]
    "OverlayGamma"=dword:00000000
  • Sla het bestand op als .reg bestand (b.v. nVidiafix.reg)
  • Voer het bestand uit om de waarde aan het windows register toe te voegen. Klik op ja als er gevraagd wordt of je wel weet waar je helemaal mee bezig bent...
Zoals je ziet verandert dit alleen de default overlay gamma instelling naar de normale waarde van 0 waardoor je films er weer prima uitzien. Het heeft in dit geval voor de verandering niets met je codecs te maken ;)

Succes!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:09
wilde dit toch even kwijt, misschien dat mensen er iets aan hebben :

ik had zelfde probleem, nadat ik inderdaad van een ati kaart naar een nvidia kaart ben overgestapt
(6800le @6800gt) en het lag inderdaad inderdaad aan de instellingen, dus denk niet dat het aan je codecs ligt.
Pagina: 1