Je moet je denk ik richten op je geinstalleerde codecs. Onderneem de volgende stappen om al je codecs te verwijderen (kan geen kwaad):
- Ga naar configuratiescherm
- Open het venster "Geluiden en Audioapparaten"
- Klik op het tabje "Hardware"
- Scroll naar beneden in het apparatenvenster en klik op "Videocodecs" dan op Eigenschappen.
- In het venster dat zich nu opent ga je weer naar het tabje "Eigenschappen"
Je ziet nu een lijstje met Videocompressiecodecs. Hier kun je alle codecs naar hartelust verwijderen (Dit is stap 1) Start je systeem opnieuw op. Er kunnen nu 2 dingen gebeurd zijn, eerst even checken of je uberhaupt in staat bent om een divx-je te spelen...
Lukt dat niet? Mooi, dan ben je nu verschoond van al je rotte codecs en kun je het volgende stukje tekst overslaan.
Lukt het wel? Windhoos XP heeft lekker koppig de Microsoft codecs weer terug gezet (of dit verbetering of verslechtering betekend is niet te voorspellen, aangezien ik niet weet wat je zoal hebt uitgespookt met verschillende codec-packs. Als de Microsoft codes inderdaad zijn teruggezet door je systeem kan ik je niet verder helpen helaas...
Je kunt dus niets spelen nu, dus dat beteket dat je "codec-vrij" bent. Nu ga je lekker een (échte) player downloaden, zoals BSplayer (gratis) Tegenwoordig komen de benodigde codes met dat programma mee geloof ik. Is dat niet zo, dan verwijs ik je naar
http://www.divx-digest.com/software/index2.html#codecs
daar staat bijvoorbeeld beschreven dat je iig de Divx3.x codecs moet hebben om uberhaupt in staat te zijn divxjes goed te spelen.
Tegenwoordig is het motto: ZOEKEN

Dus vanaf hier mag je het zelf doen/lezen/zoeken.
Succes!
Trouwens.... even iets belangrijks: Heb je het nu over je TV als je zegt: Beeld...? Ik vermoed nu ineens van wel, anders zie ik geen reden waarom "Shift + Print Screen" niet zou werken..
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 02-07-2005 01:54
. Reden: niet zeker of ik het probleem nou goed begrijp ]